سرخط خبرها :
شنبه 5 فروردین 1396 / 15:52|کد خبر : 1666|گروه : اجتماعی

پروژه ای که همزمان با سین برنامه افتتاح نشد!!!

سد چراغ ویس و طرح آبرسانی سقز به بهره برداری رسید

سد چراغ ویس و طرح آبرسانی سقز به بهره برداری رسید

با حضور مسئولان شهرستانی آبگیری سد مخزنی چراغ ویس سقز(شهید صالحیان) و خط انتقال آبرسانی از سد به شهر افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان کردستان در حاشیه افتتاح سد شهید صالحیان با بیان اینکه عملیات اجرایی با سیستم انحراف از سال 82 توسط شرکت پایاب کوثر شروع شد و بعد از آن در اواخر سال 83 عملیات اجرایی بدنه توسط قرارگاه خاتم الانبیا ادامه یافت.

جبار خالق پناه اضافه کرد: سد مخزنی چراغ ویس در استان كردستان، حد فاصل شهرهای سقز و بانه در فاصله 17 كیلومتری شهر سقز و در مختصات جغرافیایی 46،6  طول شرقی و 11،36 عرض شمالی با قطع جاده ارتباطی سقز - بانه بر روی رودخانه چم خان از سر شاخه های چم سقز احداث گردیده است.

خالق پناه هدف از احداث این سد را تامین آب شرب سالم و مناسب برای شهروندان، توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال مولد در این بخش، کمک به توسعه صنعتی، احیای منابع طبیعی و بهبود وضعیت زیست‌محیطی منطقه، توسعه گردشگری دانست.

وی با بیان اینکه ظرفیت این سد 78 میلیون متر مکعب است و به ترتیب  34، 34 و 10 میلیون متر مکعب آن برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی درنظر گرفته شده، اضافه کرد:  برای اجرای این طرح ها و اقدامات جانبی و تکمیلی سد مجموعاً 174 میلیارد تومان هزینه شده است.

خالق پناه با اشاره به احداث تصفیه خانه جدید گفت: این تصفیه خانه هم اکنون از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که در صورت تامین اعتبار این طرح نیز در سال کاری 96 به بهره برداری می رسد.

وی  همچنین به جاده جایگزین سقز_بانه و همچنین جابجایی روستای بله جر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این مهم هم صورت گرفته است و جاده جایگزین زیر بار ترافیک رفته است.

فرماندار سقز نیز در سخنانی از تمامی دست اندرکاران احداث سد تقدیر و شکر کرد و افزود: عملیات اجرایی سد 100 درصد انجام شده است و خط انتقال آب کشاورزی طرف چپ(بانه) صورت گرفته و انشاالله در آینده نزدیک طرف راست(سمت مریوان و بخش سرشیو) انجام خواهد گرفت.

لازم به ذکر است؛ قرار بود، آبگیری سد مخزنی چراغ ویس (شهید صالحیان) و خط انتقال آبرسانی از سد به شهر با حضور رئیس جمهوری از طریق ویدیو کنفراس افتتاح شود که به دلیل سردی هوا و انتظار 2 ساعته مسئولان این پروژه با دستان مسئولین شهرستانی به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

پروژه ای که همزمان با سین برنامه افتتاح نشد!!!سد چراغ ویسطرح آبرسانی سقزشهید صالحیانشرکت آب منطقه ایاستان کردستانجبار خالق پناهسقز و بانهرئیس جمهور

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان