سرخط خبرها :
چهارشنبه 8 شهریور 1396 / 08:31|کد خبر : 2083|گروه : سیاسی

نشست خبری اعضای شورای شهر سقز دورپنجم با اصحاب رسانه؛

معرفی گزینه های مطرح برای شهرداری سقز/ بیان اولویت های کاری شورای شهر پنجم

معرفی گزینه های مطرح برای شهرداری سقز/ بیان اولویت های کاری شورای شهر پنجم

نشست خبری اعضای شورای شهر سقز دور پنجم با اصحاب رسانه حول ۲محور انتخاب شهردار آینده و چشم انداز های توسعه شهری اعضای شورای شهر و معرفی برنامه های میان مدت در سالن جلسات شورا برگزار شد.

به گزارش گولان سقز، رئیس شورای شهر سقز در این نشست خبری ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و تشریح جایگاه و اهمیت رسانه های جمعی در دنیای کنونی، بیان داشت: شورای دوره پنجم با دیدگاهی باز از حضور خبرنگاران در جلسات و نشست ها استقبال می نماید.

سردار دوغی تعامل و مدارا، همفکری، حرکت در راستای توسعه متوازن شهری، اولویت بندی پروژه ها و طرح های عمرانی، سعی در راستای اجرای شورا یاری در محلات، تاسیس خانه فرهنگ در محلات و... را از برنامه های اولویت دار شورای شهر خواند و گفت: با همدلی اعضای شورا سعی در ارتباط بیشتر با مردم و اقشار مختلف، مکانیزم های خدمات رسانی موثر، برگزاری نشست های رسانه ای با حضور ادارات مرتبط، و...را داریم.

سپس سخنگوي شوراي شهر سقز دوره پنجم گفت: معبر سازی با بتن در کوچه های حاشیه ی شهر با تعیین حداقل چهار جبهه کاری، امکان سنجی پیاده راه نمودن خیابان آزادی و ساماندهی تعدادی از دستفروشان شبانه در سطح شهر حدفاصل ساعت ۲۲ الی 1 بامداد، شروع بکار آسفالت پروژه های نیم کاره مصوب سال 96 همچون: خیابان های سرچنار، تازه آباد و.. ، ادامه عملیات تكميل نمودن سالن نیمه کاره ستاد بحران واقع در بهارستان و... از جمله برنامه هاي كاري مدنظر شوراي شهر براي سال جاري مي باشد

امير زارع زاده با اشاره به اهميت و پتانسيل هاي رودخانه مركزي سقز و ضرورت بالفعل نمودن اين استعداد ها در جهت تقويت مولفه های اقتصادي و بهره برداری توریستی و فرهنگي از این ظرفیت، بيان داشت: ساخت مجموعه توریستی، رفاهی، خدماتی و سکونتی(پلاژ و کمپ چادر )در حاشیه رودخانه با مشارکت سرمایه گذار و بررسی امکان جلب مشارکت نهادهای دولتي و عمومی باتوجه به بضاعت مالی و فنی آنها و...، ساماندهي و جانمايي مكاني براي جمعه بازار فعلي سقز از ديگر برنامه هاي کاری شوراي شهر سقز در اين دوره است.

وي افزود: با اشاره به اينكه نيروي انساني هر سازماني يكي از مهمترين سرمايه آن نهاد براي پيشبرد امورات آن مي باشد که تصمیم گیری در مورد چگونگی پرداخت بخشی از معوقات پرسنل شهرداری تا قبل از عید قربان از ديگر اولويت هاي مدنظر شوراي شهر و شهرداري سقز است.

 

هیات رئیسه شورای شهر

وی با اعلام اسامی هیئت رئیسه شورای شهر سقز گفت: سردار دوغی به عنوان  رئیس پنجمین دوره شورای شهر سقز برگزیده و توران  خانی نیز  به عنوان نائب رئیس شورای پنجم و همچنین کژال شکوری خزانه دار شورا  و عطا محمدی به عنوان منشی شورا انتخاب شدند. وی افزود افشین عزیزی و محمد کرمی نیز به عنوان نماینده شورای شهر سقز در شورای شهرستان انتخاب شده اند.

 

گزینه های مطرح برای شهرداری سقز

امیر زارع زاده اسامی گزینه های مطرح برای شهرداری سقز براساس ترتیب الفبا در اختیار خبرنگاران قرار داد و گفت: حسین بیگی، اسماعیل تیفوری، حامد حیدری، مظفر رستمی، عثمان رحیمی، لقمان شیخ عزیزی، چیا صالحی بابامیری، افشین عزیزی، محمد فرخی، جمال مرادپور، رضا ملامحمد و ارسطو یاری گزینه های مطرح برای شهرداری سقز هستند

وی شاخصه های انتخاب گزینه های شهرداری را مدرک تحصیلی مرتبط و مقطع آن، سابقه کاری و تراز مدیریتی، سن، مقبولیت و محبوبیت، بومی و ساکن سقز، تالیف و اقدامات علمی و پژوهشی بیان نمود.

 

مسئولین کمیسیون های شورای شهر

وی در مورد مسئولین کمیسیون های شورای شهر سقز و نمایندگان شورای شهر در شورای شهرستان اظهار داشت: مسئولیت کمیسیون "عمران، معماری و شهرسازی" برعهده سردار دوغی، کمیسیون "حمل و نقل و خدمات شھری" افشین عزیزی، کمیسیون "بانوان، محیط زیست و بھداشت" کژال شکوری، کمیسیون "ورزش و جوانان" حاج عطاالە محمدی، کمیسیون "حقوقی، معاملات و سرمایەگذاری"  محمد کرمی، کمیسیون "فرھنگی، ھنری و اجتماعی"  امیر زارع زادە، کمیسیون "برنامە و بودجە" توران خانی بوده و  افشین عزیزی و محمد کرمی بعنوان نمایندگان شورای شهر در شورای شهرستان انتخاب شده اند.

‍وی حمایت از کارهای فرهنگی و هنری را یکی از اولویت های کاری شورای شهر دانست و گفت: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در شهریور سالجاری، حمایت از برگزاری یک روز با نقاشی، توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری از برنامه های مدنظر ماست.

 

تاکید بر اخلاق مداری و منفعت عمومی

محمد کرمی عضو شورای شهر تعهد و پایبندی به اخلاق و قانونمداری و حرکت در راستای همگرایی و هم اندیشی و رویکردی نوین در عرصه مدیریت شهر را مهم خواند و گفت: تکثر و تنوع فکری با نیت خدمتگزاری صادقانه و در راستای منفعت عمومی نشانگر پویایی آن مجموعه است.

وی خاطرشنان ساخت: ساماندهی جمعه بازار و حاشیه های شهر از جمله فعالیت هایی است که شروع نموده ایم.

 

حمایت از حوزه ورزش و سلامت

عطا محمدی نقش رسانه ها را در بسترسازی توسعه و فرهنگ سازی موثر دانست و با اشاره به محدودیت های مالی شهرداری گفت: در حد توان شورای شهر از حوزه ورزش و سلامت حمایت می کنیم و معتقدیم سرمایه گذاری و حمایت در این حوزه موجب سلامت جامعه و شکوفایی استعدادها می شود.

 

انتظام بخشی به مسائل مالی شهرداری

در ادامه توران خانی با تبیین تاثیرگذاری رسانه ها بر افکار عمومی و اطلاع رسانی مناسب به شهروندان گفت: تلاش ما بر انتخاب فردی صالح و توانمند برای شهرداری سقز می باشد

وی افزود: بازرسی از طرح های نیمه تمام، برگزاری برنامه ها و سیمنارهای فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، واکاوی علت افزایش خودکشی، توسعه فعالیت های عمرانی، تلاش در جهت انتظام بخشی به مسائل مالی و اداری شهرداری و... از جمله برنامه های شورای شهر می باشد.

 

تاکید بر نقش رسانه ها در شفاف سازی و دفاع از حقوق عمومی

سپس کژال شکوری، رسانه ها و خبرنگاران را رکن اصلی شفاف سازی، ابزار دفاع از حقوق شهروندان و منافع عمومی، هم افزای نهادهای انتخابی مثل شورای شهر دانست و گفت: حرکت بسوی شهری آباد و همراه با ایجاد عدالت در توزیع امکانات و خدمات از اهداف ماست و از خبرنگاران انتظار داریم در تحقق این مساله و  دفاع از حقوق شهروندان ما را یاری نمایند.

 

انتخاب شهردار مدیر، مدبر و کاردان اولویت کاری شورای شهر است

در ادامه افشین عزیزی رسالت خبرنگاران را بیان واقعیت ها  و حلقه ارتباطی مصداق مسئولین و مردم دانست و با تاکید بر نشر دقیق اخبار گفت:  قطعا انتشار اخبار نادرست و شایعه سازی بجز بی اعتمادی مردم، خروجی دیگری ندارد؛ انتظار ما به عنوان خادمین مردم از خبرنگاران؛ نگاه غیر سیاسی و رعایت اخلاق حرفه ای در انعکاس مشکلات شهر است و مهم ترین وظایف خبرنگاران، روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه است.

این عضو شورا از مدیریت اوراق مشارکت با رویکرد پروژه های سرمایه گذاری، معضلات ترافیکی، تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری، مدیریت پسماند و تکمیل بلوار 45 متری و پل انتهای استاد شیرازی و خدمات رسانی و بهسازی معابر محلات حاشیه شهر به عنوان مهم ترین کارهای پیش رو شورای دوره پنجم نام برد

عزیزی در پایان اظهار امیدواری نمود شهرداری مدیر، مدبر و کاردان که قاطعیت، سلامت کاری و پیگیری مشکلات مردم سرلوحه امور ایشان باشد،  برای شهر سقز انتخاب شود.

 

در این نشست خبرنگاران نیز در سخنانی به بیان سوالاتی درخصوص شاخصه های انتخاب شهردار، مشکلات و مسائل شهری، توسعه فعالیت های عمرانی، لزوم تعامل بیشتر شورای شهر و خبرنگاران و... پرداختند.

 

در پایان با دادن لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران تجلیل شد.

گزارش از محسن مصطفایی

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان