سرخط خبرها :
سه شنبه 25 مهر 1396 / 09:56|کد خبر : 2202|گروه : فرهنگی

63 متن نمایش برای چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز پذیرفته شدند

63 متن نمایش برای چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز پذیرفته شدند

دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز گفت: 63 متن از بین 82 متن شرکت کننده در این رویداد پذیرفته شده اند و باید نمایش های خود را برای بازبینی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش گولان سقز، علیرضا اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: محمد سلیمی، علاعزیز زاده، جلال نصیری، سوران احمدی، عبدالله عظیم پور، لارا باقری، خسرو انصاریان، مصطفی دهشت، امید الماسی و نیلوفر قلعه شاخانی از جمله کارگردان های حوزه نمایش های صحنه ای هستند که متن آثار آنها برای شرکت در این جشنواره پذیرفته شده است.


وی افزود: از دیگر کارگرانان حوزه نمایش که برای دبیرخانه متن فرستاده اند و متن شان پذیرفته شده است امید خاکپور، آزاد مرادی، صابر نیکبخت، حامد اسماعیل وند، صید فاضل خوانی، امین پورمند، حسنا قبادی، زهرا چراغی، حسن ترقی، حامد صمنی، رحیم عبدالرحیم زاده، پرویز احمدی، کریم خاوری، محمد امین کهنه پوشی، رحمان هوشیاری، میثم فرهمندیان، مسعود راشدی، تریفه کریمیان، هه ژار رمضانی و کیوان بی نیاز هستند.


او ادامه داد: رسول بانگین، ابراهیم سعدالهی، کمال نوجوان، حمید رضا کردستانی، سعید پاکزاد، شادمان عزتی، ابوالقاسم یزدانی، غلامرضا همتیان، طیبه صید محمدی، مریم ملکی، منصور حسین زاده، گوران اکرم صالح، نژاد نجم، سیروان خضرپور، امید پیروی اسلام، فاتح بادپروا، ندا صادقیان، مهدی حسن، محمدرضا زندی، محمد منوچهری، کیانوش عبدالله زاده، عطا شکیبایی، دنیا گفتاری، سعید خیرالهی، ایوب رضایی، مهدی صالحیار، فرهاد لاری، هادی بهرامی، سامان سید ابراهیمی، طاها محمدی، احمد جعفری و افشین ناصری از دیگر هنرمندان حوزه نمایش هستند که متن نمایش ارسالی آنان پذیرفته شده است.


اسماعیلی ادامه داد: هنرمندانی که متن نمایش آنان پذیرفته شده اهل شهرهای دیواندره، بانه، سنندج، ایلام، قشم کرمانشاه، مهاباد، ارومیه، اندیشمک، مریوان، بوکان، سقز، تهران، دهگلان، بجنورد، بیجار، استان مرکزی، تهران، سلیمانیه، کرکوک، هه ولیر هستند.


وی یادآور شد:نگاه ویژه به شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) و توجه ویژه به زبان کُردی و مفاهیم فرهنگ کهن کُردستان با رویکردی خلاقانه و نو، باز آفرینی آیین ها، رسوم و سنت های کُردها در قالب نمایش، نگاه هنرمندانه و تحلیلی به مسائل اجتماعی روز بویژه مسائل خانواده، جوانان و طلاق و مبارزه با مصرف مواد مخدر و ارائه نمایش هایی در جهت نفی خشونت و جنگ طلبی در حمایت از گسترش صلح جهانی از محورهای مورد تاکید این جشنواره است.


به گزارش ایرنا، بر اساس فراخوان این جشنواره که ویژه نمایش های صحنه ای می باشد، آثار نمایشی متقاضی باید قبل از جشنواره (پس از مرحله بازبینی) در یکی از شهرهای استان شرکت کننده اجرای عمومی داشته باشد.


از دیگر مقررات این جشنواره این است که متقاضیان نباید پیشتر با همین گروه (بازیگران و کارگردان) در هیچ جشنواره ای در بخش مسابقه شرکت کرده باشند.


همچنین بر اساس مقررات جشنواره، متن های خارجی و ایرانی به شرطی که علاوه بر زبان نوشتاری به لحاظ فرهنگی نیز با فرهنگ کُردی سنخیت داشته باشند، نمایش آنها برای حضور در بخش مسابقه بدون مانع خواهد بود.


از دیگر مقررات این جشنواره، این است که هر کارگردان فقط با یک اثر نمایشی می تواند در جشنواره حضور داشته باشد و تعیین زمان، مکان و تعداد اجرا در جشنواره بر عهده ستاد برگزاری جشنواره بر اساس امکانات موجود بوده و دبیرخانه هیچ تعهدی نسبت به هماهنگی حضور بازیگران مشترک در اجراهای متفاوت را نخواهد داشت.


بر اساس فراخوان این جشنواره، در راستای حمایت از حقوق نویسندگان و ناشران آثار هنری، ارائه مجوز کتبی نویسنده یا ناشر اثر ضروری است و آثاری که این بند را رعایت نکنند مورد ارزیابی و بازبینی جشنواره قرار نخواهند گرفت.


بر اساس دیگر بندهای مقررات چهاردهمین جشنواره تئاترکُردی سقز، زمان نمایش ها حداقل 30 دقیقه و حداکثر 90 دقیقه می باشد.


همچنین ارسال 3 حلقه لوح فشرده از اجرای عمومی نمایش پس از اعلام نتایج مرحله بازخوانی متن های نمایشی، چکیده سابقه هنری کارگردان در یک صفحه، ارسال یک قطعه عکس 4 * 3 و چهار قطعه عکس از اجرای عمومی نمایش با حضور کارگردان و در سالن های نمایشی پس از اعلام نتایج مرحله بازبینی ضروری است.


ارائه مجوز شورای صدور پروانه نمایش و تایید کتبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان مربوطه مبنی بر اجرای عمومی از دیگر مدارک لازم برای شرکت در این رودیداد فرهنگی هنری است.


آخرین مهلت ارسال آثار برای بازبینی تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 25 آبان ماه 96 و زمان اعلام نتایج بازبینی 30 آبان ماه 96 و زمان برگزاری جشنواره نیمه دوم آذرماه خواهد بود.


بر اساس فراخوان این جشنواره، به گروه های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره با نظر کارشناسی حداقل 10 میلیون ریال و حداکثر 25 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.


آدرس دبیرخانه دائمی جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر هنرمندان حوزه نمایش کردستان، سقز، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد سقز، تلفن تماس 08736222266 و 08736222270 می باشد.


این جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز و انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، فرمانداری سقز، شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز در راستای ارتقا، تشویق و ترویج هنر نمایش در جامعه با تاکید بر تولید نمایش هایی مبتنی بر فرهنگ کردستان برگزار خواهد شد.


جشنواره تئاتر کُردی از سال 78 به مدت شش سال برگزار شد اما بدلیل مشکلات مالی این جشنواره بعد از شش دوره متوقف و دوباره از سال 87 از سر گرفته شد و تا سال 90 به مدت چهار دوره دیگر پیگیری و اجرا شد.


این جشنواره از سال 93 دوباره فعالیت خود را آغاز کرد و سال 94 نیز دوازدهمین دوره این جشنواره با حضور 12 گروه نمایشی از ایلام، بانه، بوکان، تهران، دیاربکر ترکیه، سقز، سلیمانیه عراق، سنندج، شیروان، کرمانشاه و مریوان از 15 تا 19 شهریور در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.
 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان