سرخط خبرها :
پنجشنبه 30 شهریور 1396 / 08:36|کد خبر : 2133|گروه : اجتماعی

فتای کردستان خبر داد:

دستگیری فردی که در فضای مجازی از مردم اخاذی می کرد

دستگیری فردی که در فضای مجازی از مردم اخاذی می کرد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کردستان ازشناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در شبکه‌های اجتماعی با ترساندن و تهدید اقدام به اخاذی می‌نمود‌.

به گزارش گولان سقز، سرهنگ ‌فرامرز شاکری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اظهار کرد:  در پی شکايت احدی، با ارائه مرجوعه قضايی به پليس فتا شهرستان سقز اظهار داشت، شخصی ناشناس در فضای مجازی اقدام به تهديد و اخاذی از من نموده‌است. به همین منظور تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.


وی افزود: در تحقیقات اولیه شاکی اظهار داشت که شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی با در اختیار داشتن عکس‌های شخصی اينجانب‌، اقدام به ارسال يکی از تصاویر خودم براي بنده نموده و تهديد به آبروريزی و هتک حیثیت من نمود و مدعی گردید که به وی بدهکار مي‌باشم و می‌بایست حداقل 60 میلیون ریال به حساب وی واریز نمایم و من نیز از ترس آبروی خودم و اينکه عکس‌های خصوصی بنده را منتشر نکند پول را به حسابش واريز نموده‌ام ولی همچنان به ارسال پيام ادامه مي‌دهد و درخواست مبالغی دیگری را می‌نماید و موجب سلب آرامش و آسايش بنده گرديده است‌.


این مقام ارشد انتظامی گفت: با توجه به اهمیت موضوع در فضای مجازی‌، مراتب در دستور کار کارشناسان و کارآگاهان اداره مبارزه با جرايم سايبری شهرستان سقز قرار گرفته و در اين رابطه پرونده تشکيل گردید‌.


وی ادامه داد: پس از اقدامات فنی و تخصصی لازم متهم شناسایی و احضار گردید و متهم پس از حضور در پلیس فتا و مواجهه با ادله و مستندات استخراج شده در پرونده‌، صراحتاً به بزه انتسابي معترف و اظهار داشت بنده قبلا با شاکی دوست بوده و تعدادی از تصاویر وی را در اختیار داشتم و اقدام به ارسال پيام‌هاي تهديد آميز به  شاکی جهت ترساندن و تهدید وی و در نهایت اخاذی از شاکی را داشتم و انگیزهام کسب منافع مالی بود‌. لذا با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابی پرونده تکمیلاً در معیت متهم به شعبه رسیدگی کننده ارسال و برای متهم به اتهام تهدید و اخاذی در فضای مجازی قرار قانونی مناسب صادر گردید‌.


سرهنگ شاکری در پایان با توصیه به کاربران شبکه های اجتماعی  یادآور شد‌: در دوستی‌ها و ارتباطات اجتماعی با دیگران‌، به  تناسب نیاز و با رعایت اخلاق و موازین دینی‌، اطلاعات و تصاویر خصوصی خود را در اختیار دیگران و دوستان قرار دهند تا در مواقعی که اختلافی پیش می‌آید قابلیت سوء استفاده از اطلاعات شما وجود نداشته باشد‌.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان