سرخط خبرها :
یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 / 08:19|کد خبر : 1824|گروه : اجتماعی

مدیر گروه واحد گیاهان دارویی مرکز جهاد دانشگاهی سقز:

سقز قطب گیاهان دارویی کردستان می باشد/ ایجاد 30 عطاری توسط فارغ التحصیلان گیاهان دارویی

سقز قطب گیاهان دارویی کردستان می باشد/ ایجاد 30 عطاری توسط فارغ التحصیلان گیاهان دارویی

مدیر گروه واحد گیاهان دارویی مرکز جهاد دانشگاهی سقز گفت: فارغ التحصیلان کلاس های گیاهان دارویی هم اکنون در شهرهای سقز، بانه، بوکان و...اقدام به تاسیس عطاری(قریب به حدود 30 عطاری) نموده و از این طریق امرار معاش می کنند.

کیوان بهرامی مدرس دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گولان با بیان اینکه سقز قطب گیاهان دارویی کردستان می باشد، اظهار داشت: واحد گیاهان دارویی مرکز جهاد دانشگاهی سقز در سال 1394 رسما فعالیت خود را با آموزش علاقمندان خانم و آقا بدون محدودیت سن و تحصیلات آغاز کرد.

بهرامی افزود: علاقمندانی از سراسر استان کردستان و آذربایجان غربی (بوکان، سردشت و...) با حضور در این کلاسها مراحل سه گانه (مقدماتی، متوسطه و پیشرفته) را گذراندند.

 

وی با اشاره به برگزاری کلاس ها افزود: بطور کلی تاکنون رسما 21 کلاس در این زمینه توسط اینجانب ظرف کمتر از 2 سال در این مرکز برگزار شده و جمعا حدود 280 الی 300 نفر با حضور دراین کلاسها موفق به اخذ مدارک مربوطه از جهاد دانشگاهی استان کردستان شده اند.

 

بهرامی اضافه کرد: جهت بالابردن سطح علمی شرکت کنندگان دراین کلاسها، این واحد اقدام به برگزاری اردوهای علمی تفریحی به شهرهای تهران، کرج، تبریز، خسروشهر و....کرده است.

 

وی با اشاره به اهداف دوره های آموزشی گیاهان دارویی در مرکز جهاد دانشگاهی سقز تشریح کرد: آشنایی هرچه بیشتر مردم با گیاهان دارویی، سبزیجات، میوه جات و  ادویه جات از نظر خواص و مضرات و نحوه استفاده صحیح جهت تامین سلامتی و پیشگیری از امراض مختلف. آموزش هرچه بیشتر عطاران موجود جهت بازآموزی و جلوگیری از استفاده نادرست از گیاهان دارویی، عرقیات، روغنها، دمنوش ها و... .راهنمایی هرچه بیشتر مردم خصوصا کشاورزان جهت نحوه صحیح جمع آوری گیاهان دارویی، خشک کردن و عرضه در بازار و درنتیجه جلوگیری از انقراض گونه های بومی استان کردستان از جمله اهداف برگزاری این دوره ها می باشد.

مدرس دانشگاه و مدیر گروه واحد گیاهان دارویی مرکز جهاد دانشگاهی سقز در پایان با اشاره به اشتغال زایی و کار آفرینی به معنای واقعی و ورود به بازار فارغ التحصیلان این مرکز خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از افراد شرکت کننده در این دوره ها هم اکنون در سقز، بانه، بوکان و...اقدام به تاسیس عطاری(قریب به حدود 30 عطاری) نموده و از این طریق امرار معاش می کنند.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

گیاهان داروییعطاریشغلاشتغالزاییمدرس دانشگاهکیوان بهرامی

نظرات کاربران :

کیوان احمدی [سه شنبه 14 شهریور 1396 | 23:43] پاسخ

جهادانشگاهی سقزمدیری شایسته نداردمشکلات شخصی خودش روقاطی کارمیکندواکثریت مردم ناراضایت دارن دراین باره امیدوارم هرچه زودترمدیرش روعوض کنندباتشکرفراوان

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان