سرخط خبرها :
چهارشنبه 19 مهر 1396 / 09:06|کد خبر : 2183|گروه : سیاسی

نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

علما نسبت به معیشت مردم و نیازهای آنان بی‌تفاوت نیستند/ روحانیون محل رجوع مردم هستند

علما نسبت به معیشت مردم و نیازهای آنان بی‌تفاوت نیستند/ روحانیون محل رجوع مردم هستند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید براینکه علما محل رجوع مردم هستند، گفت: مردم هرگاه مشکلات خانوادگی، معیشتی، دینی و ... دارند به علما رجوع می‌کند و این از نعمت‌های خدا نسبت به علما و روحانیون است.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در همایش تجلیل از روحانیون پیشکسوت شهرستان سقز، اظهار داشت: علما نسبت به خداوند خشعیت واقعی دارند و اینها هستند که مقام الهی را خوب درک می کنند.

 

وی افزود: کسی که با خشوع نماز می‌خواند به این معنی نیست که می‌ترسد بلکه مبهوت عظمت خداوند است چون عظمت خدا را درک می‌کند و خود را ناچیز می‌بیند.

 

آیت الله شاهرودی اظهار داشت: خدا می‌فرماید علما وارث انبیا هستند و وظایف پیامبر (ص) را بر عهده دارند چون کتاب خدا را تلاوت می‌کنند، تفسیر می‌دانند و آن را برای مردم بیان می‌کنند، همواره نماز را به پا می‌دارند و همیشه یاد و نام خدا بر لبان آنها جاری است.

 

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علما و نسل سادات باید تلاش کنند که نماز در جامعه به پا داشته شود و اصل انقلاب اسلامی هم بر همین اساس بود تا که اسلام بر جهان حاکم گردد.

 

وی گفت: قرآن اساس و مبنای همه مسائل است و سخن پیامبر هم چیزی جز قرآن نیست. پیامبر چیزی را از روی هوای نفس بر زبان نمی‌آورد و اگر می‌فرماید امام حسین (ع) با دادن خون بقای اسلام را تضمین کرد و یا اینکه اگر می‌فرماید حسین را به عنوان نگهبان وحی خود قرار دادم این گفته‌های او بر اساس قرآن است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: ارتباط انسان با خدا از طریق نماز صورت می گیرد و حاکمیت خدا هم بر اساس نماز اتفاق می‌افتد.

 

وی با بیان اینکه علما نسبت به معیشت مردم و نیازهای آنان بی‌تفاوت نیستند، ادامه داد: علما باید هم به زندگی مردم و هم به آخرت آنها توجه کنند.

 

آیت‌الله شاهرودی با تأکید براینکه علما محل رجوع مردم هستند، گفت: مردم هرگاه مشکلات خانوادگی، معیشتی، دینی و ... دارند به علما رجوع می‌کند و این از نعمت‌های خدا نسبت به علما و روحانیون است.

 

وی با اشاره به اهمیت مسؤولیت در نظام اسلامی، اذعان کرد: مسؤولیت در نظام اسلامی به معنای رفع مشکلات مردم است. کسی که مسؤولیت می‌پذیرد باید به حقیقت مسؤول باشد و اگر کاری برای مردم انجام دهد اجر آن را دریافت می‌کند و اگر غیر این بوده باید در محضر خدا پاسخگو باشد.

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارزش جایگاه روحانیت، گفت: ارزش جایگاه روحانیت بالا است و باید ارزش این جایگاه را که به سبب غالب بودن بر معنویت است هم در ظاهر و هم در باطن حفظ کنند.

 

آیت‌الله شاهرودی با اشاره به پیشرفت های ایران اسلامی، عنوان کرد: همه این پیشرفت‌ها از زمان جنگ آغاز شد و اگر زمانی به هر نوع سلاحی محتاج بودیم امروز به اذعان خود آمریکایی‌ها یکی از قدرت‌های موشکی در جهان هستیم که باید به این عزت و اقتدار افتخار کرد.

 

وی عنوان داشت: اکنون ایران در جزیره آتش خاورمیانه از امنیت کامل برخوردار است و این حاصل تدبیرهای عالمانه مقام معظم رهبری بر اساس اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه گفت: اگر داعش بر عراق و سوریه مسلط می‌شد به سراغ ایران می‌آمد و آن وقت دیگر قدرت مقابله با او را نداشتیم چون حمایت پولی عربستان و تجهیزات نظامی آمریکا و اسرائیل را پشت سر داشت.

 

وی بیان کرد: داعش هر کجا که خواسته آنجا را ناامن کرده اما هر چقدر برای ایران خط و نشان کشیده همواره ناکام مانده و این به سبب الطاف خداوند است.

 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان