سرخط خبرها :
چهارشنبه 3 آبان 1396 / 09:45|کد خبر : 2209|گروه : اجتماعی

شهرداری سقز قریب به ۱۱۰‌میلیاردتومان بدهی مالی دارد/پیگیری واگذاری حمام تاریخی «حاج‌صالح» به شهرداری

شهرداری سقز قریب به ۱۱۰‌میلیاردتومان بدهی مالی دارد/پیگیری واگذاری حمام تاریخی «حاج‌صالح» به شهرداری

سخنگوی شورای شهر سقز با اشاره به مشکلات مالی و نبود بودجه و اعتبارات اختصاصی، به شهرداری می‌گوید: شهرداری سقز حدود ۱۱۰‌میلیاردتومان بدهی مالی دارد که ۷۴ میلیارد تومان مربوط به اوراق مشارکت مجتمع گولان و بازپرداخت آن به صورت وام است.

به گزارش گولان سقز، شورای شهر به‌مثابه پارلمان محلی، می‌تواند نقش مهمی ‌در پیشبرد برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهرها داشته باشد و در توسعه متوازن شهری و خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان، نقش مهمی ‌ایفا کند.

با توجه به این‌که سقز نیز دارای برنامه‌های عمرانی و فرهنگی نیمه کاره است، شورا می‌تواند نقش مهمی‌ در ساماندهی و تکمیل این پروژه‌ها داشته باشد. برای اطلاع از اولویت‌ها و برنامه‌های شورای شهر سقز، به‌عنوان دومین شهر بزرگ استان، به سراغ امیر زارع زاده سخنگوی شورای شهر سقز رفته و با وی به گفتگو پرداختیم.

بدهی 110 میلیارد تومانی
سخنگوی شورای شهر سقز با اشاره به مشکلات مالی و نبود بودجه و اعتبارات اختصاصی، به شهرداری می‌گوید: شهرداری سقز حدود ۱۱۰‌میلیاردتومان بدهی مالی دارد که ۷۴ میلیارد تومان مربوط به اوراق مشارکت مجتمع گولان و بازپرداخت آن به صورت وام است.
شهرداری باید ماهانه بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قسط این وام را بپردازد؛ بقیه بدهی‌ها نیز مربوط به کارهای عمرانی، بیمه تأمین اجتماعی، هزینه‌های امور جاری و حقوق معوقه کارکنان است که بر دوش شهرداری سقز سنگینی می‌کند.
«امیر زارع‌زاده» می‌افزاید: به‌رغم این مسائل و مشکلات، اعضای شورای شهر دوره پنجم با عزمی ‌راسخ، رویکرد توسعه‌ای را در ابعاد مختلف برای شهر تاریخی و فرهنگی سقز و همچنین خدمتگزاری مطلوب و بهینه‌تر به شهروندان دنبال می‌کنند.
آسفالت و بتن‌ریزی 40 کوچه
زارع‌زاده به شروع برخی اقدامات نظیر آسفالت و ساماندهی معابر اشاره می‌کند و می‌گوید: طی هفته‌های گذشته، بالغ بر ۳۰ کوچه و با توجه به آغاز سال تحصیلی، محوطه چند مدرسه برای استفاده دانش‌آموزان، آسفالت و لکه‌گیری شد.
زارع‌زاده در ادامه با بیان این‌که رویکرد شورای دوره پنجم، توسعه متوازن شهری و توزیع عادلانه خدمات در متن و حاشیه شهر است، می‌افزاید: در راستای خدمت‌رسانی بهتر به محلات حاشیه‌ای، بتن‌کاری و مناسب‌سازی حدود۴۰ معبر (کوچه) در سال‌ جاری، در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار گرفت.

برنامه‌ریزی برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام
سخنگوی شورای شهر سقز می‌گوید: پرداختن به پروژه‌های نیمه‌کاره مصوب سال 96 همچون آسفالت خیابان‌های سرچنار، تازه‌آباد، ادامه عملیات تکمیل سالن نیمه‌کاره ستاد بحران واقع در بهارستان، با توجه به نیاز جدی شهرستان در مواقع بحرانی و ضروری، از برنامه‌های شورای شهر در سال جاری بوده است.
زارع‌زاده ادامه می‌دهد: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شرایط کنونی با توجه به کمبود بودجه و اعتبارات دولتی، راهکاری مناسب برای توسعه شهری در زمینه‌های مختلف است که شورای شهر سقز آماده همکاری با تمامی‌ سرمایه‌گذاران را دارد. این شورا از تمامی‌افرادی که توانایی سرمایه‌گذاری در شهر تاریخی، فرهنگی و مهمان‌نواز سقز را در ابعاد مختلف دارند، با آغوشی باز استقبال می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت و ظرفیت رودخانه مرکزی سقز و ضرورت بالفعل کردن این ظرفیت‌ها برای تقویت مولفه‌های اقتصادی و بهره‌برداری گردشگری و فرهنگی می‌گوید: ساخت مجموعه‌های گردشگری، رفاهی و خدماتی در حاشیه رودخانه با مشارکت سرمایه‌گذاران، ضروری و دارای صرفه اقتصادی است که می‌تواند چشم‌انداز روشنی فراروی توسعه بلندمدت سقز باشد.

ساماندهی جمعه بازار
این عضو شورای شهر به دغدغه‌های عمومی‌ برای ساماندهی جمعه بازار سقز اشاره می‌کند و می‌گوید: ساماندهی و جانمایی مکانی مناسب برای جمعه بازار فعلی سقز با همکاری سایر اداره‌ها و نهادهای مرتبط از دیگر برنامه‌های کاری شورای سقز بوده که در این زمینه بازدیدهایی توسط اعضای شورا انجام و راهکارهایی ارائه شده است.

تجهیز سازمان‌های تخصصی
سخنگوی شورای شهر سقز به نقش و وظایف مدیریت شهری در خدمات‌رسانی در مواقع ضروری یا بحرانی نظیر سیل و آتش‌سوزی اشاره می‌کند و می‌گوید: تقویت سازمان‌های تخصصی با تجهیزات مدرن و ضروری در راستای تحقق این هدف باید مدنظر قرار بگیرد، لذا توسعه تجهیزات و همچنین مجهز کردن وسایل و امکانات برای خدمات‌رسانی مناسب‌تر سازمان آتش‌نشانی، از برنامه‌های اولویت‌دار شورای شهر سقز است.

برنامه‌ها و اولویت‌های فرهنگی
زارع‌زاده با تشریح اهمیت و ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی در جامعه می‌گوید: سقز، شهری تاریخی و فرهنگی در استان است؛ لذا اولویت‌بخشی به این مسأله دارای اهمیت بالایی است. حمایت و توسعه فعالیت‎های فرهنگی یکی از اولویت‎های شورای شهری و شهرداری سقز در این دوره است. در این مدت جشنواره‌های تئاتر خیابانی در محلات شهر، یک روز با نقاشی و اولین جشنواره نقاشی کودکان زیر ۱۲ سال و برگزاری نشست پیش همایش بررسی آسیب‎های اجتماعی ازجمله خودکشی با حضور صاحب‌نظران انجام شده است.
وی ادامه می‌دهد:برگزاری جشنواره‎های مهمی‌ نظیر خوشنویسی، چهاردهمین جشنواره بین‎المللی تئاتر کردی با همکاری هنرمندان و سایر اداره‌ها نیز در دستور کار شورای شهر سقز است.

تکریم ارباب رجوع و شفاف‌سازی
سخنگوی شورای شهر می‌گوید: شفاف‎سازی امور مختلف شهری و همچنین تکریم ارباب رجوع سرلوحه کاری شورای شهر و شهرداری و رویکرد ما بر این اساس بوده که طی این ۴ سال تمامی ‌مصوبات شورای شهر در راستای صرفه و صلاح سقز انجام شود. زارع‌زاده می‌افزاید:انتظار است مسئولان و مردم همکاری و همدلی لازم را داشته باشند تا بتوان قدم‌های مؤثر و مفیدی برای توسعه شهر برداشت. وی ادامه می‌دهد: شهردار منتخب اعضای شورا فردی توانمند، باتجربه و متخصص در عرصه امور شهری و امید است که بتوان با همکاری شورا و مجموعه شهرداری، گام اساسی به سوی توسعه شهری برداشت.
وی همکاری، همدلی و همفکری فرماندار ویژه سقز، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، مشارکت و همراهی شهروندان و معتمدان را با شورا و شهرداری برای پیشبرد امور، مهم می‌داند و می‌گوید: شورای شهر دوره پنجم از همکاری، همفکری و نظرات و پیشنهادات متخصصان و شهروندان در عرصه‌های مختلف با آغوش باز استقبال می‌کند.

پیگیری واگذاری حمام تاریخی «حاج‌صالح» به شهرداری


سخنگوی شورای شهر سقز با اشاره به اهمیت احیای حمام تاریخی حاج‌صالح در بازار سقز گفت: با هماهنگی اداره میراث‌فرهنگی، مقدمات واگذای این مکان به شهرداری انجام ‌شده که امید است با موافقت نهایی و واگذاری آن به شهرداری بتوان برای احیای این آثار فرهنگی و تبدیل آن به موزه یا فرهنگسرا اقدامات لازم انجام شود.
«امیر زارع‌زاده» می‌افزاید: در راستای روان‎سازی ترافیک شهری، مصوباتی از طرف شورای شهر انجام شده و همچنین برنامه‎هایی برای شناسایی و اصلاح هندسی نقاط پرتردد و گره‎هایی ترافیکی در معابر اصلی، مدنظر است.

 

گفتگو از محسن مصطفایی

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان