سرخط خبرها :
پنجشنبه 8 بهمن 1394 / 09:59|کد خبر : 430|گروه : اجتماعی

گزارش اختصاصی/

سریال ادامه دار اخذ کمک های داوطلبانه ولی اجباری در مدارس سقز

سریال ادامه دار اخذ کمک های داوطلبانه ولی اجباری در مدارس سقز

دغدغه پرداخت کمک های به اصطلاح داوطلبانه ولی اجباری به مدارس در ذهن اولیاء دانش اموزان بویژه خانواده های کم درآمد و ضعیف وجود دارد و آنها را با نگرانی زیادی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، مسئولان آموزش‌و پرورش دریافت پول از خانواده‌ها در فصل ثبت‌نام را ممنوع اعلام کرده‌اند اما با بازگشایی مدارس و تشکیل انجمن اولیا و مربیان و مصوبه این انجمن، میزان کمک‌های خانواده‌ها به مدارس برای یک سال تحصیلی مشخص می‌شود.

روال کار عمدتاً بدین صورت است که مدیر مدرسه،‌ برنامه‌های مدنظر و نیازهای خود را برای انجمن اولیا و مربیان تشریح می‌کند و با تصویب آنها رقمی تحت عنوان کمک‌های مالی هر دانش‌آموز به مدرسه مشخص می‌شود. برخی مدیران نیز پرداخت کمک‌های مردمی به مدرسه را به اختیار خانواده‌ها گذاشته‌اند. 

اجبار دانش آموزان در پرداخت کمک های داوطلبانه به مدارس در هنگام ثبت نام، فشارهای برخی مدیران مدارس برای اجبار در پرداخت مبلغ تعیین شده کمک به مدرسه، تهدیدهای اسم بردن دانش آموزانی که  مبلغ  خود را پرداخت نکرده اند در صبحگاه های مدارس،عدم تحویل کارنامه به دانش اموزی که مبلغ داوطبانه را پرداخت نکرده است  از مهمترین نگرانی هایی است که دانش اموزان با ان رو به رو هستند و نکته جالب این است که آموزش و پرورش هر سال نیز بر دواطلبانه بودن آن تاکید دارد!


هرچند وزارت آموزش و پرورش هر سال بخشنامه صادر میکند که گرفتن هر گونه وجهی از والدین دانش آموزان ممنوع است ولی والدین دانش آموزان می گویند که گویا این بخشنامه ها فقط برای بایگانی صادر می شود چرا که بهرحال چه اول مدارس و چه آخر این مبلغ به اصطلاح داوطلبانه باید پرداخت شود.

برخی از شهروندان سقزی در گزارش میدانی با گولان سقز ضمن گله مندی از عوامل چندین مدرسه در سطح شهرستان می گویند: در این مدارس پاکت هایی جهت اهدای کمک مالی به تمامی دانش آموزان داده شده و ضمناً توصیه شده که اولیا حتماً پاکتها را تحویل مدرسه دهند.

آنان اضافه کردند: ما بنا به بضاعت مالی و شغلی خود مبلغی را در درون پاکت قرار داده و شخصاً به مدرسه برده ایم که متاسفانه عوامل مدرسه پس از باز کردن پاکت آنرا قبول نکرده و تقاضای مبلغ بیشتری کرده اند و در همانجا برای هرکدام از اولیا مبلغی را معین کرده که واقعاً در توان بعضی از ما نبوده و نمی باشد.

این شهروندان نیز در شبکه های مجازی چون تلگرام اعتراض خود را اعلام کرده و خواستار رسیدگی مسئولین امر در این شهرستان شده اند.
 
این وضعیت برای خانواده‌هایی با درآمد متوسط و متمول مشکلی ایجاد نمی‌کند اما خانواده‌های کم درآمد و ضعیف را بسیار نگران خواهد کرد؛ وضعیتی که برخی مواقع موجبات دلسردی دانش‌آموزان را به دنبال دارد و خانواده‌ها را از ادامه تحصیل فرزندانشان باز می‌دارد زیرا برای برخی، همین هزینه‌های اندک و به اصطلاح ناچیز، دوای درد است.


رئیس آموزش و پرورش شهرستان سقز چهارم آذرماه سال جاری در گفتگو با خبرنگار گولان  در رابطه با کمک های مالی والدین به مدارس گفت: مدارس حق تعیین مبلغ کمک های مردمی را ندارد.


محمد برومند همچنین اضافه کرده است: کمک مالی به مدارس ضروری است اما باید توجه داشت که کمک مالی خانواده‌ها به مدارس داوطلبانه است و نباید در این رابطه اجباری اعمال شود.

 

برومند همچنین گفته است: والدین گرامی در صورت مشاهده چنین مسائلی می توانند به اداره آموزش و پرورش مراجعه کرده و خودم شخصاً نیز پیگیر آن خواهم شد.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

مدارسکمک اجباریکمک داوطلبانهآموزش و پرورشدانش آموزاناولیا

نظرات کاربران :

علی محمدی ازبهارستان [پنجشنبه 8 بهمن 1394 | 11:38] پاسخ

تعلیم وتربیت جای خودش رابه پول بل اجبارعوض کرده است دبستان مردوخ دخترانه وهفت تیرپسرانه به زورپول ازوالدین می گیرندوچندین دفعه والدین به آموزش وپرورش مراجعه کرده انداماهیچ نتیجه ای نگرفته اندوبامتخلفین درمدارس برخوردقانونی تاحالا نشده است مدرسه امکانات میخواهدامابه چه قیمتی وقتی خودخانواده هازیرفشارزندگی کمرشون شکسته حتی پول نان خالی وبرق وآب وگازرا.....راندارندبایدبرای بالابردن پست ومقام برخانواده هافشارآوردوله شون کردآیااین درسته چرامعلمین که خودشون تامین هستندهرماه نفری پنج هزارتومان ازحقوقشان به مدرسه هدیه نمی دهندوکمک نمی کنندچراوچراکسی نیست بامدیران مدرسه یه تذکرکتبی بدهد

همشهری [جمعه 9 بهمن 1394 | 19:16] پاسخ

آقای محمدی عزیز باسلام وعرض ادب:باتوجه به سرانه اندک اموزشی وهزینه های فراوان دبستان ازجمله اب وبرق وگاز وکاغدومواد مصرفی وهزینه نگهداری تجهیزات اموزشی از جمله دستگاه های تکثیر وچاپگر و ویدیو پروجکشن وتعمیرات جزئی وکلی مدارس وهزینه های ورزشی وبهداشتی و... یابایدآموزش وپرورش کمک کند ؛ یاباید اولیای دانش آموزان داوطلبانه کمک کنند یاباید در مدارس رابست.ضمنا باکمک 5000تومانی معلمان حتی نمی توان ماژیک وایت بردمدارس راتامین کرد!

رها [سه شنبه 13 بهمن 1394 | 19:26] پاسخ

با سلام وعرض ادب اینجانب از معاونت مدیر کل ومدیر آموزش و پرورش سقز استدعا دارم از محل اعتبارات بند (د) تبصره 2قانون بودجه به مدارس کمک کنند وطوری مدیریت کنند که این اعتبار برگشت داده نشود متاسفانه مدیران سقز وبانه وزیویه نتوانستند جذب کنند تا نوسازی مدارس مجبور شدند در اختیار نماینده محترم مجلس قرار دهند تا ایشان نسبت به جذب وتوزیع آن اقدام نمایند که به ایشان دست مریزاد می گویم

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان