سرخط خبرها :
دوشنبه 19 تیر 1396 / 00:19|کد خبر : 1947|گروه : اقتصادی

مخالفت اداره محیط زیست با شروع بکار کردن معدن طلای سقز

مخالفت اداره محیط زیست با شروع بکار کردن معدن طلای سقز

در حالی که قرار بود بعد از سال ها، بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری شهرستان سقز با شروع بکار معدن طلای این شهرستان رقم بخورد، بنا به اعلم یک منبع آگاه، با مخالفت سازمان محیط زیست این پروژه متوقف شده است.

به گزارش گولان سقز، شهرستان سقز دارای ذخایر معدنی غنی و عالی متعددی می باشد، وجود 7 معدن طلا در این شهرستان نقش بسیار مهمی در توسعه کردستان و همچنین اشتغال زایی برای جوانان این استان خواهد داشت که بالفعل نمودن این ظرفیت ها، همت و تلاش مسئولان را می طلبد.

پس از سال ها مطالعه و طی مراحل مختلف اداری، شرکت توسعه طلای کردستان وظیفه استخراج و راه اندازی کانسارهای طلای سقز در زمینه های استخراج و فرآوری کانسارها را عهده دار شد.

گواهینامه های اکتشاف کانسارهای قلقله، کرویان و قبغلوجه به اسم شرکت برنده مزایده منتقل شده و برنامه ریزی های لازم برای استخراج و اکتشافات در سقز انجام شده است و دومین سرمایه گذاری بزرگ شرکت شستا در کردستان رقم خواهد خورد

براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، در این کانسارها 17.3 تن طلای خالص با عیار یک الی 1.2 ppm  (گرم درتن) استخراج می گردد.

معدن طلا برخلاف سایر معادن دارای ارزش و مزایای متعددی به لحاظ اقتصادی و اشتغال زایی می باشد، کلیه مراحل استحصال، فراوری، ایجاد کارخانجان جانبی و... باید در همان شهرستان باشد.

در صورت شروع اقدامات اجرایی و استحصال این معدن می تواند برای بیش از 300 نفر از جوانان و تحصیلکردگان اشتغال ایجاد نماید و در جذب سرمایه گذاری و ترفغیب آنان به حضور در سقز موثر باشد.

در حالی که پس از سال ها انتظار، قرار بود این معدن در سال جاری شروع بکار نماید، اما براساس اعلام یک منبع آگاه، ماجرای جالبی رخ داده و پس از چند سال، در روزهای اخیر اداره محیط زیست سقز طی نامه ای مخالفت خود را با شروع بکار این معدن اعلام و دلیل آن را دغدغه حفاظت از گونه ای جانوری اعلام نموده است.

حال سوال اینجاست آیا در سال های گذشته و حال، ده ها معدن در سقز بهره برداری شده و از جمله در روستای ملقرنی وضعیت نامناسبی بوجود آورده اند، محیط زیست اقدامی پیشگیرانه انجام داده است؟

در چند سال گذشته و قبل از صدور مجوزهای قانونی و بهره برداری، چرا محیط زیست تا امروز اقدامی نکرده بود؟

آیا همین حساسیت را در مورد برخی تصفیه خانه های دیگر و یا سدسازی ها به خرج داده اند؟ چرا با تعامل و هماهنگی این مسائل حل نمی شود و به مانعی برای سرمایه گذاران تبدیل می شود؟

انتظار می آورد با تعامل این مشکلات حل شود، منافع این پروژه اقتصادی در راستای توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال مولد بکار گرفته شود.

 

انتهای پیام/ فردین مصطفایی

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

معدنمعدن طلامحیط زیستگونه جانوریپروژهاشتغالطلا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان