سرخط خبرها :
چهارشنبه 24 خرداد 1396 / 08:13|کد خبر : 1871|گروه : سیاسی

نشاط و شادابی از حیاط آتش نشانی رخت بر بست/ واگذاری حیاط آتش نشانی به شرکت پاسارگاد به چه قیمتی؟!+ عکس

نشاط و شادابی از حیاط آتش نشانی رخت بر بست/ واگذاری حیاط آتش نشانی به شرکت پاسارگاد به چه قیمتی؟!+ عکس

امدادگران سقزی اکثر روزها برای اینکه همیشه آمادگی جسمانی داشته باشند هر روز در حیاط به بازی والیبال می پرداختند که با واگذاری حیاط، نشاط و شادابی در محوطه رخت بر بست؛ جالب تر اینکه در حیاط آتش نشانی چاه آبی قرار دارد که با واگذاری حیاط، چاه آب به شرک پاسارگاد تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار گولان، شهرستان سقز با جمعیتی بیش از 220 هزار نفر دومین شهر پر جمعیت استان کردستان است. روند توسعه زیرساخت های شهری به منظور رفاه حال شهروندان چند سالی است، از سوی شهرداری سقز در حال اجرا شدن می باشد که جا دارد از زحمات پرسنل شهرداری نهایت تشکر و قدردانی را داشت.

 

واقعیت ها هر چند که تلخ باشند اما باید ناگفته ها را گفت. متاسفانه دولت بدلیل مشکلات مالی که دامنگیر آن شده، نتوانسته به شهرداریها یارانه‌ ای را پرداخت کند، همین امر باعث شده تا شهرداریها در مضیقه مالی شدید قرار بگیرند.

 با توجه به اینکه برای اجرا کردن پروژه ها و طرح ها، طبق اصل ماده 40 قانون اساسی و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنند. شرکت پاسارگاد چند سالی است در سقز مشغول به فعالیت بوده که توانسته به تعهدات خود طبق قراردادهای انجام گرفته عمل کرده و آنها را به موقع به بهره‌برداری برساند.

 

حالا سوالی که مطرح خواهد شد ؛

** آیا اجرای این طرح ها توانسته برای شهرداری، منبع مالی پایدار فراهم کند؟

** آیا ساختن چندین پل در مسیر رودخانه با این وضعیت مالی نابسامان در این برهه زمانی لازم الاجرا بود؟

** آیا ساختن پل واجب تر از ساختن مجتمع فرهنگی پارک گولان است؟

** هدف از سرمایه‌گذاری شهرداری در بخش خصوصی چیست؟

** نقش شورای شهر در واگذاری حیاط آتش نشانی چقدر است؟

سوالات بیشماری وجود دارد، اما به این نکته اکتفا می کنیم که اجرای برخی از این پروژه ها به چه قیمتی انجام گرفت!!!

 آتش نشانی شهرستان سقز در این چند سال اخیر با مدیریت عالی، پرسنل زحمتکش، همکاری هیئت ماشین سواری شهرستان سقز و فعالین محیط زیستی توانسته در فصل تابستان احتراق حریق زمین ها، تپه ها، مراتع را به موقع خاموش کند و در فصل زمستان با کمک رسانی به مردم در کولاک و برف شدید و...خدمات شایانی را برساند.

 

آتش نشانی هر ساله برنامه های آموزشی نحوه خاموش کردن آتش را برای ادارات، ارگانها، نهادها و سازمان ها تدارک دیده که در محوطه بصورت عملی آنرا برگزار می کردند. اما امروز متاسفانه حیاط آتش نشانی مرکزی بدلیل بدهی به شرکت پاسارگاد به آن شرکت واگذار شده است.

 

امدادگران اکثر روزها برای اینکه همیشه آمادگی جسمانی داشته باشند هر روز در حیاط به بازی والیبال می پرداختند که با واگذاری حیاط، نشاط و شادابی در محوطه رخت بر بست؛ جالب تر اینکه در حیاط آتش نشانی چاه آبی قرار دارد که با واگذاری حیاط، چاه آب به شرک پاسارگاد تعلق دارد، هرچند شرکت اجازه استفاده کردن آب چاه را به آتش نشانی داده است اما واگذاری حیاط آتش نشانی، بدین نوع جالب و مثال زدنی است!!!

آتش نشانی، شرکت پاسارگاد، سرمایه گذاری، نشاط و شادابی، واگذاری زمین، آتش نشانی سقز

پشت آتش نشانی مرکزی قطعه زمینی وجود دارد که قرار شد برنامه های آموزشی در آنجا صورت بگیرد که متاسفانه سالیان زیادی است ستون های آهنی آن زنگ زده شده و در بلاتکلیفی به سر می‌برد!!!

 با وضعیتی که این ساختمان دارد شاید هیچگاه ستون های فلزی آن رنگ، ضد زنگ نخواهد شد، چه برسد به اینکه کلاس آموزشی در آنجا برگزار شود!!!

آتش نشانی، شرکت پاسارگاد، سرمایه گذاری، نشاط و شادابی، واگذاری زمین، آتش نشانی سقز

هرچند برای رسیدن به توسعه پایدار توجه به زیر ساخت ها اهمیت دارند اما باید توجه داشت؛ ساختن تعدادی از این پل ها هیچ گونه سرمایه‌گذاری را بدنبال نخواهد داشت تا به توسعه رسید. راه های زیادی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی توسعه پایدار و اشتغال زایی وجود دارد؛ و تنها راه واگذاری حیاط آتش نشانی نیست !!!

انتهای پیام/ آراس قربانی پور

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

آتش نشانیشرکت پاسارگادسرمایه گذارینشاط و شادابیواگذاری زمینآتش نشانی سقز

نظرات کاربران :

شهروند [چهارشنبه 24 خرداد 1396 | 21:33] پاسخ

شاید دلایل مالی توجیه مناسبی به نظر برسد اما این نوع واگذاری ها راه حل مناسبی برای تامین بودجه برخی پروژه ها نیست و موجب از دست رفتن سرمایه های پایدار شهرداری خواهدشد ، امیدواریم جای بازنگری داشته باشد و شورای جدید بتوانند این روند را تغییر دهد .

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان