سرخط خبرها :
سه شنبه 24 مرداد 1396 / 13:03|کد خبر : 2050|گروه : اجتماعی

مدیر کمیته امداد سقز اعلام کرد:

کمیته امداد سقز از 5700 خانوار سقزی حمایت می کند/ اعطای 276 فقره تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان

کمیته امداد سقز از 5700 خانوار سقزی حمایت می کند/ اعطای 276 فقره تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان سقز هم اکنون 5 هزار و 700 خانوار با جمعیت قریب به 11 هزار نفر در سقز تحت پوشش خدمات حمایتی این نهاد هستند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، فاروق محمودی در نشست با جمعی از خبرنگاران ضمن گرامیداشت 17 مردادماه بعنوان روز خبرنگار به برخی از اقدامات و وظایف محوله کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سقز پرداخت.

محمودی با بیان اینکه وظیفه این نهاد، بررسی و شناخت محرومیت‌های مادی و معنوی نیازمندان و تامین نیازهای حمایتی، معیشتی، فرهنگی و ارتقای سطح زندگی آنها در حد امکان است، اظهار داشت: فراهم آوردن امکانات لازم به منظور خود اتکا کردن افراد و خانواده های مورد حمایت و سایر نیازمندان از طریق ایجاد شغل از مهمترین دستور کارهای این نهاد حمایتی است.


وی گفت: هم اکنون 5 هزار و 700 خانوار با جمعیت قریب به 11 هزار نفر در سقز تحت پوشش خدمات حمایتی این نهاد هستند.


این مسئول اضافه کرد: سه هزار و 800 خانوار از این تعداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده  و همچنین 3 هزار و 200 خانوار نیز تک خدمتی و یا چند خدمتی در این شهرستان وجود دارند.


محمودی تشریح کرد: این نهاد700 کودک یتیم را تحت پوشش دارد که 680 نفر از آنان دارای حامی می باشندو متاسفانه 20 تن دیگر فاقد حامی هستند.


وی از سقز به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشتاز در بحث توسعه مشارکت‌های مردمی نام برد و گفت: هم اکنون 9 هزار و 600 صندوق صدقه در سطح شهرستان وجود دارد که در آمد ماهیانه آن بصورت میانگین 300 الی 320 میلیون ریال می باشد.


محمودی با اشاره به وضعیت زکات در شهرستان گفت: سقز همچون طی سال گذشته در زمینه جمع‌آوری زکات یکی از شهرستان‌های پیشتاز استان می باشد.


وی با بیان اینکه با توکل بر خدا و تلاش های تمامی همکاران مجموعه کمیته امداد، خوشبختانه تمامی روستاهای شهرستان نیز از خدمات این نهاد مقدس برخوردار شده اند.


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سقز تصریح کرد: محوری‌ترین اهداف این اداره محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه است که در این راستا واحدهای ستادی اشتغال، درمان، فرهنگی، مشارکت و مددکاری و حمایتی فعالیت دارند.


محمودی افزود: افراد تحت پوشش و کم‌بضاعت با اولویت‌بندی نیازها می‌توانند کمک‌های نقدی، غیرنقدی و فرهنگی کنند و افراد غیر تحت‌پوشش نیز با اولویت و با توجه به درخواست‌های ارئه داده شده که بیشتر در حوزه اشتغال و درمان است مورد حمایت و مساعدت‌های مالی این نهاد قرار می‌گیرند.

وی تشریح کرد: در سال گذشته با پرداخت 35 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبارات بانکی و با اشتغال زایی 276 مورد و با اعتبارات 12 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبارت داخلی با 70مورد اشتغالزایی برای خانواده های تحت پوشش این نهاد انجام شده است. همچنین در سال96 بالغ بر 12 میلیارد تومان اعتبارات برای خانواده های تحت پوشش در نظر گرفته شده که هر مورد تا سقف 700 میلیون ریال که 500 میلیون ریال از اعتبارات داخلی و 20 میلیون ریال دیگر از طریق قرض الحسنه بانکی تامین و پرداخت می شود.

این مسئول یکی دیگر از اقدامات مهم و اساسی کمیته امداد را علاوه بر بخش مسکن، فعالیت در حوزه بیمه، درمان و سلامت دانست و افزود: 7700 نفر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی کمیته امداد هستند که سالانه بالغ بر 12میلیارد ریال هزینه در بر دارد.

محمودی در ادامه با اشاره در پیش بودن عید بزرگ مسلمان(عید سعید قربان) و جشن عاطفه ها گفت: منتظر حمایت های نقدی و غیر نقدی خیرین و شهروندان  در این دو مناسبت بزرگ هستیم تا دل نیازمندان و مددجویان این نهاد را شاد کنیم.


خیرین نیکوکار و شهروندان میتوانند کمکهای نقدی خود را به شماره حساب های ذیل واریز کنند:
بانک ملی مرکزی ۰۱۰۵۲۹۰۲۷۷۰۰۴
بانک صادرات مرکزی ۰۱۰۴۲۸۷۵۷۷۰۰۶_۰۱۰۴۲۸۱۴۱۹۰۰۸_۰۱۰۴۲۸۱۴۴۰۰۰۸
شماره حساب بانک ملت مرکزی ۴۳۲۰۸۴۶۶۵۸ واریز نمایند.
شماره تماس با حوزه مشارکت مردمی کمیته ۳۶۲۱۹۰۰۰
شماره مدیریت کمیته امداد امام خمینی (راحل) ۳۶۲۲۷۹۲۹

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان