سرخط خبرها :
پنجشنبه 18 شهریور 1395 / 10:23|کد خبر : 997|گروه : سیاسی

درجلسه شورای اداری سقز مطرح شد؛

سردار نقدی: تبدیل صنایع تولیدی کوچک روستایی یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است

سردار نقدی: تبدیل صنایع تولیدی کوچک روستایی یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور یکی از راه های رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی را تبدیل صنایع تولیدی کوچک روستایی دانست.

به گزارش گولان سقز، جلسه شورای اداری به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حسینیه پادگان حنظله سقز با حضور، سردار نقدی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور، سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان، فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان سقز _بانه، روسای ادارات دولتی، عوامل نظامی و انتظامی این شهرستان برگزار شد. 

جانشین فرمانده سپاه سقز ابتدا سالگرد شهدای منا را تسلیت گفت و مدیریت عربستان سعودی را در اداره حج محکوم کرد.
 
حق رضا نادرپناه اظهار کرد:  اقتصاد مقاومتی یک الگوی عملی متناسب با نیاز جامعه است که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بالاتر از استقلال سیاسی, استقلال اقتصادی است که باید همه به فکر مسایل اقتصادی باشند در زمینه فعالیت های اقتصادی باید همه تلاش کنیم.

نادرپناه افزود: اقتصاد مقاومتی که خواسته مقام معظم رهبری است و در مناسبتها و سخنرانی ها به ویژه در نامگذاری سالهای گذشته از سال ۸۷ تاکنون به آن اشاره و تاکید داشتند و سال ۹۵ را نیز بنام سال اقتصاد مقاومتی, اقدام و عمل نامگذاری کرده اند یک حرکت عمومی و یک حرکت مردمی و مردم بنیاد است یعنی اقتصاد مقاومتی با اراده و عزم مردم, با سرمایه مردم و حضور آنان قابلیت تحقق دارد, که در این حرکت بزرگ و مهم مسئوليت برنامه ريزی, زمینه سازی و عرصه یابی, هدایت و پیگیری با دولتمردان در شهرستانها با فرمانداری و ادارات مرتبط است که در این راستا سپاه و بسیج بدنبال ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی, کار و تلاش است و همچنین کمک کار دولتمردان در سنوات گذشته بوده و امروز نیز همکاری لازم را در این عرصه با ادارات شهرستان دارد.

سال ۹۴ توسط بسیج سازندگی شهرستان سقز در ۴۷ عرصه اقتصاد مقاومتی مبلغ هفده میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی و محرومیت زدایی پرداخت شده است. 

در ادامه جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ایام مبارک ذی الحجه را تبریک و یاد و خاطره شهیدان منا را گرامی داشت.

سردار نقدی افزود: از سال 87 که مقام معظم رهبری آن را سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند نیروهای بسیجی کشور شروع به فعالیت کردند که در این راستا ظرفیت های پنهان که در بخش های مختلف وجود داشته ارزیابی و بررسی کرده و برای بهبود توسعه اقتصادی آن راه کارهای مناسب و عملی ارائه دادند. بعنوان مثال ساخت 3000 استخر پرورش ماهی که با تسهیلات بسیج در مسیری که آب چاه به زمین هدایت می شد به کشاورزان اختصاص دادند تا با این کار کمک زیادی به شیلات کشور کنند و منبع درآمدی دیگری هم برای کشاورزان ایجاد کرده باشند. 

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات گروه های بسیج جهادی در کشور داربست کردن مزارع تاکستان های کشور بود که با این کار افزایش محصول، سهولت در برداشت را به دنبال داشت. تالیف یک کتاب دستاوردهای جامع در بخش کشاورزی از داشت تا برداشت و ترویج آن بین کشاورزان باعث شد تا برداشت بیشتری داشته باشند.

 سردار نقدی اظهار کرد: یکی دیگر از راه های رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی تبدیل صنایع تولیدی کوچک روستایی است. در کشور میلیونها تن ضایعات کشاورزی و باغداری بدلیل کاهش قیمت یا بازار پسند نبودن محصول وجود دارد که با ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک میتوان از آن جلوگیری کرد و آنها را به سرکه، ترشی، مربا و یا خشک کرده ان بصورت بسته بندی در آورد بعنوان مثال از کارگاه های گلاب قمصر کاشان، سوهان قم و گز اصفهان نام برد. 

این مسئول کشوری در ادامه پیشنهاد داد: چون کار اغلب روستاییان منطقه سقز دامداری است یک دستگاه سونوگرافی مشارکتی با دولت بخرند که این روش در بارداری دام ها تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/



برچسب ها :

سردار نقدیاقتصاد مقاومتیصنایع تبدیلیصنایع تولیدیعربستان سعودیاداره حجشهدای منا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان