سرخط خبرها :
یکشنبه 19 شهریور 1396 / 07:51|کد خبر : 2093|گروه : سیاسی

لابی گری وکلای مردم جهت مطالبه گری است یا کسب صندلی سبز کمیسیون های بهارستان

وکیل الرعایای مردم بدنبال مطالبه گری بودند یا کسب مسند کمیسیون ها!

وکیل الرعایای مردم بدنبال مطالبه گری بودند یا کسب مسند کمیسیون ها!

نمایندگان استان کردستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای اولین بار توانستند از ۱۴ کمیسیون تخصصی در مجلس، چهار کمیسیون آنرا به خود اختصاص دهند. 6 نماینده مردم کردستان با این حضور خود بیشترین سهم را در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دارند که در طول ۹ دوره قبلی چنین اتفاق نادری بدست نیامده بود.

به گزارش گولان سقز به نقل از ماهنامه گه لی کورد، در حقیقت سه نفر از وکلای مردم استان کردستان برای اولین‌بار به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و سه نفر دیگر به کمیسیون عمران، کمیسیون کشاورزی و کمیسیون اقتصادی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی رفتند. حضور شش نماینده استان در چهار کمیسیون مجلس می تواند نوید بخش توسعه و پیشرفت استان را به همراه داشته باشد.

 از اینکه نمایندگان مردم استان کردستان نسبت به دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی پیشرفت چشمگیری کرده و کرسی های بیشتری از کمیسیون های مجلس را به خود اختصاص داده‌اند هیچ شکی نیست که نشأت گرفته از سطح تحصیلات، توان سیاسی ، قدرت چانه زنی بالا و لابی گری های مختلفی است که نمایندگان استان کردستان با همدلی و اتحاد بدست آوردند. در حقیقت ناگفته ها را باید گفت و اذعان داشت هر چند در گرفتن اعتبارات بودجه جاری و عمرانی، شورای برنامه ریزی استانی رشد مناسبی داشته است اما کماکان مشکلات و موانع علاوه بر اینکه کمتر نشده است بلکه رو به افزایش بیشتری است.

با اینکه نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی روند روبه رشدی داشته اند اما کماکان طرح ها و پروژه های بسیاری که قرار بود در سال ۹۵ به بهره‌برداری برسند ناتمام مانده و در سال های آتی تکمیل خواهند شد. در حال حاضر جاده های کردستان به دلیل پیچ خطرناک، پرتگاه، باریک بودن و تردد وسایل حمل و نقل باری، سواری و تریلی های نفتکش عراقی به  قتلگاه تبدیل شده است و هر روز شاهد تصادفات رانندگی شدیدی در محورهای مواصلاتی شهرهای استان می باشیم. ضعف نمایندگان استان در اتمام طرح بزرگ راه کرمانشاه به میاندوآب کاملآ مشهود می باشد که کمترین سطح فعالیت جاده سازی در منطقه کردستان انجام گرفته است. جاده سقز - مریوان هنوز بعد از بیست سال قسمت های از آن آسفالت نشده که به جاده ابرایشم  شهرت پیدا کرده است.

 پروژه ساخت فرودگاه سقز به مرکز توریستی مدیران تبدیل شده و هر ساله نماینده مجلس پای وزیر، معاون وزیر، رییس ساخت فرودگاه های کشور، استاندار و ... می کشاند تا بعضی از موقعیت سواستفاده کرده و تابلو فرش فرجام، نافرجام را به نمایش بگذارند تا کتاب داستانی در این مورد نوشته ‌شود نه رسیدگی به امورات معوقه فرودگاه سقز!!! جالب اینجاست هنوز تملک مقداری از زمین ها به حال خود باقی مانده است!

وضعیت شهرستان بانه هم در این مدت تغییرات اساسی نداشته و طرح های بیمارستان رازی و سد عباس آباد بانه از برکت سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان است که در دوره نماینده قبلی مجلس شهرستان های سقز و بانه آقای فخرالدین حیدری تمام مکاتبات آن را انجام داده‌اند. در حقیقت نماینده شهرستان های سقز و بانه علاوه بر اینکه طرح و پروژه جدیدی حداقل به این دو شهرستان اضافه نکرد، بلکه مرز سیرانبند شهرستان بانه طبق جلسه‌ هیأت وزیران مورخ ۳۰\۰۱\۱۳۹۰ که در استان کردستان  بنا به پیشنهاد وزرات کشور و به استناد ماده ۴ قانون گذرنامه مصوبه ۱۳۵۱ داشتند مرز سیرانبند بانه در استان کردستان مرز مجاز زمینی شناخته می شود که ورود و خروج از کشور با گذرنامه معتبر مجاز می باشد که رونوشت آن به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر ریاست جمهوری و ... ارسال شده است. با این وجود مهندس بیگلری در اخرین نشستی که به همراهی استاندار کردستان با وزیر امورخارجه دکتر ظریف داشتند، طی نامه‌ای خواستار عوض شدن نام مرز سیرانبند بانه به «باشماق ۲ » شده است. در واقع با این کار مهندس پیگیر، پیشینه تاریخی ،هویت قومی و جغرافیایی مردمان این منطقه از کردستان را که با خون شهیدان حفاظت شد زیر سوال برد!!! هر ساله هزاران بازدید کننده کاروان راهیان نور از سراسر ایران به مناطق مرزی جنگی شمالغرب در قالب اردوها و سرزدن خانواده های شهدای گمنام که در مرز سیرانبند جان باختند برای تسکین روح خود و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای والامقام دیدار کرده، تا مراسم یادمان شهدای مرز سیرانبند بانه را برگزار کنند اما شما آنها را به باد تمسخر گرفتید!!! هرچند حتماً برای این تغییر نام مرز سیرانبند شاید استدلالاتی داشته باشید اما اشتباه نکنید جناب مهندس طبق تقسیمات کشوری وزارت کشور در سال ۶۸ شهرستان سقز دارای ۱۰ دهستان بوده و دهستان تیلکو به مرکزیت روستای تیلکو می باشد نه روستای ایرانخواه!

ضعف نمایندگان استان کردستان در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، زمانی که طرح منطقه آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی بانه و مریوان به صحن علنی مجلس امد اما تصویب نشد، کاملا مشهود است. وکلای مردم کردستان بدون اینکه به عاقبت کار و نتیجه آن فکر کنند طی نامه‌ای، اعتراض خود را به هیات رییسه مجلس اعلام کردند تا این طرح را دوباره به صحن مجلس بکشانند اما متأسفانه برای دومین بار هم این طرح در مجلس ناکام ماند و رأی اعتماد نیاورد تا امید و آرزوی هزاران نفر از مردم استان فرهنگی کردستان همچنان  به باد داده شود. در حقیقت می توان گفت یکی دیگر از ضعف‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دیر واکنش نشان دادن به تصمیمات نمایندگان عالی دولت یا دولتمردان است بعنوان نمونه؛ زمانیکه خبرنگاران و اصحاب رسانه در مورد بی توجهی رییس جمهور و دعوت نکردن از بزرگان مذهبی اهل سنت در مراسم تحلیف یا در مورد وضعیت کولبران یا بی احترامی مجری صدا و سیما از شبکه ملی و .... را به مسئولین گوشزد نکردند وکیل الرعایاهای مردم استان کردستان واکنش نشان نداده یا بسیار دیرتر از خود عکسل العمل نشان دادند.

 نمایندگان استان کردستان در مجلس دهم باید بیشتر از هر جیزی به وضعیت زیر ساخت های توسعه اقتصادی، صنعتی، تجاری و..‌. در استان کردستان توجه داشته باشند نه اینکه در  فکر لابی گری برای فلان وزیر یا افراد وابسته به خود را در ساختار اداری به مسند ریاست و مدیریت برسانند!!! در حال حاضر اکثر کارگاه ها و کارخانجات صنعتی و نیمه صنعتی استان کردستان بدلیل کمبود مواد اولیه خام، تورم، وام های سنگین بانکی با سود بالا و بلاخره کیفیت پایین کالا و محصولات تولید شده در استان بدلیل اینکه عرصه رقابت با محصولات مشابه را ندارند از عوامل مهمی هستند که منجر به تعطیلی، بسته شدن و یا در آینده‌ای نزدیک تعطیل خواهند شد  واقعیت ها را باید پذیرفت که در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال این نابسامانی ها نمی تواند نوید بخش خوبی در جهت توسعه یافتگی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم استان در منطقه باشد.

 

انتهای پیام/آراس قربانی پور

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

نمایندگان مجلسنمایندگان استان کردستانمجلس شورای اسلامیوکیل الرعایای مردملابی گری نمایندگان مجلس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان