سرخط خبرها :
دوشنبه 25 دی 1396 / 11:31|کد خبر : 2348|گروه : سیاسی

شناسنامه ساختمان در کردستان صوری صادر می شود

شناسنامه ساختمان در کردستان صوری صادر می شود

استاندار کردستان گفت: متاسفانه در کردستان شناسنامه ساختمان که معرف ساختمان می باشد به صورت صوری صادر می شود و باید این مهم با جدیت بیشتر مورد برسی قرار گیرد.

به گزارش گولان سقز،  بهمن مرادنیا شامگاه یک شنبه 24 دی در چهارمین جلسه شورای فنی استان ضمن اشاره به اینکه مطبوعات باید از پخش خبری که باعث نگرانی و ترس در جامعه می شود خودداری کنند، اظهار کرد: مطبوعات باید امروزه با توجه به مسائل پیش آمده در خصوص زلزله اطلاعاتی در باب  آگاه سازی مردم در بحث ایمنی ارائه دهند و جامعه را نسبت به آن حساس کنند.

استاندار کردستان ضمن اشاره به اینکه در بحث ساختمان از لحاظ مصالح و نظارت مشکل اساسی داریم، افزود: عدم نظارت در استان کردستان باعث مشکلات جدی می شود و بر همین اساس باید در نظارت‌های خود دقت بیشتری انجام دهیم.

وی با بیان این مهم که بعضی از زدوبندها و بی توجهی ها باید کنار رود، ذکر کرد: اصالت اصلی شورای فنی استان این است که نظارت را بیشتر و طبق آیین نامه ها و ضوابط حساسیت را به خرج دهند.

مرادنیا با اشاره به اینکه هنوز نمی دانیم مصوبات گذشته این شورا مورد برسی قرار گرفته است یا نه، گفت: در هر جلسه ای که موردی به تصویب می رسد باید مورد بررسی قرار گیرد و گرنه صرف که تنها یک جلسه برگزار کرده ایم هیچ گونه نتیجه ای نخواهد داشت.

استاندار کردستان در ادامه گفت: راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی که نقش اساسی در ساخت و ساز دارند باید در نظارت بر این مهم را جدی و با دقت انجام دهند و نباید کوچکترین اغماذی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اداره استاندارد که وظیفه بررسی و استاندارد سازی مصالح ساختمانی را دارد باید در خصوص کارخانه های شن، ماسه و مصالح ساختمانی بازرسی های بیشتری انجام دهد و اگر هرگونه کم و کاستی و بی کیفیتی در این خصوص مشاهدە شد فورا کارخانه مربوطه را تعطیل کنند.

مرادنیا با اشاره به اینکه بحث شناسنامه ساختمان باید با حساسیت انجام شود، خاطرنشان کرد: در این مدت صحبت هایی در خصوص اینکه شناسنامه ساختمان در این استان به صورت صوری انجام می شود شنیده شده و این مهم نگران کننده است و باید در این خصوص نظارت و پیگیری های لازم انجام گیرد.

استاندار کردستان با تاکید بر این مهم که باید در کار جدی باشیم تا مشکلی در آینده پیش نیاید، اظهار کرد: درخصوص به وقع آمدن حادثه باید آموزش های لازم به مردم داده شود و از این طریق صداوسیما و فنی حرفه ای بیشترین نقش را می توانند ایجاد کنند.

وی در پایان بیان کرد: بحث بازآفرینی شهرها باید مورد توجه قرار گیرد چون امروزه در سطح شهر ساختمان هایی را مشاهده می کنیم که از حواشی شهرها آرفته تر هستند و هر لحظه امکان تخریب آنها وجود دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان