سرخط خبرها :
چهارشنبه 10 آبان 1396 / 12:29|کد خبر : 2233|گروه : سیاسی

عضو مجمع علمای جهان اسلام و ماموستای اهل سنت:

هر ملتی برای آمریکا و اسرائیل فرش قرمز پهن کند با شکست مواجه می شود/اقلیم کوردستان می بایست اول با سران عراقی مذاکره می کرد

هر ملتی برای آمریکا و اسرائیل فرش قرمز پهن کند با شکست مواجه می شود/اقلیم کوردستان می بایست اول با سران عراقی مذاکره می کرد

عضو مجمع علمای جهان اسلام و ماموستای اهل سنت گفت: هر ملتی که فرش قرمز را برای آمریکا و اسرائیل پهن کند در نهایت ورشکست می شود، از بین می رود و به هدف خود نمی رسد.

ماموستا دکتر عابد نقیبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گولان سقز در خصوص اتفاقات اخیر در اقلیم کردستان با اشاره به ضرب المثل کوردی "تا وقتی که سوار اسب خودت نباشی، پیاده هستی" اظهار داشت: در طول تاریخ ثابت شده است که هرملتی امیدش به آمریکا و اسرائیل بوده در نهایت با شکست مواجه می شود زیرا استراتژی آمریکا در منطقه براساس مصالح و منافع خودش می باشد.

نقیبی افزود: آمریکا نه دوست ملت کورد و نه فارس است بلکه آنها مصلحت خود را در نظر می گیرند و به آن نیز عمل می کنند و در هرجایی منافع بیشتری داشته باشند همان مسیر را ادامه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در وحله ی اول دشمن مسلمانان است کاری هم به شیعه و سنی ندارد در وحله ی دوم نیز عاشق نفت است و در جایی که نفت باشد آنها هم حاضر هستند و این امر بسیار مشهود است چرا ناتو و آمریکا از مسلمانان میانمار دفاع نمی کند؟؟؟ چون کاری جز کمک به انسانیت ندارد و چیزی عایدش نمی شود. در نهایت جایی را که نفت دارد مورد هدف قرار می دهد و در آنجا جنگ، تفرقه و آشوب درست می کند تا به نفت و ذخایر آن دیار دست یابد.

نقیبی با اذعان به گفته ی سران اقلیم کردستان که می گویند آمریکا این بار پشت به ما کرد، گفت: این یک واقعیت است که هدف پشتیبانی آمریکا از اقلیم کردستان فقط بردن نفت و ترویج فرهنگ خودشان در منطقه بود. اسرائیل نیز به همین منوال می باشد از یک طرف از رفراندوم دفاع می کند اما از طرف دیگر حق فلسطینی ها را نمی دهد و این یک دوگانگی در سیاست مستکبران بحساب می آید.

او اضافه کرد: مردم کورد عراق واقعا مردمی مظلوم هستند و جمهوری اسلامی ایران در سال1990و1991 کمک زیادی به آنها کرد و آغوش خویش را بروی آورگان گشود و هم اکنون بیشتر مسئولان آنجا سالهای زیادی را در ایران بسر بردند. خوشبختی کوردعراق در این بود که با جمهوری اسلامی ایران همراه بودند و به گفته های آنان عمل می کردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دوست بشریت است یادآور شد: مدافعان حرم امروز در سوریه و عراق به نبرد داعشیان می روند و این گویای همه چیز می باشد و نشان می دهد که جمهوری اسلامی دوستار مسلمانان است.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز اضافه کرد: ملت کورد باید بدانند که غربی ها، آمریکا و اسرائیل ازابتدا دشمن این ملت بوده اند واگر در مقطعی از زمان نیز از آنها دفاع کرده باشند برای مصلحت خود بوده و این امر در طول تاریخ روشن شده است زیرا همیشه خواستار راه انداختن یک بازی و بازیچه قرار دادن ملت ها بوده اند.

نقیبی با بیان اینکه بحث رفراندوم نیز از همین جا آب می خورد، گفت: اسرائیل این امر را به سران اقلیم کوردستان القا کردند و خود را حامی و پشتیبان ملت کورد دانست و درنهایت پشت سران اقلیم را خالی کردند. بهرحال این مسئله به ضرر کوردها تمام شد در حالی که بسیاری از کشورها علی الخصوص جمهوری اسلامی به اقلیم کوردستان هشدار داده بودند.

وی افزود: این یک طرح بسیار خطرناک بود، اگر اقلیم کوردستان درخواستی در این خصوص داشت میبایست ابتدا آنرا با سران عراقی بصورت جلسات و مذاکره مطرح و حل می کرد.

دکتر عابد نقیبی در پایانبا بیان اینکه هر ملتی که فرش قرمز را برای آمریکا و اسرائیل پهن کند در نهایت ورشکست می شود، از بین می رود و به هدف خود نمی رسد، تاکید کرد: خوشبختی ملت ها در این است که روی پای خود بایستند و اگر حقی را می خواهند در چارچوب قانون باشد و به کشورهایی چون آمریکا متکی نباشند چرا آنها دشمن بشریت هستند و خواستار جنگ و آشوب در دنیا می باشند. 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

اقلیم کردستانفرش قرمزآمریکااسرائیلسران عراقیرفراندوم

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان