سرخط خبرها :
یکشنبه 24 آبان 1394 / 11:33|کد خبر : 221|گروه : اجتماعی

شهردار شهر در شهرداری؛

سایه شهرداری بر قامت شهر 3000 ساله سقز(1)

سایه شهرداری بر قامت شهر 3000 ساله سقز(1)

نهاد شهرداری یکی از مهمترین نهادهای عمرانی هر شهری محسوب می شود و طبق قانون زیر نظر وزارت کشور و شهردار هر شهر بر اساس رأی گیری اعضای شورای شهر به مدت چهار سال انتخاب می شود و به عنوان شهردار شروع به کار می کند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، وقتی وارد شهری می شویم که بلوارهای زیبا و سر سبز، میدان هایی با المان های بومی، فضاهای سر سبز و دلنشین و خیابان هایی با کیفیت برای رانندگی برخوردار است، خود به خود آن شهر را شهری زیبا برای دیگران تعریف می کنیم و همین تبلیغ مناسبی برای آن شهر است که هم موجب جذب توریست می شود و هم رونق اقتصادی را در بر دارد.

شهر زیبا مساوی است با شهرداری کارآمد، مثلا اگر خیابان چهار باغ اصفهان که یکی از معروف ترین خیابان های ایران است را در نظر بگیریم، اگر شهرداری اصفهان خدمت رسانی به این خیابان و بلوار سر سبز را چند ماهی متوقف کند دیگر آن چهار باغ تاریخی به یک خیابان بی رونق تبدیل می شود.

شهرستان سقز با قدمت تاریخی قریب به سه هزار و اندی ساله دومین شهر بزرگ و پرجمعیت استان کردستان محسوب می شود که در واقع پل ارتباطی برای آذربایجانی ها و شمال غربی ایران و همچنین شهرهای مرزی بانه و مریوان است، به همین خاطر عمران و آبادانی شهر سقز بسیار مهم جلوه می کند.

مشکلات عدیده ای گریبان گیر شهر تاریخی سقز شده که با آسیب شناسی درست شهرداری و نهادهای ذی ربط باید درصدد اصلاح این مشکلات برآمد.

شهرداری سقز بعد از آخرین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سقز و انتخاب شهردار جدید که در اتفاق نادری برادر یکی از اعضای شورای شهر که بیشترین رأی را آورده بود، رویه ی جدید شهرسازی را بر پایه ی منفعت بدون چون و چرای شهرداری در نظر گرفت.

شهرداری سقز هر جایی را که خالی دید پی کند، دیوار ساخت و مغازه درست کرد.

یک روز داشتم در شهر چرخ می زدم یکی از ریش سفیدان کنار مجتمع تجاری بلوار دانشجو که هنوز به اتمام نرسیده است، ایستاده بود و گفت: من میترسم شب بخوابیم و صبح وقتی بیدار شویم و شهرداری خیابان ها را هم دکان و پاساژ کرده  و آگهی فروشش را هم زده باشد. راست می گفت؛ زیرگذر آزادی، مجتمع تجاری بلوار دانشجو هوار تا مغازه، کنار میدان تره بار هم که می توان بخاطر اعتراض و اعتصاب تره باری ها از آن یک فیلم سینمایی ساخت آخر سر هم ساخته شد البته به شرط اینکه شهرداری تعهد داده مغازه هاش جزو میدان تره بار نباشد نزدیک 40 تا مغازه و مغازه هایی هم در خیابان دکتر خالدی ساختن که گفته اند برای ترمینال جدید می باشد و دیگر پاساژ بماند.

شهر گمشده، شهر3000ساله، شاره که م سقز، معضلات سقز، نهاد شهرداری، شهردارمجتمع تجاری گولان - بلوار دانشجو

شهر گمشده، شهر3000ساله، شاره که م سقز، معضلات سقز، نهاد شهرداری، شهردارمجتمع فرهنگی هنری شهرداری - بلوار دانشجو

شهر گمشده، شهر3000ساله، شاره که م سقز، معضلات سقز، نهاد شهرداری، شهردارمغازه های شهرداری - جنب میدان تره بار

شهر گمشده، شهر3000ساله، شاره که م سقز، معضلات سقز، نهاد شهرداری، شهردارمغازه های شهرداری - خیابان دکترخالدی

شهر گمشده، شهر3000ساله، شاره که م سقز، معضلات سقز، نهاد شهرداری، شهردار

در کم ترین بارش امسال مغازه های مجتمع تجاری زیر گذر میدان آزادی نم دادند

حالا شما حساب کنید در کل 400الی 500 مغازه، که هرکدام 50میلیون برای شهرداری منفعت داشته باشد فقط پنجاه میلیون؟!!! می شود دو الی دو و نیم میلیارد، فقط زمین شهرداریش تازه اگه این مغازه ها شروع به کار کنند عوارض شهردای و پول مجوز و ...  پول کلانی می شود.

دستتان درد نکند که میخواهید سقز رو هم مثل بانه تجاری کنید...

دستتان درد نکند که دست زیاد می کنید برای کاسب کاران...

 و از همه مهمتر دستتان درد نکند که در تورم بازار تاثیر دارید ولی بهتر است که نیم نگاهی هم به خیابان ها و کوچه های درب و داغون شهر داشته باشید.

شهر گمشده، شهر3000ساله، شاره که م سقز، معضلات سقز، نهاد شهرداری، شهرداریکی از قدیمی ترین کوچه های سقز - جنب مدرسه اندیشه

یه مسافر وقتی وارد سقز شود مجبور است از میدان استقلال(یادبود) عبور کند، باور داشته باشید اگر از میدان ماموستا هیمن(دخانیات) یک سطل ماست دستش باشد و به سمت میدان استقلال بیاید و از رو پل جهاد عبور و بلوار 7تیر را به سمت میدان مکریان طی کند و مسیر بلوار ورودی شهر از سنندج را که هنوز نمیدانیم اسمش چیست را تا پلیس راه ادامه بدهد میتواند توقفی داشته باشد و با آن سطل ماستی که الان دوغ شده، نون و کره ای بزنه تو رگ ...!!!

این داستان ادامه دارد...

گزارشی از فرزاد - ب

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

شهر گمشدهشهر3000سالهشاره که م سقزمعضلات سقزنهاد شهرداریشهردار

نظرات کاربران :

سقزی [یکشنبه 24 آبان 1394 | 12:02] پاسخ

واقعا که گل کاشتین سایت گولان
بلاخره یکی بیدار شد و داره حقایق رو برملا میکنه

arman moradi [یکشنبه 24 آبان 1394 | 12:34] پاسخ

کاش توسعه گرایی همه جانبه باشه،ولی متاسفانه عادت گرفتن اقداماتی از ارگانها حاصل بشه که فقط درامد زا باشه.
مطلب زیبا بود به امید بیدار شدن حس مدیریتی واقعی برای مسئولین

گمنام [یکشنبه 24 آبان 1394 | 21:34] پاسخ

باتشکر فراوان که دردهای شهرمون به گوش مسولین میرسونی اقای ف ب خیلی زیبا و منتقدانه بود کاش مسولین ذی ربط هم به فکر بیفتند

محی الدین از بهارستان سقز [دوشنبه 25 آبان 1394 | 01:04] پاسخ

ممنون از سایت گولان و نویسنده این موضوع جناب فرزاد ب من هم این موضوع رو خوندم و هم در مورد مجلس نوشتید در کل قلم منتقدی دارید فقط یه سوال شما چند سال دارید جناب فرزاد خان به نظر من 40سال رو باید داشته باشید که این تجربیات رو دارید.جواب قبلی رو با طنز دادید در مورد دوینه و پیاز داغ خواهشا این رو دقیق جواب بدید که چند سالتونه

فرزاد-ب [دوشنبه 25 آبان 1394 | 17:52]

27

فرزاد [دوشنبه 25 آبان 1394 | 13:05] پاسخ

خیلی عجیبه - چرا اعتراض می‌کنیم!!!!!! مگه خودمون نبودیم این شورا رو انتخاب کردیم که با شایعاتی که این شورا درست کردند علیرغم میل باطنی مردم سقز باعث شدند شهردار قبلی برکنار بشه، که حتی باعث تعجب و حیرت مردم شهرهای اطراف هم شد. پس دیگه برای چی اعتراض می‌کنیم بهتره هیچی نگیم و هیچ اعتراضی نکنیم.

فرزاد-ب [سه شنبه 26 آبان 1394 | 00:43]

سلام .هم اسم عزیز بلاخره باید به یکی رای داد اگه منظورتون اینه چرا اصلا رای دادیم اون یه بحث دیگست

مغازه دار مجتمع [دوشنبه 25 آبان 1394 | 17:12] پاسخ

شرکت محترم پاسارگاد لطفا انتقاد پذیر باشید و گارد نگیرید دوساله مردمو سرکار گذاشین آخرش یادتون رفت مجتمع رو عایق بندی کنید...
برای این چه جوابی میخواین بدین؟
انشاءالله سال ...13 عیب یابیتون تموم میشه

فقیر حال [چهارشنبه 27 آبان 1394 | 22:45] پاسخ

مدیر محترم سایت این مطالب چیه مینویسید، آخر آسفالت کوچه ای که نشان دادید چه سودی برای عزیزان شهرداری دارد که بخوان درستش کنند؟؟؟؟ بنده های خدا دارن کارشونو انجام میدن ،در چند قدمی اونجا ببین چه مغازه هایی زدن..؟؟
هرکجا در سطح شهر تشریف ببرید بنده های خدای دارن برای مردم پاساژ میسازن و کلی مغازه واینااا و چقدر هم سود خوبی دارد،به نظر من کارشان خیلی سودمنده،اصلا میلیاردی سودمنده،وگرنه آسفالت و لکه گیری چندتا کوچه و خیابان جهت راحتی عبور و مرور مردم را که دهیاری ها هم بلدند

sina [پنجشنبه 5 آذر 1394 | 12:40] پاسخ

لطفا در مورد کمبود پهنای باند اینترنت در سقز وکیفیت پایین زیرساخت در سقز هم یه برسی کنید درکنار بحث اجتماعیوفرهنگی تکنولوژیم لازمه
تشکر

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان