سرخط خبرها :
چهارشنبه 19 مهر 1396 / 13:29|کد خبر : 2190|گروه : سیاسی

واکنش سازمان بازرسی کل کشور به نامه عجیب شهردار رشت به خودش

واکنش سازمان بازرسی کل کشور به نامه عجیب شهردار رشت به خودش

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شهردار رشت خانه شخصی داشته و نمی‌تواند از خانه سازمانی استفاده کند.

به گزارش گولان سقز، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم سالروز سازمان بازرسی کل کشور که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور حدود ۱۰۰سال قدمت دارد، اظهار کرد: نخستین سازمان بازرسی کشور در سال ۱۳۰۸ با نام های مختلف شکل گرفت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان بازرسی تحت نظر مستقیم رییس قوه قضاییه تأسیس شد و در سال ۶۰ قانون عادی حدود اختیارات سازمان بازرسی کل کشور را تثبیت کرد.


وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور با نیروی کم، سازمانی پاک دست و موفق تلقی می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه حدود ۲۱ هزار شعبه بانک در کل کشور وجود دارد، بیان داشت: حدود ۱۱ هزار نفر به عنوان بازرس در بانک‌ها مستقر هستند که اگر قرار باشد این افراد فقط در شعبات بانک‌ها به منظور بازرسی حضور داشته باشند، هر فرد باید از 22 شعبه بازرسی کند و در حدود یک هزار بازرس در کل کشور داریم و طبق بررسی‌ها حدود یک میلیون محیط بازرسی شناسایی شده است.

سراج گفت: در این ۳۶ سال، 5 نفر به عنوان رییس سازمان بازرسی کل کشور انجام وظیفه کردند و بنده پنجمین رئیس سازمان بازرسی هستیم که تا امروز 50 ماه از ریاست بنده در این سازمان می گذرد که انجام وظیفه می‌کنم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: سازمان بازرسی کل کشور در این مدت در حوزه سخت افزاری و نرم افرازی اقدامات مختلفی را انجام داده است و در این راستا ۱۴ ساختمان بازرسی را با تجهیزات کامل افتتاح کردیم و ۷ ساختمان نیمه تمام داریم که تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

سراج تصریح کرد: برطبق دستور و تاکید رییس قوه قضاییه بر تخصصی کردن نیروها در سازمان بازرسی، حدود ۸۰۰نفر که خارج از سازمان فعالیت داشتند مرخص و افراد متخصص جایگزین شدند و طبق اعلام اطلاعیه‌هایی بر این اساس، حدود 16 هزار نفر با معدل بالای 17 ثبت نام کردند که یک هزار و 543 نفر باقی ماندند و در این راستا از آن‌ها امتحان گرفته شد و هم اکنون ۲۰۰ نفر از تخصص‌های مختلف در انتظار جذب در سازمان هستند.
 
وی افزود: بخش آموزش سازمان بازرسی کل کشور فعال شده است و در این راستا از اساتید نخبه استفاده می‌کنیم و آموزش‌های لازم به افراد ارائه می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با ۱۰ کشور تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم و در سفرهایمان تمامی کتب این کشورها را آورده و پس از ترجمه در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم و سعی کرده ایم از دانسته های آن‌ها استفاده کنیم.

سراج تصریح کرد: در بحث پیشگیری کل یافته های سازمان بازرسی در استان و مرکز را بررسی کردیم و به شوراها ابلاغ کردیم و مسائل را به عنوان پیشگیرانه منعکس کردیم. شورای شهر و شهرداری باید قراردادها را بازبینی کنند، به عنوان مثال در رابطه با هولوگرام‌ها که در شهرداری‌ها مشکلات زیادی را ایجاد کرده بودند، شهرداری تهران دستور توقف صدور هولوگرام‌های جدید را صادر کرد.

وی افزود: در رابطه با شهرداری رشت که خودش مصوبه می زد و خودش اجرا می کرد، همان موقع سازمان بازرسی ورود و بررسی کرد و این آقا خانه داشته است و نمی‌تواند از خانه های سازمانی استفاده کند. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم فرمایش های مقام معظم رهبری را در رابطه با اقتصاد مقاومتی اجرایی کنیم، باید همه به پای کار بیایند و به طور منسجم با افراد فرصت طلب برخورد کنیم. در بحث خصوصی سازی و اشتغال باید بگویم متاسفانه آن چه که مدنظر رهبر بود، اجرایی نشد.

وی گفت: در بحث هپکو که یک شرکت سود ده بود در ابتدای واگذاری هر سهام، 350 هزار تومان سود داشت که در زمان واگذاری به شخص دوم میزان سود به 70 هزار تومان رسید و این شرکت با ۱۲۰۰ نفر کارگر و ۱۰۰۰میلیارد بدهی و زیان انباشته و 10 میلیون تومان به فردی واگذار شد و خسارات آن از طریق ملکی که در تهران داشت جبران شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: از خصوصی سازی واقعی صددرصد حمایت می‌کنیم. در قانون داریم که ۵ سال هیچ کارگری نباید تعدیل شود، اما در فولاد خوزستان و پرونده ۳ هزار میلیاردی در همان اول ۲۵۰۰ نفر تعدیل نیرو داشت. تعداد زیادی پمپ بنزین را در یکی از استان‌های کشور واگذار کردند و هزینه بسیاری را از دولت دریافت کردند و این پمپ بنزین ها زیر قیمت فروخته شد و ما این نوع خصوصی سازی را قبول نداریم.

سراج بیان داشت: بودجه دولت 800 هزار میلیارد تومان و دانشگاه ها و هئیت امنا 80 هزار میلیارد تومان است. بسیاری از این فسادها در این ۸۰۰ هزار میلیارد میلیارد تومان رخ می دهد و در یکی از دانشگاه‌ها در شهر کوچک فردی ۵۰۰ میلیون تومان بودجه دانشگاه اختلاس کرده است.

وی تاکید کرد: در خصوص رانت و امضاهای طلایی، قانونی نداریم و در خصوص انحصارگرایی، شورای رقابت تلاش زیادی کرد اما موفق نبود. نبود شفافیت هم یکی دیگر از مشکلات است و در دولت الکترونیک قانون وجود دارد و در بحث شفافیت باید دولت الکترونیک اجرا شود تا شفافیت در مسائل حل شود.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان