سرخط خبرها :
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 / 11:09|کد خبر : 1816|گروه : سیاسی

عضو مجمع علمای جهان اسلام در سقز:

نبود یک کارمند اهل سنت در ساختمان اقوام و مذاهب دولت روحانی/ 4 سال برای اقلیت های مذهبی فقط شعار شنیدیم

نبود یک کارمند اهل سنت در ساختمان اقوام و مذاهب دولت روحانی/ 4 سال برای اقلیت های مذهبی فقط شعار شنیدیم

عضو مجمع علمای جهان اسلام گفت: بسی جای تاسف و تأمل است که در ساختمان بزرگ اقوام و مذاهب دولت روحانی برای نمونه نمی توان یک کارمند اهل سنت را پیدا کرد.

دکتر عابد نقیبی استاد حوزه و دانشگاه و همچنین رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار  گولان اظهار داشت: متاسفانه دولت یازدهم در این 4 سال فقط از اهل سنت و اقلیت های مذهبی دم می زدند و در عمل نیز هیچ کاری برای آنان انجام ندادند و گفته هایشان فقط در حد شعار باقی ماند.

 

نقیبی افزود: برای شفاف سازی اذهان عمومی و هم زبانانم می گویم که در 4 سال گذشته آقای روحانی سازمانی را با عنوان دستیار ویژه اقوام و مذاهب(با مسئولیت آقای یونسی ایجاد کرد ولی در این دستگاه و ساختمان 6 طبقه این سازمان، برای نمونه حتی یک کارمند جز اهل سنت را نمی توان پیدا کرد به معنای واقعی اصلا اهل تسنن در آنجا بکار گیری نشده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در دوران دولت دهم  حداقل مشاور امور اهل سنت وجود داشت که با لطف آقای روحانی این سمت هم حذف شد، افزود: گفته ها و وعده های روحانی در این چهار سال فقط در حد شعار ماند و از اهل تسنن کوچکترین استفاده ای در مقامات سیاسی و اداری نشد.

نقیبی با بیان اینکه چرا از پتانسیل علما و روحانیون کُرد اهل سنت استفاده نشد، گفت: به نظر من عملکرد دولت فعلی در این خصوص بسیار ضعیف بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه رئیس جمهور آینده کشورمان ایران در خصوص حقوق اهل سنت و اقلیت های قومی اذعان داشت: عمل به فرمایشات و برنامه های مقام معظم رهبری در این راستا کامل است و لذا باید از نخبگان و علمای اهل سنت در بدنه دولت بهره کافی گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه همانگونه که رهبری فرموده اند باید از تفرقه میان اهل تشیع و تسنن پرهیز شود، خاطرنشان کرد: هر کسی که به صورت آگاهانه و یا ناآگاهانه مرتکب این عمل شود، بدون شک برای دشمنان ما خدمت کرده و مزدور شناخته می شود.

این عضو مجمع علمای جهان اسلام با بیان اینکه ماموستا شیخ الاسلام، ماوستا برهان عالی، ماموستا شاریکندی و... از جمله علمای برجسته ای هستند که جان خود را در راه انقلاب فدا کرده اند، افزود: اهل سنت حتی در دفاع از حرم حضرت زینب(س) حضور داشته و شهید هم داده اند.

نقیبی در ادامه خواهان بهره مندی اهل تسنن به مانند سایر مردم ایران از همه حقوق خود شد و خاطرنشان کرد: من بعنوان یک شهروند و روحانی که نظاره گر مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری بودم به شخصه می گویم که دولت روحانی در حوزه اهل سنت هیچ کاری انجام نداده و در این راستا حجت الاسلام رئیسی برنامه هایی جامع و کامل برای اقلیت های قومی و مذهبی خصوصا اهل سنت دارند.

وی در پایان تاکید کرد: بنده مطمئن هستم که اگر اهل سنت به سید ابراهیم رئیسی اعتماد کنند و رأی بدهند، اهل تسنن آینده ای بهتر را در پیش رو خواهند داشت و بیشتر به ما بها داده می شود.

 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

اهل سنتاقلیت های قومی و مذهبیدولت دهمدولت یازدهمریاست جمهوریروحانیرأی

نظرات کاربران :

بنده خدا [پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 | 20:47] پاسخ

حداقل شعار شندیدیم و اگه یکم خدا رو در نظر بگیریم کارهای زیادی هم کرد. اگر انسان مانند چهار پایان فقط در فکر شکمش باشد که در همون طبقه چهارپایان دسته بندی شود بهتر است.یکی از نعمات اسلام برای انسان آزادی مشروع است. که در دولت روحانی براساس موازین اسلامی در حال اجرا بود.رشته زبان کردی که در قانون اساسی و بر اساس سخنان امام خمینی بر آن صحه گذاشته شده است. بعد از 38 سال ودر دوران روحانی اجرایی شد. سرعت اینترنت که در دوران احمدی نژاد به عمد بالا نمی رفت چند ده برابر شد. آنهم به صورت خصوصی و دولتی. تورم چند ده درصد کاهش یافت. بازار به آرامش رسید . به اقوام و مذاهب به عنوان تهدید نگاه نشد. بلکه به عنوان فرصت . البته اگر ساختار اجازه بدهد.

خ [جمعه 29 اردیبهشت 1396 | 10:03] پاسخ

خاک تو سرتون این همه نوشتم منتشر نکردید.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان