سرخط خبرها :
سه شنبه 2 شهریور 1395 / 08:30|کد خبر : 939|گروه : سیاسی

تودیع رییس دانشگاه آزاد سفز؛

ستون فرهنگ و ادبیات کوردی سقز برکنار شد

ستون فرهنگ و ادبیات کوردی سقز برکنار شد

در یک اقدام دور از انتظار و بر اساس حکمی از سوی دکتر کیانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج روز دوشنبه دکتر شهباز محسنی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز برکنار و دکتر کیوان شافعی رییس جدید دانشگاه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، ناگفته ها را باید گفت تا مسئولین و مردم خود در باره این تغییر و تحول قاضی باشند و قضاوت کنند. دکتر محسنی دارای شخصیتی متدین، اندیشمند، مدبر، با اخلاق که صادقانه مدیریت دانشگاه را بر عهده داشت و در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، ادبی، تاریخی، هنری، ورزشی، اقتصادی و... در مدت زمانی که مدیریت دانشگاه را داشتند با خلوص نیت تلاش های بی نظیری را انجام دادند. بر پایی همایش ازدواج جوانان به شیوه اسلامی، سمینار باستان‌شناسی زیویه، رونمایی از کتاب های نویسندگانی که دار فانی را وداع گفته اند، کلاس اشعار مولانا و ترجمه آن برای دوستداران به فرهنگ و ادبیات و... که آخرین آنها اولین همایش شیخ حسن مولانا آباد بود که هفته گذشته در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان سقز برگزار گردید.

عظمت و شکوه این مرد فاضل همان بس که در زنده کردن آثار ادبی نیاکان ما که به دست فراموشی سپرده بودیم نشان از دلسوزی این مرد بزرگ در راستای بازگشت به خویشتن و فرهنگ غنی که پایه های اصلی هر ملتی را تشکیل میدهد. 

هر چند که زمزمه این تغییر و تحولات از چند ماه پیش آغاز شده بود اما هیچگاه در نگرش مدیریتی و اقدامات علمی و فرهنگی، تاریخی و ادبی.... دکتر محسنی اثر نگذاشت بلکه وی را مصمم تر میکرد تا با بهترین شیوه آن امورات را انجام بدهد. 


سوالی که اینجا مطرح است با این همه فعالیت های مختلف در تمام زمینه های فرهنگی، ادبی،  تاریخی و... آیا دانشگاه نیازی به این تغییرات مدیریتی داشت؟؟؟ استناد سخنان من به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظل) عالی است که استان کردستان را استانی فرهنگی نامگذاری کردند اما متاسفانه در مقام عمل کردن به این فرامین مسئولین دولتی اصلاً به آن توجهی نمی کنند و یا اینکه برای رسیدن به اهداف دولتی و جناحی خود برای انتخابات سال آینده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند شد...

گویا  از ایرادتی که به دکتر محسنی وارد آمده بود چون مخل زندگی وی در مهاباد می باشد به ناچار باید تغییر و تحول صورت بگیرد. در هر شرایطی که قرار داشت نباید بدین ترتیب و با این وضعیت از کار برکنار می شد جای بسی تاسف و تامل دارد که آیا واقعاً شان دانشگاه تا به این حد پایین آمده است.

در واقع برای شخصیتی که چنین خدمات ارزنده ای انجام داده و بدین ترتیب مورد بی مهری قرار بگیرد و بدون اینکه جلسه معارفه ای برای آن برگزار شود؟؟؟

دکتر شهباز محسنی ستون محکم فرهنگ و ادبیات، تاریخ و... است که سست شد!!! با برکناری وی اهالی مشتاق به فرهنگ و هنر، ادبیات،  تاریخ و.... باید سالیان متمادی چشم انتظار بکشند تا چنین فرد اندیشمند و با دانشی دنباله رو کارهای وی باشد. امروز داغدار از دست دادن چنین استادی هستیم که در حقش جفای خاطر و یار شاطر انجام دادند تا به مقاصد سیاسی و انتخاباتی خود برسند نه به پیشرفت علمی، فرهنگی و.... 

 

انتهای پیام/آراس قربانی پور

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

برکناری رییس دانشگاه آزاددانشگاه آزادادبیات کوردیتودیع و معارفهشهباز محسنیکیوان شافعی

نظرات کاربران :

ذ [سه شنبه 2 شهریور 1395 | 12:00] پاسخ

اقای بیگلری باید پاسخگوی این اقدام نادرست و باندی خود باشد. اقای شافعی 200 میلیون به مرکز اباده بدهکار است به چه درد مرکز سقز می خورد؟

شهروند [پنجشنبه 4 شهریور 1395 | 16:26]

چه سندی برای این حرف داری برادر من، یه کم از خدا بترس چرا تهمت می زنی و دروغ پراکنی می کنی!!!! مگه میشه همچین چیزی که 200 میلیون بدهکار باشه و از دست رییس دانشگاه حکم ریاست بگیره؟!؟!
اصلا چرا باید بدهکار باشه مگه دانشگاه بنگاه معاملاتی است!!
تقوا داشته باش تا این تهمت‌ها دامن خود و خانواده ات را نگرفته.

کارو [شنبه 6 شهریور 1395 | 11:38]

ایشان دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد بوده اند و چون هیات علمی واحد آباده بوده اند آن واحد هزینه تحصیلات دوره دکترای ایشان را داده اند بنابراین تنها در صورتی ایشان را آزاد خواهد کرد که واحد دیگری ایسن هزینه را تقبل نماید این قانون دانشگاه آزاد است میتونید سوال کنید

سالمی [سه شنبه 2 شهریور 1395 | 15:26] پاسخ

محسنی دانشگاه رو نابود کرد...زمانی که مدیریت دانشگاه رد بهش دادن ۲۷۸۰ دانشجو داشت ولی الان ۲۳۰۰ دانشجو دارد...در طول دوران ریاستش بیست و هفت جابجایی در پست و منصب ها رد در دانشگاه دستور داد....صبح که میرفتی دانشگاه شغل و پست کاریت با دیروز تغییر کرده بود...مشاورانش در دانشگاه شده بودن اشخاصی چون سالار ترخانی و مهران احمدی و عزیز عزیزی که بی عرضه ترین افراد موجود در سطح دانشگاه هستن...چهار هیات علمی در دوران او از دانشگاه رفتن و یا اخراج شدن..حتی یک هیات علمی هم در دوران مدیریت او جذب نشد....یک کارمند استخدام کرد اون هم بوکانی بود ...دست مسولین داتشگاه درد نکنه واقعا کار خوبی کردن....نمیدونم چرا فرماندار جو گیر شده

محمد [دوشنبه 25 دی 1396 | 02:40]

خخخخخ .... شما اصلا از مسایل دانشگاه اطلاع نداری ...

احمد [سه شنبه 2 شهریور 1395 | 15:29] پاسخ

آقای محسنی که هیچ وقت در داتشگاه نبودن. اون وقتایی هم که بود فقط در نمازخانه نماز میخوندن به نظرم اون باید ملا میشد نه رییس داتشگاه

فریدون [سه شنبه 2 شهریور 1395 | 15:34] پاسخ

من یه دانشجو معماری هستم در دانشگاه آزاد قلبا خوشحال که لرکنارش کردن چون محسنی خیلی نالایق بود

مهین [سه شنبه 2 شهریور 1395 | 15:47] پاسخ

کدوم خدمات ارزنده:! اون که اصلا خدمتی نکرد

دانشجو [سه شنبه 2 شهریور 1395 | 22:02] پاسخ

خیلی طبیعیه این موضوع! اگر این اتفاق نمی افتاد جای بسی تعجب بود! افرادی که همیشه در حال خدمت هستند نباید باشند...!
با وجود تمام احترامی که برای رییس جدید دانشگاه دکتر شافعی قایلم اما ایشان حتی یک مقاله ندارند! یک سخنرانی پژوهشی تابحال نداشتند! پس باید شاهد نتایج جالبی برای دانشگاه آزاد شهر باستانی و چندهزار ساله سقز باشیم!!!

پاسخ [چهارشنبه 3 شهریور 1395 | 09:07]

دوستانیکه سنگ آقای محسنی را به سینه می زنند بهتر می دانند که ایشان با استفاده از چه رانتی به ریاست دانشگاه آزاد سقز رسید و از هر شیوه ای جهت حفظ موقعیتش استفاده می کرد. و سوال ما از آقای قربانی پور نویسنده مقاله اینست که جنابعال چند روز در دانشگاه آزاد سقز حضور داشته و چه نوع همکاری با دانشگاه دارند که اجازه چنین قضاوتی بخود می دهند.

نادری [چهارشنبه 3 شهریور 1395 | 19:32] پاسخ

سلام. متاسفم برای کاربدستان و مسوولانی که قدر انسانهای ادیب، مدیر، کاردان و دلسوز را نمی دانند و روابط و ضابطه هایشان را بر مصلحتهای یک ملت ترجیح میدهند. اما گذشت زمان روشنگر خوبی است.
فردی پاک و صادق و دلسوز که نتوانستند بهانه ای برای کنار گذاشتنش داشته باشند و دلیلشان این بود که ساکن سقز نیست در حالیکه می دانستند که زاده سقز است و دوستدار این مرز و بوم. مگر شرکت در انتخابات و انتتخاب نماینده در مملکت ما ایران آزاد نیست؟ پس چرا ادیبان فدای مقاصد سیاسی و انتخاباتی می شوند. ایا با اینکارشان مردم را نسبت به خودشان بی اعتماد نکردند؟

رشيد [پنجشنبه 4 شهریور 1395 | 09:51] پاسخ

جابجايي در سيستم اداري يك روش متداول است كاري نميتوان كرد اما با توجه به نوشته ها و گفته ها از اين مرد فرهنگي و دانشمند ميتوان در ساير پستهاي فرهنگي استفاده كرد براي مثال آيا نميشود ايشان مديركل ارشاد اسلامي باشند نميشود ايشان معاون وزارت فرهنگي وزارت ارشاد و يا براي معاونت وزير آموزش و پرورش از وجود ايشان استفاده كرد اميدوارم مسئولين در اين مسير از وجود ايشان استفاده نمايند تا بتواند بهتر از گذشته براي جامعه و منطقه موثر باشد

ف ب [جمعه 5 شهریور 1395 | 12:35] پاسخ

با عرض سلام و ادب خدمت همه دوستان...به نظر بنده جبهه گیری علیه دانشگاه آزاد سقز در این برهه ی حساس به ضرر فرهنگ شهرمون هست...بلاخره رییس عوض شده و تا جلسات برگزار کنند طول میکشه به این خاطر در مراسم روز کارمند حضور نداشتند...در ضمن مطمئن باشید که دکتر کیوان شافعی از هر لحاظ چه مدیریتی وچه سواد برتر از روئسای قبلی دانشگاه آزاد هستند....ایشون عضو هئیت علمی دانشگاه آباده.علوم تحقیقات سنندج.آزاد سنندج و معاون پژوهشی علوم و تحقیقات و آزاد سنندج بودند...رتبه اول کنکور دکتری و دارای چندین آی اس آی و مقاله برتر بین المللی هستند و دارای دکترای تخصصی تاریخ ایران بعد از اسلام هستند..فردی فوق العاده با اخلاق و معتقد و متعهد....
بنده افتخار شاگردی ایشون رو به مدت سه سال دارم و کاملا آشنایی دارم.....
در ضمن دانشگاه شاید جای فعالیت سیاسی باشه ولی جای کار سیاسی نیست!

ف ب [جمعه 5 شهریور 1395 | 12:36] پاسخ

دانشگاه آزاد سقز در زمان روئسای قبلی حیاط خلوت بعضی از چهره های تندرو سیاسی و لیبرال فکرها بود

کارو [شنبه 6 شهریور 1395 | 11:35] پاسخ

جناب آقای سالمی عزیز افت دانشجو در دانشگاه آزاد ربطی به مدیریت آقای دکتر محسنی ندارد چرا که در تمام واحدهای کشور افت دانشجو داشته ایم بخصوص در واحد سنندج بزرگترین واحد استان است مطمئن باش در دوره ریاست شافعی این دانشگاه به سمت تعطیلی خواهد رفت این امروز به خاطر داشته باشید.اما شافعی در واحد بسیار کوچک آباده بوده و صرفا بخاطر روابطی که با کیانی داشت علی رغم نارضایتی اساتید و کارکنان واحد سنندج معاون پژوهشی شده است که با توجه به اطلاعاتی که از آشنایان بدست آوردم ایشان بعلت عملکرد ضعیف و نارضایتی مجموعه جناب کیانی مجبور به انتقال ایشان به واحد سقز شده اند تا هم مجموعه راضی باشند و هم دوست ایشان جناب شافعی

ابوبکر [شنبه 13 شهریور 1395 | 19:48]

جناب کارو عزیز
این اطلاعات دقیق را درباره عملکرد دکتر شافعی در معاونت پژوهشی واحد سنندج چه کسی بهت داده است!!
چه بچه گانه داری حرف می زنی و در قالب جملاتی که عدم صحت آن برای همگان واضح است داری دیگران را تخریب می کنی.
هر کس که هستی و با هر نیتی که داری این کار را انجام می دهی این را بدان که عملکرد معاونتی با اهمیت معاونت پژوهشی و در واحدی به بزرگی سنندج، به قول شما اگر (ضعبف) باشد نمی تواند چند سال دوام بیاورد. چون دانشگاه نهادهای نظارتی زیادی برای پایش عملکرد مدیران خود دارد و افراد ضعیف را بدون تعارف کنار می زند.
از طرف دیگر اگر به قول شما عملکرد ایشان در معاونت سنندج ضعیف بود چطور سیستم دانشگاه در سطح کلان به او اعتماد می کند و هدایت یک دانشگاه را بهش می سپارد.
لذا اگر هم قصد تخریب داری سعی کن دروغ هایی سر هم کنی که حداقل چند نفر آنرا باور کنند.

شهروند [شنبه 6 شهریور 1395 | 11:40] پاسخ

مراسم تودیع و معارفه رئیس واحد سقز توهین به شعور مردم و دانشگاهیان بود

شهروند [پنجشنبه 11 شهریور 1395 | 15:55] پاسخ

آدم بسیار خوش باوری بود وبا حرف افرادی که دورو بر او بودند دل بسیاری را از خود رنجانید او گرچه ادیب و توانا بود و بی شک تواناتر از دکتر شافعی اما تصمیمات او کودکانه و احساسی بود او به جای استفاده از افراد توانایی مثل دکتر مرادی آنها را ترد میکرد استعفای مرادی بسیار به او ضربه زد. آدمی بود که شهوت ظهور در او فراوان بود و بی نهایت حسودخلاصه اورفت و همه خواهیم رفت خوش به حال کسی که عاشق صندلی غرور نیست .

محمد [دوشنبه 25 دی 1396 | 02:33]

از کی مرادی ها در دانشگاه آزاد سقز وزنه ای به حساب می آیند جناب شهروند. استعفای مرادی بزرگ هم که به دلیل اقامت ایشان در اروپا بوده و ربطی به دانشگاه ندارد.

دانشجو [پنجشنبه 11 شهریور 1395 | 16:02] پاسخ

بسیار خوشحال شدم که ایشان تشریف بردند مسئله ادیب بودن و .......ایشان قبول اما سیاست مدیریت چیز دیگری است البته هیئت حاکم خود این رو می خواست که ایشان بره تنها کیانی عامل تصمیم گیرنده نبود مگر خود کیانی با چه اهرمهائی روی میز ریاست نشسته است .

دانشجو [پنجشنبه 11 شهریور 1395 | 16:07] پاسخ

بسیار خوشحال شدم که ایشان تشریف بردند مسئله ادیب بودن و .......ایشان قبول اما سیاست مدیریت چیز دیگری است البته هیئت حاکم خود این رو می خواست که ایشان بره تنها کیانی عامل تصمیم گیرنده نبود مگر خود کیانی با چه اهرمهائی روی میز ریاست نشسته است .

رحمت [پنجشنبه 11 شهریور 1395 | 16:08] پاسخ

کیانی ادامه داد: دو سال پیش دکتر محسنی که عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مهاباد بود به پیشنهاد نمایندگان بر منصب ریاست دانشگاه آزاد واحد سقز نشست درحالی که نه من و نه امسئولان دانشگاه آزاد موافق نبودیم و حدود سه ماه هم جلوی حکم ایشان گرفته شد اما بالاخره ایشان هر چند ما مخالف بودیم رییس دانشگاه ازاد سقز شدند امروز هم به صلاحدید و بنا بر تشخیص اینجانب دکتر کیوان شافعی که قبلتر معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد سنندج بود و از نیروهای جوان و بومی شهرستان سقز است را برای این پست معرفی کردیم که امیدواریم شافعی با توانایی هایی که دارد باعث پیشرفت و ترقی هر چه بیشتر این دانشگاه شود.

دانشجو [دوشنبه 15 شهریور 1395 | 23:21] پاسخ

خدا رو شکر که رفت انهایی که بیرون داد میزنند کدوم یک در محیط دانشگاه بودند تا ببینند چه بر سر دانشگاه آمده بود چرا کارمندان دانشگاه و دانشجویان از او دفاع نکردند دست مهندس بیگلری درد نکنه /

فرشته [دوشنبه 15 شهریور 1395 | 23:26] پاسخ

من یکی خوشحال شدم که ایشان رفت او مهابادی بود چرا در سقز باید رئیس بشه

محمد [دوشنبه 25 دی 1396 | 02:31]

خخخ... شما از اصالت ایشان هم اطلاع ندارید ...

استاد [دوشنبه 15 شهریور 1395 | 23:31] پاسخ

پروانه اغلب فراموش می کند که روزی کرم بوده است !

مظفر رمضانیان [چهارشنبه 17 شهریور 1395 | 20:47] پاسخ

چه فرقی میکنه ...؟!

امید [یکشنبه 28 شهریور 1395 | 09:52] پاسخ

اقدامات ارزشمند محسنی در سقز قابل تقدیر است.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان