سرخط خبرها :
چهارشنبه 21 تیر 1396 / 12:33|کد خبر : 1958|گروه : سیاسی

تبدیل کردن بی حجابی به یک فرهنگ در ایران از اهداف غربی هاست/ حجاب زن و مرد نمی شناسد

تبدیل کردن بی حجابی به یک فرهنگ در ایران از اهداف غربی هاست/ حجاب زن و مرد نمی شناسد

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز گفت: غربی ها در تلاش هستند تا مسئله ی بی حجابی را به یک فرهنگ در جامعه ی اسلامی ما تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، اجتماع مردمی مدافعان حریم خانواده به مناسب روز عفاف، با حضور جمع زیادی از کارکنان ادارات و زنان بسیجی، مسئولان شهرستانی امروز(21 تیر) در سالن اجتماعات شهید بهشتی برگزار شد.

 

جانشین فرمانده سپاه شهرستان سقز در ابتدای مراسم ضمن تقدیر و تشکر از بانیان و دست اندرکاران در برگزاری برنامه دلیل نامگذاری این روز به نام روز عفاف و حجاب را حمله به مسجد گوهر شاد و کشتار مردم به دست رضاخان در اعتراض به تصمیم او درمورد کشف حجاب در سال 1314 دانست و افزود: به دلیل فاجعه‌ای که در کشتار تعداد زیادی از زنان محجبه در آن روز رخ داد، امروز به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

سعید قربانی هدف از برگزاری این اجتماع بزرگ را تلاش در راستای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین تجمع‌هایی بتواند نقش مهمی در رساندن پیام حجاب به جهانیان داشته باشد.

دکتر عابد نقیبی رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز نیز با بزرگداشت روز ملی عفاف و حجاب گفت: خانواده و حفظ حجاب را از مهمترین اصل در دین مبین اسلام می باشد.

نقیبی با اشاره به آیات و روایات گفت: خداوند در قرار کریم بر بحث حجاب تاکید بسیاری داشته است و  بانوان حاضر در مراسم را به تربیت فرزندان سالم و اسلامی در خانواده‌ها توصیه کرد.

وی در ادامه مردان و زنان را به امر مهم وفاداری توصیه کرد و افزود: چه مرد و چه زن اگر به معقوله ی مهم عفاف و حجاب توجه کند پایبندی آنها نیز به زندگی بیشتر خواهد شد.

نقیبی با بیان اینکه عفاف و حجاب فقط مختص زنان نیست بلکه شامل مردان نیز می شود، اضافه کرد: حجاب درونی و باطنی و ذهنی است که فرد را در مواجهه با گناه و فساد، از عقاید و ایمان راسخ درونی برخوردار می‌کند.

او دلیل کم‏رنگ شدن عفاف و حجاب و عدم ترویج و توسعه آن در جامعه را کم‏رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

نقیبی با تاکید بر دستورات دین مبین اسلام مبنی بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: امید است برگزاری همایش‌های اینچنینی سرآغازی برای ادای بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد.

این مسئول به وجود بیش از 200 کانال فارسی زبان ماهواره ای پرداخت و خاطرنشان کرد: غربی ها در تلاش هستند تا مسئله ی بی حجابی را به یک فرهنگ در جامعه ی اسلامی ما تبدیل کنند.

وی گفت: زنان به تاسی از فرهنگ فاطمی و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س( با حفظ حجاب و عفت و پاکدامنی خود خط بطلانی بر نقشه ها و توطئه های دشمنان کشیدند.

دکتر نقیبی در پایان با اشاره به رشادتهای سردار سلیمانی در جنگ با دشمنان در خارج از مرزهای کشور یادآور شد: سردار حاج قاسم سلیمانی به تنهایی یک ملت می باشد که باعث افتخار همه ایرانیان شده است.

پخش کلیپ، اجرای دف نوازی، قرائت زندگینامه شهید شاخص شهرستانی و اهدای جوائز به بانوان محجبه ادارات و قرائت بیانیه ی بسیج جامعه زنان استان کردستان از برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان