سرخط خبرها :
پنجشنبه 21 آبان 1394 / 10:36|کد خبر : 219|گروه : اجتماعی

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز هشدار داد

مراقب برنامه های رایگان گوشی های هوشمند باشید

مراقب برنامه های رایگان گوشی های هوشمند باشید

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز در خصوص برنامه های رایگان گوشی های هوشمند هشدار داد.

سروان داود صابری گنجی در گفتگو با خبرنگار گولان سقز گفت: تلفن هوشمند امروزه یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در کارهای روزمره انسان به شمار می رود. افزایش اپلیکیشن های فارسی و ایرانی برای سیستم عامل های موبایل به ویژه اندروید و iOS ، استفاده از اسمارت فون ها را در کشورمان کاربردی تر کرده و هر روزه افراد بیشتری به سمت استفاده از این ابزار، گرایش پیدا می کنند.در حال حاضر و با توجه به نظر کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات برآورد می شود شمار کاربران اسمارت فون ها تا پایان امسال به 40 میلیون نفر برسـد.

صابری گنجی در ادامه به تهدیداتی که در این مورد متصور می شود، پرداخت و افزود:  امروزه کاربران گرایش به استفاده از گوشی های هوشمند دارند که یکی از دلایل آن را میتوان به ارائه برنامه های کاربردی رایگان اشاره کرد از طرف دیگر رشد تلفن های هوشمند سبب تقاضای بیشتر کاربران برای ارائه اپلیکیشن های تلفن همراه می گردد که این امر می تواند بستر مناسبی را برای افراد سودجودر قالب جاسوسی کاربران از طریق ارائه برنامه های رایگان برای گوشی های هوشمند ایجاد نماید.     

وی خاطرنشان کرد: برخی اپلیکیشن های موبایلی موجود در  سایت ها و فروشگاه ها از کدهای مخرب استفاده کرده و کنترل گوشی کاربر را در اختیار می گیرند، فهیمدن این موضوع نیز بسیار مشکل است چرا که کدهای این اپلیکیشن ها با ترکیب میلیون‌ها کد مختلف دیگر در سیستم عامل باعث می گردند تا بتوان از گوشی کاربران جاسوسی نمایند. موارد جاسوسی شامل ارسال پیامک های دریافتی و ارسالی کاربر بدون آنکه خود متوجه شود، ارسال عکس ها، کلیپ ها و فیلم های موجود در حافظه گوشی، ارسال لیست تماس های دریافتی و شماره مخاطبین موجود در گوشی و... است.    

 

این مسئول اضافه کرد: از طرف دیگر تهدیدات امنیتی گوشی های همراه هوشمند بیشتر از لب تاب و کامپیوترهای خانگی است، چرا که میزان اطلاعات شخصی که کاربران با خود در موبایل های هوشمند حمل می کنند به مراتب بیش از نوت بوک و و کامپیوترهای خانگی آنها است ضمن آنکه دسترسی سارقان یا هکرها به گوشی همراه به مراتب سهل تر می باشد. اخاذی از کاربر با توجه به داشتن اطلاعات زیاد از وی یکی از مهمترین تهدیدات است.

 

توصیه  رئیس پلیس فتا شهرستان سقز به دارندگان گوشی های هوشمند:         

درگام اول توصیه  رئیس پلیس فتا به دارندگان اسمارت فون ها  این است که کاربران  بر روی گوشی خود یک برنامه امنیتی مانند نرم افزار ضد جاسوس نصب نمائید همچنین از دانلود بی مورد نرم افزارها و کلیپ‌ های موجود در سایت ها خودداری نمایند و فقط برنامه ها و نرم افزارهای لازم و کاربردی را دریافت و تنها به نمونه‌های رسمی موجود اعتماد کنند در سایت های معتبر که گاها" هم پولی است دریافت نمایند.       

هنگامی که کار شما با یک برنامه یا سرویس وب تمام شد، از برنامه خارج شوید یا Log Out کنید. این کانال را همین طور به حال خود باز نگذارید تا دیگران اطلاعات شما را کنترل کنند.   

صابری گنجی در پایان یادآور شد که شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اعلام نمایند.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

پلیس فتاگوشی هوشمندسقزهشدار

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان