سرخط خبرها :
سه شنبه 29 تیر 1395 / 11:04|کد خبر : 863|گروه : اجتماعی

تفریحات سیاه در جوانان / سرگرمی های جوانان چرا رنگ و بو ندارد؟!

تفریحات سیاه در جوانان / سرگرمی های جوانان چرا رنگ و بو ندارد؟!

تفريح در ميان جوانان طي چند سال اخير و با جديد شدن تکنولوژي و ابزارهاي سرگرم کننده مثبت و منفي، تغيير شکل داده و علايق جوانان نسبت به برخي سرگرمي ها کاملا عوض شده است.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، اوقات فراغت ارتباط تنگاتنگی با شخصیت، زندگی معنوی و فرهنگی افراد دارد زیرا فرهنگ تاثیر مستقیمی بر جامعه  می‏گذارد.

 اوقات فراغت بسته به ؛‌گروه سنی، طبقه اجتماعی، ‌جنسیت و... باعث ایجاد مرز بندی بین گروه های مختلف می‌شود که این مرز بندی همراه با عوامل فرهنگی و نبود امکانات تفریحی - فراغتی کافی، جوانان را برای پر کردن در ساعات بیکاری خود دچار مشکل می کند و بعضا باعث بروز اختلالات روحی، روانی و صدمات جسمی جبران‌ناپذیری در اینده را بهمراه خواهد آورد.

کافی است به نگاهی به گذشته  در شهرستان سقز داشته باشیم، شهری که تا زمانی نه چندان دور یکی از شهرهای پاک در خصوص مسائل اجتماعی، فرهنگی، ورزشی بود اما حالا  کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و جدیدا خالکوبی "تتو"در بین جوانان رواج پیدا کرده است.

امروزه وجود پارک ها در داخل شهر یکی از مکانهای مؤثر و مفید برای رهایی از دغدغه های زندگی مدرن و روزمره شهروندان بشمار می آیدکه بسیاری از جوانان و نوجوانان اوقات فراغت خود را در این فضا بسر می برند. حتی باید بیشتر از گذشته شاهد برگزاری مراسم کتابخوانی و دریافت کتاب بدون هیچ هزینه ای باشیم که امیدوارم در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی شود تا یکی از جایگزینهای تفریحات ناسالم جوانان باشد.

تصمیم به یک چرخ کوتاه در یکی از پارکهای سقز گرفتم. قدم زنان پارک را دور زدم که توجه مرا به خود جلب می کند که  باعث تاسف من و شاید افرادی که با من هم عقیده باشند می شود که جوانان ما به جای استفاده مفیدتر و بهتر از وقت خود، به دلیل نداشتن برنامه ای مناسب به تفریحات ناسالم روی می آورند که گاهاً آسیبهای جدی جسمی و روحی مثل خطر ابتلا به افسردگی و اعتیاد، آنها را تهدید می کند.

در کنار قل قل قلیان ها، بازار داغ بازی گوشی های اندروید و همچنین تخته، دومینه، اسکیت برپاست و به ندرت می توان جوانی کتاب به دست را یافت که این یکی از آسیب های جدی برای اجتماع به شمار می آید.

 وقتی  پارک  را ترک کردم باز چشمم به جوانانی می افتد که در خیابانها بدون هدف قدم می زنند، ماشین بازی می کنند، با تلفن همراه حرف می زنند یا در حال نگاه کردن به ویترینهای رنگارنگ مغازه ها هستند.

تفريح در ميان جوانان طي چند سال اخير و با جديد شدن تکنولوژي و ابزارهاي سرگرم کننده مثبت و منفي، تغيير شکل داده و علايق جوانان نسبت به برخي سرگرمي ها کاملا عوض شده است.

با این اوصاف زنگ خطر تفریح سیاه و ناسالم برای جوانان ما به صدا در آمده است که در این راستا باید مسئولان و متولیان امر برای این مهم تصمیماتی را اتخاذ کنند و بیشتر به اوقات فراغت آنان توجه کنند.

طبق گزارش‌های بین‌المللی، ازمجموع 142 کشور جهان، ایران در رتبه 101 شادی قرار دارد، همچنین گزارش‌هایی نشان می‌دهد که ایران در طول سال‌های 2009 تا 2013 روند نزولی در این زمینه داشته است.

با این تفاسیر جوانان سقز شاد نیستند چون تفریح مناسبی نداشته و بنابراین ضد فرهنگهای چون قلیان کشیدن، ویراج های شبانه در خیابان ها، پاساژگردی و گذراندن وقت خود در کافی نت ها و پارکها گسترش  یافته و بیهوده تلف می‌شود.  در واقع تعریف یک فرد جوان از تفریحات ؛ مخلوطی از موارد گفته شده است و جایی برای مطالعه، ورزش و آموزش های فوق برنامه ، در لیست جوانان وجود ندارد یا اگر هم هست در حد ناچیز و محدودی می باشد.

انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

تفریحات سیاهجوانانسرگرمیتکنولوژيابزارهاي سرگرمیفرهنگ

نظرات کاربران :

امید [سه شنبه 29 تیر 1395 | 12:36] پاسخ

در سقز نسبت به سایر شهرها حتی شهرهای اطراف جوان هاا ازامکانات کم تری برای سرگرمی و تفریح و شادی برخوردارند....تفریح جوانان سقزی رومیتونیم توپارک و خیابان جمهوری خلاصه کنیم اونم اگه به اونجارفتی باید خودتو برای همه نوع دردسری اماده کنی....مااتوقع خیلی زیادی نداریم فقط خواستاریم سرگرمی تفریح و نشااطی درحد شهرهای اطراف برا مااجوانان بزارند

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان