سرخط خبرها :
شنبه 20 خرداد 1396 / 11:56|کد خبر : 1859|گروه : سیاسی

گفتگوی اختصاصی/

عضو مجمع علمای جهان اسلام اقدامات تروریستی اخیر در تهران را محکوم کرد/ برای دفاع از کشور آماده مبارزه با تکفیری ها و تروریست‌ها هستم

عضو مجمع علمای جهان اسلام اقدامات تروریستی اخیر در تهران را محکوم کرد/ برای دفاع از کشور آماده مبارزه با تکفیری ها و تروریست‌ها هستم

عضو مجمع علمای جهان اسلام در سقز گفت: بعنوان یکی از علمای سنی مذهب اقدامات تروریستی اخیر در تهران را محکوم کرده و مثل یک سرباز برای دفاع از ناموس و کشور همیشه آماده و در حال مقابله و مبارزه با تکفیری ها و تروریست‌ها می باشم.

ماموستا دکتر عابد نقیبی رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمالغرب کشور و عضو مجمع علمای جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار  گولان سقز با محکوم کردن عملیات تروریستی روز چهارشنبه در تهران اظهار داشت: ریشه این عملیات وحشیانه به گذشته باز می گردد. طبق شریعت امام شافعی تمامی افرادی که از پیامبران اهل کتاب تبعیت می کنند آنها را بردار دینی و مسلمان میدانند. در دهه 90 میلادی طی 8 سال جنگ تحمیلی مرزهای شمالغربی به روی آواره گان عراقی باز بود،تعدادی از آخوند های سنی تندرو عراقی که دست پرورده انگلیس و جیره خوار عربستان سعودی بودند؛ از این وضعیت سوءاستفاده کرده و در مناطق مختلف کردستان و شمالغرب در بین جوانان، افراد کم سواد یا بیسواد  شروع به تبلیغات مذهبی خشک و آیین وهابیت کردند.

 

ماموستا نقیبی افزود : تمامی فرقه های مذهبی اسلامی در کردستان همچون تصوف و طریقت نقشبندیه مخالف هرگونه خشونت و آدم کشی بین مذاهب بوده و انرا یک عمل غیر خدا پسندانه دانسته و پیروان خود را از ان منع می کنند.ترور و تروریسم اقدامی وحشیانه که بدور از انسانیت و اسلامیت   بوده ؛ توسط هر فرد یا گروه، در هر کجای دنیا انجام بگیرد،آن را محکوم و این عمل را ضد بشردوستانه دانسته و انرا تقبیح میکنیم.

 

وی گفت: وحدت بین مسلمین و اخوت و برابری بین تمام افراد جامعه چه تشیع و چه اهل سنت باعث شده تا صهیونیسم جهانی  و بدخواهان نظام اسلامی به هر صورتی که باشد این وحدت و انسجام را از بین ببرند.در حقیقت مسلمانان و ایرانیان همیشه مورد حمله نوک پیکان تروریسم بوده و هستند.

 

دکتر نقیبی افزود: مخدوش کردن چهره واقعی اسلام از جمله اقدامات تروریستی و وحشیانه داعش و در راستای اهداف دشمنان اسلام؛ آمریکا و اسرائیل غاصب صهیونیستی است.

 

ماموستا دکتر عابد نقیبی اظهار کرد: حادثه تروریستی تهران با سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به کشور حامی  تروریست پرور عربستان و آل سعود بی ارتباط نیست و با هماهنگی این کشورها و رژیم صهیونیستی؛ با هدف ایجاد اختلافات مذهبی بین مذاهب و کشتار بیرحمانه زوار حرم امام و افرادی که قصد ملاقات و دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را داشتند، صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه بدخواهان نظام اسلامی برای تضعیف ساختن ایران دست به هر ترفندی میزنند؛ احزاب سیاسی بخصوص اصولگرایان و اصلاح طلبان دست از اختلافات قدیمی برداشته و در راستای اهداف ملی و امنیت اجتماعی گام بردارند تا دشمنان اسلام نتوانند از این اختلافات سوءاستفاده کرده و بین آنها تفرقه ایجاد کنند.

 

دکتر نقیبی در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات اخیر در منطقه اشاره کرد و افزود : شکست های اخیر داعش در کشور عراق و شهر موصل و تلفات زیاد نیروهای داعش در سوریه، باعث شد تا عربستان سعودی و امریکا برای تأمین امنیت اسرائیل بدنبال ناامن کردن منطقه خاورمیانه باشند و با ایجاد ناامنی در کشورهای مستقل به خواسته های پلید و شوم خود برسند اما با بیانات و رهنمودهای مقام معظم و بیداری امت واحد اسلامی هیچگاه دشمنان اسلام به نتیجه نخواهند رسید.

 

عضو مجمع علمای جهان اسلام خاطرنشان کرد: برای مستحکم کردن اعتقادات دینی و مذهبی آحاد مردم، علما سنی و شیعه مذهب وظیفه ای خطیر را بعهده دارند ؛ امامان جماعت مساجد، چهره واقعی و نیات وحشیانه داعش را برای مردم بازگو کنند؛ در ضمن  با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان قشر آسیب پذیر جامعه میباشند،ماموستایان مذهبی  آنها را به امورات خیرخواهانه‌ و بشردوستانه تشویق و با برگزاری مراسم های مختلف در مساجد انها را با اصول و مبانی اعتقادات اسلامی واقعی آشنا کرده تا تفکرات و روحیات انقلابی در بین جوانان گسترش پیدا کند.

 

ماموستا نقیبی در پایان افزود: بعنوان یکی از علمای سنی مذهب این اقدامات تروریستی را محکوم کرده و مثل یک سرباز برای دفاع از ناموس و کشور همیشه آماده و در حال مقابله و مبارزه با تکفیری ها و تروریست‌ها می باشم.

 

گفتگو از: آراس قربانی پور

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز

 



برچسب ها :

دین اسلاماقدامات تروریستیتکفیری هاعابد نقیبیعضو مجمع علمای جهان اسلام

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان