سرخط خبرها :
چهارشنبه 2 فروردین 1396 / 10:47|کد خبر : 1663|گروه : کردستان

سقز با 350 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی پذیرای گردشگران است

سقز با 350 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی پذیرای گردشگران است

شهرستان سقز در استان کردستان با داشتن 350 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی و آثار شهیری چون تپه باستانی زیویه و مسجد دومناره، همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

به گزارش گولان سقز، به نقل از ایرنا، سفر به سقز سه هزار و 500 ساله به خاطر قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال - جنوب کشور ، همواره برای مسافران جالب بوده است، مسافرانی که با سفر به این شهرستان می توانند از بازار تاریخی و حمام حاج صالح شهر سقز بازدید کنند.


گردشگران با سفر به سقز به دلیل قرار گرفتن این شهر در مسیر آثار جهانی غار دست کند تاریخی کرفتو در دیواندره و مجموعه تاریخی تخت سلیمان در تکاب و مجتمع های تجاری در بانه، می توانند با صرفه جویی مناسب در زمان، با یک سفر چند هدف تجاری، تفریحی و فرهنگی داشته باشند.


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز پیرامون اهمیت سفر به این شهرستان در گفت و گو با ایرنا گفت: در سال های گذشته، طبیعت این شهرستان پر جاذبه ترین و پر بازدیدترین مکان مورد استقبال گردشگران و مسافران بوده است.


حمید گلالی پور افزود: بناهای مسجد های شیخ مظهر در شهر، مسجدهای روستاهای تمبربگ، ترجان و خانه اربابی قلندر و حمام تاریخی آن روستا و همچنین روستای مذهبی مولان آباد با قرآن ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.


وی ادامه داد: شهرستان سقز دارای منطقه نمونه گردشگری زیویه و روستاهای هدف گردشگری از جمله بسطام، ترجان، قلندر و مولان آباد است و به واسطه اینکه بخشی از سد شهید کاظمی در محدوده این شهرستان است این محدوده هم برای گردشگران جذاب بوده است.


او اظهار کرد: امسال برای استقبال از مهمانان نوروزی در شهرستان سقز 5 هتل، 4 مهمانپذیر، 24 مدرسه و یک مرکز رفاهی با ظرفیت هزار و 700 نفر مهیا شده است.


وی عنوان کرد: در روزهای نوروز، نمایشگاه صنایع دستی و اقوام توسط بخش خصوصی در پارک کوثر برپا شده است.


وی افزود: 2 هزار نسخه اقلام تبلیغی از جمله نقشه راهنمایی گردشگری، بروشور معرفی قلعه باستانی زیویه و کتابچه معرفی استان کردستان در چادرهای مستقر در ورودی های شهر هم توزیع می شود.


محمد رحیمی از گردشگران و اهل استان ایلام که به سقز سفر کرده است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: من به همراه خانواده در هتل کُرد این شهرستان مستقر هستیم که در اولین روز به دلیل تعریفی که از بازار پارچه سقز شنیده بودم همراه همسرم به آنجا رفتیم.


وی اضافه کرد: پارچه های سقز بسیار متنوع و ارزان است که بازاریان تخفیف مناسبی هم به مسافران می دهند و سپاسگزار آنها هستم.

انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

اثر تاریخیسقزتپه باستانی زیویهمسجد دومنارهشهر سه هزار سالهمیراث فرهنگیغار تاریخی کرفتو

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان