سرخط خبرها :
دوشنبه 29 خرداد 1396 / 08:07|کد خبر : 1888|گروه : اجتماعی

گزارش اختصاصی/

قانون شکنی شرکت های خدماتی در شهرستان سقز/ کارفرمایان حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنند

قانون شکنی شرکت های خدماتی در شهرستان سقز/ کارفرمایان حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنند

متاسفانه تعدادی از شرکت‌های خدماتی شهرستان سقز به دلایل مختلف و متعدد قانون شکنی کرده و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و حقوق افراد را دیرتر از موعد مقرر پرداخت می کنند . با اینکه ۳ ماه از سال ۹۶ میگذرد، تعدادی از افراد که بصورت پیمانی یا قراردادی در شرکت مخابرات شهرستان سقز کار می کنند، هنوز حقوق و مزایای ۳ ماه اول سال را دریافت نکرده‌اند!!!

به گزارش خبرنگار گولان سقز، شرکت های خدماتی خصوصی چندین دهه است،حقوق، حق بیمه و ...  افراد بیشماری را که بصورت پیمانی یا قراردادی در ادارات و ارگانهای دولتی مشغول به فعالیت هستند، طبق قانون کار و امور اجتماعی باید پرداخت می کنند. 

متاسفانه تعدادی از شرکت‌های خدماتی شهرستان سقز به دلایل مختلف و متعدد قانون شکنی کرده و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و حقوق افراد را دیرتر از موعد مقرر پرداخت می کنند . با اینکه ۳ ماه از سال ۹۶ میگذرد، تعدادی از افراد که بصورت پیمانی یا قراردادی در شرکت مخابرات شهرستان سقز کار می کنند، هنوز حقوق و مزایای ۳ ماه  اول سال را دریافت نکرده‌اند!!!

 

طبق قانون کار و امور اجتماعی ماده ۱۳ تبصره ۱ و ۲ مطالبات کارگران جزو دیون ممتاز بوده و کارفرمایان موظف می باشند بدهی پیمانکاران به کارگران را از محل مطالبات پیمانکار، من جمله ضمانت حسن انجام کار، پرداخت نمایند.

با این حال، حتی اگر شرکت مخابرات سقز، صورت وضعیت ماهانه را به شرکت خدماتی پرداخت نکرده باشد، شرکت خدماتی باید حقوق افراد را ماهانه پرداخت کند اما متاسفانه تا امروز چنین پرداختی انجام نشده است !!!

بدترین​ وضعیتی​ که میتوان تصور کرد، این است؛ لیست بیمه افراد به اداره تامین اجتماعی سقز رد شده، اما چون کسورات به تامین اجتماعی پرداخت نشده ، این افراد نمی توانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

 

وضعیت سرویس های مخابرات به شهروندان را با این آتن دهی، پیامک های رگباری، نرسیدن قبض های تلفن ثابت به دست مشترکین، سرعت نداشتن اینترنت و ...را بی خیال شدیم!!

 

امیدوارم شرکت‌های خدماتی به موقع حقوق افراد تحت پوشش را پرداخت کرده تا هیچ سرپرست خانواری، شرمنده ی همسر و فرزندانش نباشد و اجاره خانه‌ یا اقساط بانکی را دیرتر از موعد مقرر پرداخت نکند...

انتهای پیام/ آراس قربانی پور

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

شرکت های خدماتیمخابراتپیمانکارانکارفرمایانحقوقدستمزد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان