سرخط خبرها :
یکشنبه 25 بهمن 1394 / 13:39|کد خبر : 467|گروه : اجتماعی

اختصاصی گولان سقز/

طنز/ اندر احوالات پاچه خواری

طنز/ اندر احوالات پاچه خواری

در این دوران برای گرفتن جا و مقام سرعت بالا رفتن از پاچه نماینده مورد تایید و مطمئن اینقدر زیاد شده که فرصت دیدن اطرافیان را نخواهند داشت و به شدت یک دیگر را زیر می گیرند و گاهی هم شخصیت حقوقی/ شرعی و قانونی خودشونو فراموش کرده و به دنبال مهره مورد تایید در آینده خود را کشته تا به وادی اطمینان و سرزمین موعود برسانند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، این فرا لغت پر کاربرد امروزی ودیروزی از دو کلمه پاچه+خواری بدنیا آمده است که در بعضی اوقات و اوصاف به گونه ی خواری متولد می شود بعضی وقتها هم به پاچه ی شلوار از نوع مرئوسین تبدیل گشته و گاهی اوقات نیز به قسمتی از هیکل عزیزتر از جان رئیس گفته می شود می شود که خود توان خاراندن آن را ندارد و یکی از دیگران که دلسوزتر از خود به وی است آنرا برایش می خاراند. و در این اینجا پاچه ی گوسفندی تعبیر نمی شود که کسی برای خوردنش آستین بالا بزند …چون اینجا برای خاراندن بیشتر و با کیفیت پاچه ی رئیس است که به بالاترین پله از نردبان پاچه ریس بالا می رود.

 

پاچه خواری از قدیم الایام در میان شاعران و پادشاهان هم باب بوده که در اندر احوالات شاه به گزافه اشعار سرودندی و همانا غیر را به واقع نمایان کرده اند که حتی در زمان شاهان قاجار به درجه ای از کسب و کار رسید که توانا ترین پاچه خواران بهترین و نزدیکترین مقام را به شاه می گرفت و حتی همانا در میان دو دوست هم عادتی شده باشد که برای هم پاچه خاری کنند از یک جمله ی ساده ی قربونت برم...نوکرتم و... که در واقع آن را انجام نخواهد داد .

 

حال پاچه خوار کیست و چیست و از کجا جاری شده است؟ در لغت نامه دهخدا پاچه خار را به تملق گو- تعریف نابه جا از کسی بدان اعتقادی ندارد و چاپلوس ذکر کرده و در زبان عامه ی مردم این لغت از فیلم برره که قانونی بجز خود در آن شهر جایی نداشت بیان شد و این سریال به کارگردانی مهران مدیری بود به نویسندگی پیمان قاسم خانی وارد فیلم نامه شد و متاسفانه چون واقعیتی تلخ از جامعه ی ما بود به طور احسن جذب فرهنگ مردم شد.

 

 این واقعیت تلخ در این روزگار روز به روز پیشرفت کرده و مانند یک مریضی مسری دامن گیر جامعه شده که در بین آنانی که بالا سری دارند و جویای مقامند به طور اپیدمی گشته و شاید غیرقابل تغییر و کنترل که مانند یک سلام عادی پاچه خاری می کنند که نسبت به زمان نیز تشدد پیدا می کند که شدیدترین نقطه پاچه خاری رو می توان در دوران انتخابات جست.

 

در این دوران برای گرفتن جا و مقام سرعت بالا رفتن از پاچه نماینده مورد تایید و مطمئن اینقدر زیاد شده که فرصت دیدن اطرافیان را نخواهند داشت و به شدت یک دیگر را زیر می گیرند و گاهی هم شخصیت حقوقی/ شرعی و قانونی خودشونو فراموش کرده و به دنبال مهره مورد تایید در آینده خود را کشته تا به وادی اطمینان و سرزمین موعود برسانند.

 

که کاش به جای مامور در این نامامور بودن به مسئولیت و ماموریتی می رسیدند که مردم به آنها سپرده اند که باورهایشان را بارور سازند. آه و صد افسوس برای مردمی که همیشه از روی خوش قلبی وعشق به شهر و دیارشان وارد عرصه انتخاب برای کشورشان می تازند تا زندگی آرامی را بیابند و در شهری در کمال آرامش بیاسایند که متاسفانه در جایی به مردمی که خود برای گرفتن حقی گمارده اند و بعد از وعده و وعیدهایی، شمشیرشان را از رو بسته و مردم نوک پیکانها رو به خودشان می بینند.

 

کاش میشد دیگر پاچه دیگران را نخاراند و کاش آن دیگری، دیگر پاچه اش به خارش نمی افتاد تا کسانی برای گرفتن این شغل دست و پا نمی شکستند و احتیاجی بدان نداشتند یا کاش این شیمی دانان و داروسازان که برای درمان ایدز و سرطان دنبال پادزهر بودند برای این خارش نیز پادزهری می ساختند و این بیماری از دیارمان ریشه کن می شد و کاش به آن می رسیدیم.

و در آخر  امید برای زندگی سالم، خوب بودن، خوب شدن، دوستی و محبت از ته دل نه برای هدفی در آینده و انسانیتم آرزوست.

یادداشت از: مختار اصغری

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

پاچه خواریجامعهنمایندهرئیسشاعرچاپلوسی

نظرات کاربران :

رشيد [دوشنبه 26 بهمن 1394 | 10:13] پاسخ

گولان مطالب خوب انتخاب ميكنيد اما در اين مطلب همه را پاچه خوار ناميده ايد كمي بيرحمانه است بالاخره يك عده از روي دوستي و عدهاي براي پول و عدهاي بدليل اينكه بهترين را براي شهرشان انتخاب وعده اي هم به قول شما براي پاچه خواري ميروند اما واقعيت اين است كه ميشود كاري كرد يك كانديدا به تنهايي از عهده كار تبليغاتيش برنمياد بايد عده اي را به كار بگيرد حال به هر قيمتي و به هر نحوي تا اينجا اشكال نيست اما اين نكته را بهتر اشاره كرده ايد كه حركت طوري باشد يكديگر را پايمال نكنن و حرمت همديگر را داشته باشندبه هر حال مطالبتان جالب است احسنت بر شما مطالب مفيد است اميدوارم همه بخوانند و استفاده ببرند

سقزی [سه شنبه 27 بهمن 1394 | 00:44] پاسخ

این جریان دست گل به آب دادن اعضای شورای شهر حقیقته؟؟؟

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان