سرخط خبرها :
شنبه 10 مهر 1395 / 10:38|کد خبر : 1054|گروه : سیاسی

یادداشت یک فعال سیاسی در جواب یکی از احزاب سیاسی سقز؛

مناقشه سیاسی باید منصفانه باشد

مناقشه  سیاسی باید منصفانه باشد

قاعدتاً هر فرد حزبی نمیتوانند یک فعال سیاسی باشد اما این نگرش در شهرستان سقز برعکس است بجز تعداد محدودی از افراد، دیگر اشخاص بدلیل موقعیت اجتماعی یا برای اینکه از قافله احزاب سیاسی عقب نمانند به راحتی ادعای وابستگی حزبی کرده و پرچمدار هم می شوند.

به گزارش گولان سقز، اولین بار پس از انقلاب فرانسه ،نمایندگان انقلابی و جمهوری خواه که خواستار تغییرات اساسی در قوانین بودند در سمت چپ رئیس مجلس و نمایندگان محافظه کار که مخالف این تغییرات بودند در سمت راست رئیس مجلس  نشستند. در ایران نیز از زمان مشروطه احزاب سیاسی شکل گرفتند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دقیقاً احزاب سیاسی بصورت رسمی و قانونی تشکیل و شروع به فعالیت حزبی کرده اند. 

سیاست یعنی تدبیر آگاهانه و جامع برای اجرای عدالت و حفظ کشور و افراد آن به منظور جلوگیری از فروپاشی و بی نظمی و نابسامانی داخلی و خارجی. 
با این تعاریف سیاستمدار به کسی می گویند که توان اداره ی مملکت، زیرک و باهوش، مسائل داخلی و خارجی و مردم را بشناسد، دشمنان را شناسایی و برای جلوگیری از ضربه ی آنان پیش بینی و با تدبیر و درایت کافی اقدام به برنامه‌ریزی جامعه در راستای پاک سازی و بهسازی جامعه کند و بتواند از امکانات کشور به نفع اقشار مردم جامعه استفاده کند.

 در همین راستا احزاب سیاسی نقش اساسی در زندگی روزمره مردم به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... دارند اما متاسفانه در ایران احزاب سیاسی، تاریخ مصرف دارند و فقط در  موقع انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها ؛ برنامه ها،تفکرات  و اهداف حزبی خود را به معرض نمایش میگذارند.

چند سالی است که نام حزب "مستقل" مثل قارچ سرزده که حتی خود افرادی که در این تشکل هستند معنی لغت آن را نمیدانند در صورتیکه این به اصطلاح حزب در وزارت کشور هیچگونه جایگاهی برای آن تعریف نشده است. در واقع  آنها احزاب نمایی بیش نیستند چون دارای اساسنامه مثل دیگر احزاب سیاسی نبوده و از هر آب گل آلودی به نفع خویش استفاده می کنند.

وقتی افراد تا آن حد گستاخانه خون هزاران شهید 8 هشت سال دفاع مقدس،  ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی را زیر سوال می برند نباید بیشتر از تاریخی که به دست این نا آگاهان و نااهلان رقم خورده انتظار داشت!!! گویا مسئولین ستادی و افراد بازاری هنوز معنی "مستقل" را بلد نیستند و هر حرفی را بلغور می کنند بدون اینکه الفبای سیاسی را تمرین کرده و سواد سیاسی داشته باشند بلکه صرفاً بدلیل داشتن مدرک دانشگاهی یا وضعیت مالی در نشست احزاب سیاسی حضور پیدا می کنند نباید بیش از این انتظار داشت که چه اراجیفی را بر زبان بیاورند. 

قاعدتاً هر فرد حزبی نمیتوانند یک فعال سیاسی باشد اما این نگرش در شهرستان سقز برعکس است بجز تعداد محدودی از افراد، دیگر اشخاص بدلیل موقعیت اجتماعی یا برای اینکه از قافله احزاب سیاسی عقب نمانند به راحتی ادعای وابستگی حزبی کرده و پرچمدار هم می شوند. واقعیت امر این است که در زمینه اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و.. تحولاتی صورت گرفته اما در زمینه سیاسی بندرت تحولی انجام گرفته  و کما فی السابق رشد و توسعه سیاسی چندان متحول نشده است در صورتیکه باید  تنوع سیاسی وجود داشته باشد تا در این حوزه دچار افراط گرایی و خشونت نباشیم. در واقع اگر نقدی هم صورت میگیرد باید منصفانه و عادلانه باشد نه اینکه به قصد تخریب انجام بگیرد. 

همچنان که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند :" ما با تحزب مطلقاً مخالفتی نداریم و معتقدیم تحزب با وحدت جامعه منافاتی ندارد به شرط اینکه با نگاه درست ایجاد شود. "

امیدوارم اگر احزاب سیاسی سقز نشستی دیگر با هم داشتند بدون اینکه فقط  مدیران را مورد باز خواست غیر منطقی و تخریب قرار دهند در مرحله اول با همدیگر تعامل و تمرین دمکراسی داشته و برای ارتقاء جامعه توسعه یافته برنامه و راه کار ارائه دهند تا  به خواسته های حزبی خود و توسعه همه جانبه جامعه برسند نه اینکه صرفاً هدف بهره‌برداری "اسمی" از نام احزاب سیاسی را مد نظر قرار دهند نه اینکه مستقلان یدک کش نان به نرخ روز خور باشند. 

آراس قربانی پور کارشناس علوم سیاسی

انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

مناقشه سیاسیاحزاب سیاسیدفاع مقدسشهداپرچمداررهبر فرزانهانقلاب اسلامی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان