سرخط خبرها :
یکشنبه 21 خرداد 1396 / 08:18|کد خبر : 1864|گروه : اجتماعی

مدیر سرای سالمندان سقز عنوان کرد:

اکثر سالمندان سرای مهر سقز فاقد بستگان و مجهول الهویه هستند/ خیرین مواظب افراد سودجو و اخاذ باشند

اکثر سالمندان سرای مهر سقز فاقد بستگان و مجهول الهویه هستند/ خیرین مواظب افراد سودجو و اخاذ باشند

سرای سالمندان مهر شهرستان سقز با 68 نفر سالمند که اکثراً فاقد بستگان درجه اول یا مجهول الهویه هستند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، این مرکز امروزه با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح، پرسنل زحمتکش و کمک های مالی ساکنین سقز به خانه ی مهری تبدیل شده که زبانزد عام و خاص گشته است.

مرکز سالمندان سقز با پذیرش و ساماندهی درست باعث ایجاد اشتغال پایدار برای 35 نفر جوان، در مقاطع تخصصی خاص می باشد. خدمات مرکز مهر،  بصورت شبانه‌روزی بوده که هر ماه بصورت متناوب هزینه‌ای بالغ بر 50 تا 60 میلیون تومان صرف نگهداری و مراقبت از این گنجینه های تجربه خواهد شد.

سازمان بهزیستی یک، چهارم این هزینه را بصورت یارانه پرداخت کرده که مابقی آن از محل برنامه‌ریزی مرکز و کمک های مالی ساکنین سقز تأمین می‌شود.

 

مدیر مرکز سرای سالمندان مهر شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار گولان اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، ماه رحمت پر فیض و برکت پروردگار متعال و یکتا قرار گرفته ایم؛ تعدادی از افراد سودجو و تنبلان بزدل از نام سرای سالمندان مهر سقز سوءاستفاده کرده و با شیادی کردن و چاپ قبض تقلبی به نام این مرکز از مردم اخاذی می کنند. از آحاد جامعه تقاضامندیم در صورت مشاهده این افراد به مراکز انتظامی اطلاع داده تا از هرگونه کلاهبرداری دیگری جلوگیری شود.

 

سیاه بانی افزود: به تازگی در شهر بانه فردی با چاپ قبض تقلبی از علاقه مندی مردم نیکوکار به این مرکز سوءاستفاده کرده و به جمع‌آوری کمک های مالی از ساکنین شهر بانه و شهرهای همجوار می پردازد؛ در صورتی که این مرکز تحت هیچ شرایطی قبض نقدی را در اختیار مردم قرار نمیدهد مگر اینکه با هماهنگی های لازم با شورای روحانیون و امام جماعت مساجد در روز جمعه، یا اعیاد مذهبی آنهم با حضور کارکنان این مرکز و صندوق مخصوص اعانات این مرکز، چاپ قبض رسمی و تحویل آن به خیرین می باشند.

سیاه بانی یادآور شد: مردم خیرخواه از طریق شماره حساب بانکی در شعبه های بانک یا حضور در مرکز مهر و پرداخت اعانات خود بصورت عابربانک و دریافت قبض رسید فقط اقدام به جمع‌آوری کمک های مالی می نمایند.

 

وی اضافه کرد: امیدوارم مردم نیکوکار و خیرخواه سقز کمافی السابق در این ماه پر فیض و برکت با دادن زکات و نزولات خیرخواهانه خود پشتوانه محکمی برای سرای مهر سالمندان باشند. همچنین از دولت تدبیر و امید که با شعار خدمتگزاری کردن به نیازمندان پا به عرصه دوره چهار ساله دوم گذاشته است، انتظار می رود با تخصیص کمک های مالی ویژه توجه بیشتری را به این مرکز و سایر مراکز که با عشق به خدمتگزاری به نیازمندان تشکیل شده است داشته باشد؛ در حقیقت این وظیفه سنگین دولت است که بر دوش این مرکز و سایر مراکز گذاشته شده است پس نیازمند توجه بیشتر مسئولین و دولتمردان می باشد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در ضمن مراکز چاپ و نشر باید توجه داشته باشند که چاپ قبض به اسم این مرکز یا هر موسسه ی دیگری منوط به نامه رسمی با شماره ی ردیف، تاریخ، مهر و امضاء مدیر یا مسئول آن مراکز باید صورت بگیرد نه اینکه هر فردی که به آنها مراجعه کرد اقدام به چاپ قبض یا هر موردی نظیر آن باشند چرا که تخلف از قانون چاپ و نشر پیگرد قانونی دارد.

 

انتهای پیام/ آراس قربانی پور

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

سالمندانسرای مهر سقزسالمنداخاذیزکاتمردم نیکوکار

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان