سرخط خبرها :
سه شنبه 24 اسفند 1395 / 08:13|کد خبر : 1641|گروه : سیاسی

اختصاصی/همه در شادی عیدند و ما در ماتم یاریم

وضعیت معیشتی مردم زیر خط فقر است/ امیدواریم دولت نوروز 96 را با تفکرات خروسی شروع نکند

وضعیت معیشتی مردم زیر خط فقر است/ امیدواریم دولت نوروز 96 را با تفکرات خروسی شروع نکند

دولت هیچ گاه نتوانست در این مدت به شعارهای انتخاباتی خود عمل کند که وضعیت معیشتی اقشار مختلف مردم در کشور زیر خط فقر اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، نوروز نامی آشنا برای ایرانیان و بسیاری از مردم کشور های منطقه ی آسیایی میانه که با خود هزاران سال اصالت فرهنگی و راز و رمزهای بسیار بهمراه دارد. هر سال بعد از اینکه طبیعت لباس سرد و سفید از تن بیرون می آورد، محیط طبیعت دوباره جان تازه ای به خود می گیرد.

خانواده های ایرانی در اواخر اسفند ماه با خانه تکانی به پیشواز نوروز میروند و با تهیه ی سیر، سنجد، سماق، سمنو، سیب، سرکه و سبزه سفره ی هفت سین را با گذاشتن یک جلد قرآن مجید، آیینه و شمعدان، تنگ ماهی، میوه و شیرینی پهن می کنند تا پاسداشت فصل رویش و آغاز حیاتی پر نشاط و حافظ فرهنگ نوروز باشند.

 ایرانیان جشن نوروز را با دید و بازدید، مسافرت به شهرهای توریستی، تفریحی، مذهبی، آثار تاریخی و باستانی، آشتی با طبیعت، خرید پوشاک و لوازم خانگی، عیادت از بیماران، گرفتن مراسم عروسی، مسابقات ورزشی محلی  و....بسته به منطقه زندگی مردم این عید ملی را جشن می گیرند؛ اما در این چند سال با افول اقتصاد و کسادی کسب و کار مردم علیرغم شعارهای داده شده، همه ابعاد زندگی جامعه ایرانی از  آرامش  گرفته تا رفاه و نشاط اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفته و از نوروز و شادی و نشاط اجتماعی جز حسرت برای آنان باقی نمانده است.

در سال های اخیر علاوه بر اینکه مایحتاج سفره مردم تغییر نکرد بلکه با فاش شدن فیش های نجومی و بی توجهی به مردم که در حوادثی نظیر شرایط آب و هوا در خوزستان، مرگ کولبران سردشت، کمبود درآمد، بیکاری، تورم، اختلاس های کلان، فاصله طبقاتی زیاد بین افراد جامعه و... نمود پیدا کرد که عملاً کام مردم به تلخی گرایید.

 

علاوه بر آن  به لحاظ روحی و روانی هم با بی توجهی کردن به اتفاقات اخیر و حوادث طبیعی که در بسیاری از مناطق کشور اتفاق افتاد،  سرپرستان خانوار دل خوشی برای پیشوازی از عید نوروز ندارند. قشر محروم و فقیر جامعه هم فقط به فکر زنده ماندن خود هستند و عملاً برای آنها جشن نوروز بی معناست و داشتن یک زندگی ساده برای قشر محروم و نیازمند تبدیل به کابوس وحشتناکی شده است.

 

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظل) سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند روز های پایانی سال، فرصتی است تا هر شخص حقیقی و حقوقی که در کشور ایران اسلامی زندگی می کند کارنامه خود را مرور و ارزیابی کند که تا چه حدی توانسته است فرامین رهبری را سرلوحه کار و برنامه های خویش قرار داده و بدان عمل کرده است. این بازنگری به ویژه برای دست اندر کاران دولت که چشم ملت به دستانشان دوخته شده است، بسیارحائز اهمیت می باشد.

رهبر انقلاب بارها اظهار داشتند که مدیران باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم چاره‌اندیشی کنند نه اینکه به فکر ساختن کاخ و کسب درآمد بیشتر از سود سهامی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای آنها فراهم می کنند باشند در واقع بعضی از مسئولان و مدیران دولتی که حقوق چند ده میلیونی دریافت می کنند آیا از وضعیت کارکنان تحت سازمان مدیریت خود خبر دارند!!؟؟

آیا با این وضعیت گرانی که بر بازار و مردم حکم فرما است چطور با حقوق یک میلیون یا دو میلیون تومانی مایحتاج خانواده  را تامین  کنند؟

 

مردم، فشارها و ناملایمات و حوادث تلخ بسیاری را در سالهای گذشته تحمل کرده و معتقدند ظلم بالسویه عدل است اما نمی توانند شاهد بی عدالتی در دریافتها، امتیازات و تبعیض ها از ناحیه دولتمردان باشند.

 متاسفانه در سه سال گذشته دست مفسدان اقتصادی دولت تدبیر و امید با افشاگری فیش های حقوقی نجومی بعضی از مسئولان و مدیران کلان دولتی برملا شد. کار به جایی رسید در مرداد ماه سال 93 بیش از 80 تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به وزیر اقتصاد و دارایی خواستار رسیدگی به موضوع عدم کفایت مدیر عامل بانک ملی شدند. اختلاس 8 میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان حجم فساد مالی را بالاتر برد؛ وقتی دادستان کل کشور رقم اختلاس در دو بانک ملی و ملت را 1200 میلیارد تومان عنوان کرد مسئولان و مدیران دولتی دولت تدبیر و امید در سکوت فرو رفتند.

 واقعیت اگر هم تلخ باشد باید پذیرفت، میزان فساد مالی در دولت روحانی نسبت به دولت های گذشته چندین برابر شده است. دولت هیچ گاه نتوانست در این مدت به شعارهای انتخاباتی خود عمل کند که وضعیت معیشتی اقشار مختلف مردم در کشور زیر خط فقر اعلام شده است.

 

وضعیت مالی بسیاری از سرپرستان خانوارهای ایرانی در حدی نیست که بتوانند امسال مراسم عید نوروز مناسبی برای خانواده های خود تدارک ببینند و یا بسیاری از آنها به دلایل مختلف زندانی و یا بر بستر بیمارستان ها در حال معالجه و مداوا هستند.

 

نوروز 96 را سال "خروس"  نامیده‌اند که مشخصات آن خیال پردازی و تافته جدا بافته از دیگران، صریح و صادق،  بدون اعتماد و خود محور، یکدنده و لجباز همراه با حس برتری طلبی است.

امیدوارم دولت تدبیر و امید نوروز 96 را با تفکرات خروسی شروع نکند و تصمیمات و رفتار مدیران و سطح زندگی آنان متناسب با قاطبه ملت هم سطح باشد و از همان امتیازاتی استفاده کنند که ملت از آن استفاده می کند.

 

همه در شادی عیدند و ما در ماتم یاریم / محرم صد شرف دارد بر این عیدی که ما داریم

 

انتهای پیام/ آراس قربانی پور

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

نوروزعیدوضعیت معیشتیخط فقرتفکرات خروسیتصمیمات مدیرانسال نومردم

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان