سرخط خبرها :
شنبه 7 اسفند 1395 / 13:06|کد خبر : 1591|گروه : سیاسی

مدیریت بحران در سقز؛

مردم کردستان به عملکرد ارجحیت میدهند نه به شعار دولتمردان!

مردم کردستان به عملکرد ارجحیت میدهند نه به شعار دولتمردان!

تشکیل مدیریت بحران نوید بخش این بود که در شرایط سخت و بلایایی طبیعی بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن از آن خارج شد، اما افسوس دولتمردان به این فکر نکرده بودند که برای برون رفت از چنین بارش های برف سنگینی که در کردستان بارید، نیاز اساسی اولاً به ادوات و ماشین آلات مکانیزه برفروبی ثانیاً برنامه‌ریزی دقیق مدیریت بحران دارند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، با اولین بارش برف بیش از 90 درصد جاده های مناطق کوهستانی سقز، بانه، مریوان، دیواندره و بیجار مسدود شد و محورهای سقز به بانه، مریوان، سنندج و حتی آذربایجان غربی بسته شد. هرچند که حجم بارش برف این رحمت الهی بسیار زیاد بود و خدمات رسانی به تمام نقاط عملاً دیگر امکان پذیر نبود اما این نشان از بی توجهی مسئولين به زیرساخت های لازم در چنین شرایطی است. بعنوان مثال ساخت پل تقاطع همسطح بلوار کردستان در سقز، هزینه ای بالغ بر شش میلیارد و نهصد میلیون تومان را بر شهرداری تحمیل کرد در صورتی که این طرح توجیه اقتصادی یا تسهیل در امور ترافیکی را بهمراه نداشت و فقط بر بدهی های شهرداری افزوده شد ؛ که ناشی از بی تدبیری مدیریت جامعه شهری بود. کاش بجای تقبل کردن چنین هزینه سرسام‌آوری، چند دستگاه ماشین برفروب، ماشین نمک پاش مکانیزه و بیل باگت خریداری می شد تا در چنین شرایط بحرانی، بتوان در کمترین زمان ممکن بر آن فائق آمد. اینجا است که توجه داشتن به زیر ساخت ها در شرایط بحرانی نمودی آشکار پیدا خواهد کرد.

 

واقعیت ها را باید گفت که معاونت خدمات شهرداری سقز با 150 نفر نیروی انسانی چندین شبانه‌روز، بدون وقفه در شرایط سرمای 28- درجه به برفروبی و پاکسازی خیابان ها و کوچه ها پرداخت که باید به این تلاشگران و زخمت کشان دستمریزاد گفت و از آنها تقدیر و تشکر کرد، اجرتان با خداوند متعال.

 

در راستای بارش برف سنگین هیات اتومبیلرانی افروید سقز زحمات زیادی را کشیدند و در چندین مورد مختلف  افراد  بیمار یا نیاز به پزشک را که در روستاها زندگی می کردند به بیمارستان انتقال دادند. نمونه بارز انتقال بیمار به بیمارستان، بانوی بارداری بود که توسط هلیکوپتر از منطقه سرشیو به سنندج منتقل شد هر چند که مسئولین شهرستان سقز تلاش های زیادی کردند تا محورهای  روستایی را در کوتاهترین زمان برفروبی کنند و بلاخره این امر محقق شد.

 

این بارش ضعف مدیریت بحران را کاملاً نشان داد که در چنین شرایطی که رحمت الهی به خشم تبدیل می‌شود باید در مرحله اول قبل از شروع بحران، برنامه‌ریزی های مناسبی انجام داد تا در حین بحران دچار مشکلات و عواقب آن نباشیم همچنین نبود وسایل نقلیه و ماشین آلات مختلف برفروبی یکی دیگر از ضعف ها بود، هر چند که از ادوات برفروبی سایر نهادها و ارگانهای در امر پاکسازی کوچه ها و خیابان های سطح شهر استفاده شد و آنها نیز به تقاضای مسئولین، لبیک داده و مشارکت کردند.

 

با این حال واقعیت ها را باید پذیرفت که دولت تدبیر و امید در راستای برنامه‌ریزی مدیریت بحران دچار مشکل اساسی است و زیرساخت های مناسبی را فراهم نکرده تا در چنین موقعی از آنها استفاده کرد.

 

حالا باید پرسید مسافرت روحانی به استان کردستان در راستای پیگیری وعده‌های تو خالی بود که در سفر هشت ساعته به مردم کردستان دادند؟اقای روحانی به هیچکدام از وعده های انتخاباتی خود عمل نکردند و در سال اقدام و عمل، کارنامه درخشانی از خود برای کردستان به یادگار نگذاشتند!!!
دولتمردان ناتوانی خود را در مدیریت بحران، برخورد قطار تبریز _سمنان، آتش سوزی پلاسکو، سیل سیستان و بلوچستان، ریزش بهمن در سردشت و قضیه کولبرها، سیل در خوزستان و.. نشان دادند،فکر نکنم دیگر این سفر رییس‌جمهور تاثیر چندانی داشته باشد چون عملکرد وی برای مردم استان کردستان ارجحیت دارد نه شعار های بی‌ عمل  که دادند.

 

یادداشت از: آراس قربانی پور

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان