سرخط خبرها :
پنجشنبه 23 مهر 1394 / 09:49|کد خبر : 162|گروه : اقتصادی

در نشست خبری نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس با اصحاب رسانه مطرح شد:

ساختمان جدید دخانیات سقز کلنگ زنی می شود/ راه اندازی دانشکده پرستاری در سقز در آینده نه چندان دور

ساختمان جدید دخانیات سقز کلنگ زنی می شود/ راه اندازی دانشکده پرستاری در سقز در آینده نه چندان دور

نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس گفت: ساختمان جدید دخانیات به زودی در شهرک صنعتی سقز بنام سرمایه گذاران ترکیه ای(شرکت فراسازان توتون آپادانا) به زودی کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، محسن بیگلری در نشست خبری با اصحاب رسانه سقز به موضوع مهم اشتغال در این شهرستان پرداخت.

بیگلری با بیان اینکه ساختمان جدید دخانیات به زودی در شهرک صنعتی سقز بنام سرمایه گذاران ترکیه ای(شرکت فراسازان توتون آپادانا) به زودی کلنگ زنی می شود، گفت: این شرکت به صورت مستقل فعالیت 5 برند صادراتی سیگار را تولید می کند که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و رونق کشاورزی در منطقه خواهد داشت.

بیگلری با بیان اینکه دخانیات فعلی سقز نیز به زودی راه اندازی می شود، تصریح کرد: در سال 93 چندین دستگاه تولید سیگار به ارزش 500 میلیارد ریال به این مرکز ارسال و کار آماده سازی سالن ها و راه اندازی باقی مانده که مناقصه آن برگزار و یک شرکت داخلی با 48 میلیارد ریال اعتبار، مسئولیت این کار را برعهده گرفته است.

 

اختصاص 35 میلیارد ریال به فرودگاه سقز

 

نماینده سقز و بانه در مجلس با اشاره به اینکه فرودگاه سقز یکی از مطالبات مهم مردم منطقه است، افزود: طی اقدامات و پیگیری های لازم با مسئولان کشوری، تصمیماتی برای تامین اعتبارات ادامه ساخت فرودگاه سقز تاکید و مقرر شد شرکت فرودگاه های کشور 35 میلیارد ریال را جهت ادامه عملیات در سال جاری به آن اختصاص دهد.

 

بیگلری افزود: قیر مورد نیاز برای آسفالت باند فرودگاه توسط معاونت راه های روستایی وزارت راه تامین و مساله تملک 48 هکتار اراضی اطراف و عملیات خاکبرداری در داخل و شرق فرودگاه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با استفاده از امکانات و ماشین آلات موجود در جهت اتمام ساخت آن صورت می گیرد.

 

 کنارگذر سقز تا پایان آبانماه به بهره برداری می رسد

نماینده شهرستانهای سقز و بانه به کنارگذر و همچنین اهمیت آن در خصوص کاهش بار ترافیکی در سقز پرداخت و افزود: اگر شرایط جوی هوا مناسب باشد تا پایان آبانماه این پروژه به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون 8 کیلومتر این پروژه آسفالت و دو کیلومتر باقی مانده نیز در دست اقدام است.

بیگلری با بیان اینکه بزرگراره در حد فاصل سقز- صاحب نیز پیشرفت خوبی داشته و ۱۲ کیلومتر آن (از سقز تا پل آدینان) ظرف دو ماه آینده تکمیل و زیر بار ترافیک می رود.

 

بیمارستان 230 تختخوابی سقز تا پایان سال 95 افتتاح می شود

بیگلری در ادامه به وضعیت بیمارستان ۲۳۰ تختخوابی شهرستان سقز اشاره کرد و افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان کردستان 200 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و انتظار می رود تا پایان سال 95 عملیات ساخت بیمارستان به اتمام برسد و افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی تخت و تجهیزات بیمارستان سقز نوسازی شده است، افزود: در سفر وزیر بهداشت به این استان، دستگاه های سی تی اسکن، پی سی ان ان و صدور مجوز مرکز ام آر ای برای سقز اختصاص یافت که دستگاه ام ار ای سقز ثبت سفارش شده و بزودی وارد کشور می شود.

 

بیگلری با بیان اینکه با دستور وزیر بهداشت 2 دستگاه آمبولانس اعطا شد، ادامه داد: با اهدای لاپراسکوپی و اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد بخش شیمی درمانی در سقز موافقت شده است.

 

سد چراغ ویس 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بیگلری از آبگیری سد چراغ ویس تا پایان آبمانماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون سد چراغ ویس دارای 86 درصد پیشرفت فیزیکی است و دو کیلومتر از جاده جایگزین آسفالت شده است.

وی ادامه داد: آب سد چراغ ویس مخصوص شهرستان سقز بوده و به هیچ جای دیگری منتقل نخواهد شد.

محسن بیگلری، دخانیات، سدچراغ ویس، دانشگده پرستاری، سقز

 

وضعیت مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی

نماینده سقز و بانه با اشاره به اینکه مسئله ایجاد منطقه آزاد تجاری در مریوان و بانه در دبیرخانه مناطق آزاد به اتمام و برای موافقت به هیات دولت و سپس طرح و موافقت نهایی در مجلس فرستاده شده است، گفت: احداث منطقه آزاد موجب تحول اقتصادی و تجاری در منطقه شده و امیدواریم در آینده سقز نیز شامل این منطقه قرار بگیرد.

 

اتمام جاده سقز_مریوان در سال 95

نماینده سقز و بانه به اقدامات و وضعیت پروژه جاده های بین شهری و راه روستایی اشاره کرد و گفت: هم اکنون سه پیمانکار در جاده سقز- مریوان مشغول به فعالیت هستند و از اتمام این پروژه در سال 95 خبر داد.

وی با بیان اینکه تصادفات و خسارات جانی و مالی در تقاطع جاده بانه به آرامستان آیچی یکی از مشکلات اساسی سقز است، گفت: این مسله پیگیری و مناقصه احداث دور برگردان انجام شده که بزودی پیمانکار آن تعیین و عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

 

احداث دانشکده های فنی و پرستاری سقز

نماینده مجلس با اشاره به اینکه وزیر بهداشت دستور اقدامات لازم برای راه اندازی دانشکده پرستاری در سقز داده است، گفت: ساخت این دانشکده در ارتقای سطح علمی و توانمندی منابع انسانی حوزه بهداشت بسیار موثر خواهد بود.

بیگلری افزود: دانشکده علوم و فنون وابسته به دانشگاه کردستان نیز در حال ساخت بوده و قرار است از سال آینده دانشجو بپذیرد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی آموزشکده فنی دختران وابسته به دانشکده فنی مهندسی سقز موافقت و بزودی دانشجو پذیرش خواهد کرد.

این مسئول یادآور شد: با پیگیری های متعدد وزارت علوم با راه اندازی 4 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور سقز و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با راه اندازی 7 رشته ارشد در واحد سقز موافقت کرده است که این امر نقش مهمی در توسعه منابع انسانی منطقه خواهد داشت.

همچنین در این نشست پروژه ها و اقداماتی چون گازرسانی به 80 درصد روستاهای سقز، تملک زمین کارخانه ذوب آب در شهر صاحب، برقراری حق نوار مرزی فرهنگیان و ادارات پست و بهزیستی، تقاضای 6 دکل BTS آنتن دهی موبایل در سقز، روکش آسفالت جاده های بین شهری، اخذ دستور وزیر نفت مبنی بر احداث مجموعه پایین دستی پتروشیمی در سقز تشریح شد.

تکذیب خبر مخالفت بیگلری با برجام

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس با اشاره به انتشار و پخش اخباری چون مخالفت وی با برجام گفت: نظر من به برجام و توافق هسته ای مثبت است و بنا به ماموریت کاری مجلس به همراه مسولان کشوری در خارج از ایران بوده که علت عدم حضور وی چیزی جز این نبوده است.

انتهای خبر/



برچسب ها :

دخانیاتدانشکده پرستاریسد چراغ ویسمحسن بیگلریسقز

نظرات کاربران :

یوسف [پنجشنبه 23 مهر 1394 | 11:37] پاسخ

کوره بله! مگر له خوتا

b. fathi [جمعه 24 مهر 1394 | 09:07] پاسخ

جناب بیگلری در این چهار سال سخن ور خوبی شدن ماشاالله ...

که ژوان [شنبه 25 مهر 1394 | 12:59] پاسخ

دخانیات کنونی سقز با این همه امکانات و ساختمان نتونست راه اندازی کنه حالا میره از بیخ یه سیگارتسازی درست میکنه (......)

هوزان [شنبه 25 مهر 1394 | 13:02] پاسخ

سلام
دخانیات سقز با این همه امکانات موجود هستش که از اسفند 91 یک خط سیگارت سازی اوردن هنوز را نیفتاده در حالی که امکانات و فضا 4 خط سیگارت نیز داره ایشان میرند تازه کلنگ زنی ساختمان دیگری انجام میدن نزدیک انتخابات بایستی یک جوری مشکل دخانیات که قرار بود 600 نفر استخدام کنه رو رفع و رجوع کنه

سقزی [پنجشنبه 30 مهر 1394 | 19:45] پاسخ

آقای بیگلری خیلی وقته مجوز ام آر آی واسه سقز صادر شده حتی شاهد این بودیم که ساختمانش هم تا حدودی آماده شده بود ولی متاسفانه کسی نبود که کار را ادامه بده شما هم که در این 4سال فقط ........................................ و دیگر هیچ.....!!

آزاد [شنبه 2 آبان 1394 | 11:56] پاسخ

والله ما که چیزی ازت ندیدیم....

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان