سرخط خبرها :
سه شنبه 25 مهر 1396 / 09:53|کد خبر : 2201|گروه : اقتصادی

اراضی در شهرک های صنعتی استان کردستان با 50 درصد تخفیف واگذار می شود

اراضی در شهرک های صنعتی استان کردستان با 50 درصد تخفیف واگذار می شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: اراضی صنعتی در شهرک های صنعتی شهر صاحب شهرستان سقز، دیواندره و مریوان به منظور تشویق سرمایه گذاران با 50 درصد تخفیف واگذار می شود.

به گزارش گولان سقز، شاهو حاجبی در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج با بیان اینکه تخفیف در واگذاری اراضی صنعتی به سرمایه گذاران از سیاست های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است، افزود: این تخفیف هم اکنون در شهرک های سه شهرستان لحاظ می شود.


به گفته وی، دریافت 30 درصد نقدی و تقسیط 70 درصد باقی مانده ارزش اراضی واگذار شده از دیگر برنامه های این سازمان است اما هم اکنون در کردستان دریافت نقدی به 10 درصد کاهش یافته و 90 درصد بقیه مبلغ نیز با هدف تسهیل در جلب سرمایه گذار قسط بندی می شود.


مدیرعامل شرک شهرک های صنعتی کردستان ادامه داد: هم اکنون در شرکت شهرک های صنعتی استان برای حمایت سرمایه گذارانی که مشکلاتی در پرداخت اقساط اراضی خود دارند، شرایطی فراهم شده که در صورت پرداخت معوقات از 80 درصد بخشودگی تعدیل ها نیز بهره مند شوند.


حاجبی تامین اراضی صنعتی در کردستان از چالش های استان اعلام کرد و افزود: این شرکت در نظر دارد با تامین اراضی مورد نیاز محل اراضی ملی، این چالش را به فرصتی برای کاهش قیمت تمام شده اراضی تبدیل آن مکان مورد نیاز سرمایه گذاران را با پایین ترین قیمت در اختیار آنان قرار دهد.


به گفته وی، پایین بودن سرانه اراضی صنعتی به دلیل کوهستانی بودن کردستان را از مشکلات استان است ولی توانسته ایم طبق برنامه های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی این میانگین را از 7.2 مترمربع سال 94 به 9.1 مترمربع در سال جاری برسانیم.


وی یادآور شد: هم اکنون یک هزار و 364 هکتار اراضی در 14 شهرک فعال استان کردستان وجود دارد و بدنبال رساندن این میانگین به 17 متر مربع در پایان سال 97 برسانیم.


حاجبی ارتقای توان نرم افزاری سرمایه گذاران فعال شهرک های استان را از دیگر برنامه های شرکت شهرک های صنعتی کردستان عنوان کرد و گفت: ارائه مشاوره، ارتباط سرمایه گذاران استان با سرمایه گذاران مشابه خارج از کشور و تدوین و اجرای خوشه های صنعتی از جمله خدمات نرم افزاری در استان است.


مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان اضافه کرد: کلنیک سیار صنعتی کردستان (متشکل از مشاوران بخش های مختلف) از سال 93 فعالیت خود را در شهرک شماره یک سنندج با هدف ارائه مشاوره به سرمایه گذاران آغاز و تاکنون توانسته با حضور در پنج شهرک نسبت به بررسی مشکلات سرمایه گذاران و ارائه مشاوره برای حل آنها اقدام کند.


به گفته وی، در این بخش بیش از 11 مشاور از استادان دانشگاه ها در بخش های مختلف مدیریتی و اقتصادی و فعالان موفق سرمایه گذاری حضور دارند و سرمایه گذاران به صورت رایگان از خدمات آنان بهره مند می شوند.


هاجبی گفت: در بخش خوشه های صنعتی نیز، هم اکنون خوشه صنعتی طیور به پایان رسیده و در سال جاری نیز خوشه فرش دستباف استان نیز با توجه وجود فعالان این عرصه و تاثیر آن در اشتغال کردستان اجرایی می شود. 


شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم اکنون دارای 29 شهرک و ناحیه مصوب از سوی هیات وزیران است که از این تعداد 14 مورد فعال و اراضی در این شهرک ها در حال واگذاری به متقاضیان بخش های تولیدی و صنعتی است.


زمین مورد نیاز 6 مورد از مصوبه های شهرک های صنعتی از سال 92 به بعد تخصیص داده شده که در نهایت از 29 مورد مصوبه هیات وزیران 20 مورد آن عملیاتی شده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان