سرخط خبرها :
یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 / 12:44|کد خبر : 1799|گروه : سیاسی

گفته ها و ناگفته های انتخابات از زبان معاون دادستان شهرستان سقز؛

رصد کامل تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی توسط پلیس فتا/ با متخلفان انتخاباتی برخورد قاطع می شود

رصد کامل تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی توسط پلیس فتا/ با متخلفان انتخاباتی برخورد قاطع می شود

معاون دادستان شهرستان سقز گفت: فضای مجازی که عامل اصلی تبلیغ انتخاباتی توسط کاندیداها می باشد توسط همکاران ما در پلیس فتا به صورت مداوم رصد می شود و در صورت بروز هرگونه تخلفی با آنان برخورد خواهد شد.

 کیوان جهانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گولان سقز ضمن اشاره به اهمیت مسئله انتخابات اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ادوار مختلف برگزاری انتخابات، رهنمودهای گرانبهایی را برای ملت ایران عنوان می‌کنند که همه این رهنمودها بر لزوم حضور گسترده و پرشکوه مردم در پای صندوقهای رأی برای نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی تاکید دارد.

جهانی با بیان اینکه مردم همیشه در صف مقدم خلق حماسه ها بوده اند، افزود: ملت در شرایط گوناگون و با وجود بسیاری از مشکلات در صحنه انتخابات حضور یافته و هر بار صحنه‌های به یاد ماندنی را از حضورشان در مهمترین عرصه تعیین سرنوشت کشور آفریده اند.


وی تامین امنیت و برقراری سلامت انتخابات را از مهمترین رسالت های قوه قضائیه در مباحث انتخابات دانست و افزود: در سطح شهرستان ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سقز تشکیل شده است و دادگستری سقز هفته ای یک بار با دعوت از اعضا کلیه مسائل و مشکلات را بررسی و در موارد برخورد با جرائم انتخاباتی خارج از نوبت جرائم رسیدگی و در صورت وجود تخلف از سوی هر یک از کاندیداها و هواداران پس از دادن تذکرات لازم ،جهت برخورد قانونی به مراجع ذی ربط اعلام خواهد شد.


جهانی اضافه کرد: تلاش می‌شود که انتخابات به گونه‌ای برگزار شود که هیچ شائبه ای در آن نباشد و رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی در دستور کار انتخابات سالم است.


معاون دادستان سقز با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در شهرستان یادآور شد: شعب خاصی در دادگستری برای جرائم انتخاباتی در نظر گرفته شده است.

 

جهانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما « قوانین و تخلفات انتخاباتی را را برای مخاطبین ما تشریح نمایید؟» افزود: در مرحله اول مسئولان نباید امکانات دستگاه‌های دولتی را برای تبلیغات در اختیار کاندیداها بگذارند ضمن اینکه کارکنان دولت حق ندارند در ساعت اداری به نفع کاندیدایی تبلیغ کنند زیرا این کار جرم محسوب می‌شود.
معیار ما برای برخورد قانونی با تحلیل و مطالب رسانه‌ها در موضوع انتخابات، رعایت بایدها و نبایدهای قانون و رعایت خط قرمزهای نظام است، باید قانون مربوط به انتخابات را رعایت کنیم تا فضای جامعه ملتهب نشود.
فضای مجازی که عامل اصلی تبلیغ انتخاباتی توسط کاندیداها می باشد توسط همکاران ما در پلیس فتا به صورت مداوم رصد می شود و در صورت بروز هرگونه تخلفی با آنان برخورد خواهد شد.
استفاده از امکانات مالی و تبلیغات بیگانگان مخصوصا گروهک های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ممنوع و جرم محسوب می شود.
همچنین کاندیداهایی که در اظهارات خود اقدام به تخریب، نشر اکاذیب، افترا علیه رقبای خود می کنند، سریعا تذکر و ارشاد می شود و در صورت وجود شاکی خصوصی برخورد قاطع خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: کاندیداها و هوادران آنها از هرگونه الصاق آثار تبلیغانی (بنر، عکس و...) در محل های غیر مجاز خودداری کنند.


جهانی با تقدیر و تشکر از شعور و درایت شهروندان سقزی خواستار حضوری پررنگ و پرشور آنان همراه با بصیرت و آگاهی در انتخاب افراد اصلح و کارآمد شد.
این مسئول در پایان یادآور شد: از مردم فهیم و با فرهنگ شهرستان سقز خواهشمندم در صورت اطلاع از هرگونه جرائم انتخاباتی، آنرا کتباً به دفتر دادگستری و یا مراجع انتظامی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

دادستانانتخاباتجرائم انتخاباتیپلیس فتانامزدهای انتخاباتیکاندیداهای انتخاباتی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان