سرخط خبرها :
یکشنبه 26 مهر 1394 / 13:48|کد خبر : 170|گروه : اجتماعی

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز هشدار داد:

شهروندان مواظب کلاهبرداری های پیامکی باشند

شهروندان مواظب کلاهبرداری های پیامکی باشند

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز گفت: کلاهبرداری پیامکی یکی از جرائمی می باشد که امروزه در فضای مجازی باب شده و پیامک هایی جعلی و با متنی بسیار جذاب و اغوا کننده طراحی می شوند و در غالب طرح های مختلف که همگی با استفاده از شیوه های مختلف و در ایام و مناسبت های خاص به صورت انبوه برای هموطنان ارسال می شود.

سروان صابری گنجی در گفتگو با خبرنگار گولان سقز اظهار داشت: برخی از افراد سودجو و فرصت طلب در موقعیت، شرایط و مناسبت هایی که بتوانند عواطف و احساسات مردم را تحت تأثیر قرار دهند و از طریق سامانه های مختلف اقدام به ارسال پیامک هایی با عناوین مرتبط به مشترکان تلفن همراه کرده و آنها را به قید قرعه در جشنواره های مختلف به عنوان برنده اعلام می کنند و از آنها درخواست ارسال اطلاعات شخصی بانکی دارند.

گنجی افزود: متأسفانه برخی از افراد به علت حسن اعتماد بیش از حد در دام این کلاهبرداران گرفتار شده و مبالغی را از دست می دهند.

وی گفت: در یکی از این شگردها به تازگی پیامک هایی برای مشترکان تلفن همراه ارسال شده که آنها را به عنوان یکی از برندگان جشنواره طرح هزاران لبخند همراه اول معرفی کرده که نمونه متن ارسالی به این شرح می باشد: “مشترک گرامی شما برنده مبلغ 30/000/000 ریال در طرح هزاران لبخند همراه اول شده اید. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت با شماره ***** تماس حاصل فرمایید.”

 

این مسئول یادآور شد: که پس از برقراری تماس از وی خواسته می شود مشخصات خود را از قبیل نام و نام خانوادگی و شماره ملی و ... را برای آنها ارسال نماید. بعد از ارسال مشخصات پیامکی مبنی بر صحت اطلاعات ارسالی و همسان بودن با اطلاعات فرد برنده برای او ارسال می شود و از وی خواسته می شود جهت واریز مبلغ، شماره حساب، شماره کارت، رمز دوم و دیگر مشخصات بانکی را برای آنها ارسال نماید ودر این مرحله است که کلاهبرداری صورت می گیرد.

وی افزود: در این زمینه پلیس فتا مکاتباتی با اپراتورهای تلفن همراه انجام داده است که طی آنها مشخص شده این اپراتورها برندگان خود را فقط از طریق سایت اعلام نمایند. در این راستا اپراتورها پیامک هایی را در مورد چگونگی و نحوه اعلام برندگان برای تمامی کاربران ارسال کرده اند.

گنجی خاطرنشان ساخت: به تمامی هموطنان عزیز توصیه می شود هرگز برای دریافت وجه نیازی به ارسال اطلاعات حساب بانکی نمی باشد.

 

وی در پایان افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش "تماس با ما" گزارش نمایند و همچنین هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.         

انتهای پیام/



برچسب ها :

کلاهبرداریپلیس فتاپیامککلاهبرداری پیامکیسقز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان