سرخط خبرها :
یکشنبه 1 اسفند 1395 / 00:56|کد خبر : 1557|گروه : اجتماعی

یادداشت اختصاصی/

مشاهده و عکس گرگی که هیچگاه در سقز وجود خارجی نداشت/گرگ ها با محبت حتی رام می شوند

مشاهده و عکس گرگی که هیچگاه  در سقز وجود خارجی نداشت/گرگ ها با محبت حتی رام می شوند

اطلاع رسانی دقیق و درست به مردم رسالت خبری اصحاب رسانه است، نه اینکه انعکاس خبر باعث تشویش اذهان عمومی شود تا مخاطبین بیشتری را جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، با توجه به اینکه انسان ها و شکارچیان بوسیله امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارند به دورترین نقاط محیط زیست دسترسی  پیدا کرده و زندگی حیوانات وحشی را  که نقش تاثیر گذاری را در حفظ اکوسیستم محیط زیست دارند را بخاطر ؛سود مالی شخصی، خرید و فروش پوست، نگهداری و فروش حیوانات به مخاطره جدی انداخته‌اند.

گرگ ها جزءحیواناتی هستند که با آموزش و تربیت انسان بصورت اهلی درآمده و علاوه بر اینکه به انسان آسیبی نمی رسانند بلکه در پایداری حفظ محیط زیست و طبیعت نیز نقش تاثیرگذاری را بر عهده دارند. گرگ ها بصورت گروهی و اجتماعی به زندگی ادامه می دهند و برای بقاء و زنده ماندن بصورت گله ای به شکار می پردازند و کمتر بصورت تکی به حیات خود ادامه خواهند داد.

واقعیت ها را باید پذیرفت اگر ورقی به تاریخ بزنیم و سخنان بزرگان را مرور کنیم، کمتر شنیده ایم که گرگ ها به انسانها حمله کرده‌ باشند یا اگر هم اتفاقی افتاده، بصورت نادر بوده است. هر چند که اطلاع رسانی دقیق و درست میتواند عامل بازدارنده ای باشد به شرط اینکه منابع خبری موثق و مورد تایید باشند.

با توجه به اینکه امروزه قوانین محیط زیست، بسیار خوبی تدوین شده است و با متخلفان و شکارچیان برخورد شدید و جدی می شود. همچنین در این راستا انجمن های حمایت از حیوانات وحشی و حفظ محیط‌زیست گام های موثری را برداشته اند. اما باز شاهد آن هستیم تعدادی از اشخاص بدون توجه به قوانین، تخلفاتی را انجام میدهند.

در پی انتشار درج خبر و پخش فیلم مشاهده شدن یک یا چند قلاده گرگ در سطح شهر سقز و کشته شدن آن، از سوى بعضی از کانال های تلگرامی  باعث رعب و وحشت، تشویش اذهان عمومی، احساس ناامنی بسیار شدید خانواده ها،استرس، ناراحتی و تأسف خوردن بسیاری از خانواده ها و دوست‌داران حمایت از حیوانات برای کشته شدن حیوانی که وجود خارجی نداشت را در بین شهروندان ایجاد کردند.

کار بدانجا رسید که فرماندار ویژه شهرستان سقز شخصاً وارد عمل شده و دستور پیگیری به نیروی های انتظامی و اداره محیط زیست را صادر کرد تا شهروندان آرامش بیشتری را داشته باشند.

در راستای خبر نشر مشاهده گرگ در سطح شهر سقز توسط تعدادی از کانال های تلگرامی،تکذیبه ای از سوی اداره محیط‌زیست شهرستان سقز به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان به شرح ذیل منتشر شد:

آقای حاجی اسماعیلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز اظهار داشت: خبر کشته شدن یک قلاده گرگ و مشاهده این حیوان در سطح شهر که در فضای مجازی پخش شده بود کذب است.

وی افزود: تصویر پخش شده گرگ کشته شده مربوط به سقز نبوده و از اینترنت گرفته شده است. همچنین فیلم ضبط شده از دوربین جایگاه CNG بلوار کردستان هم یک قلاده شغال (چقل) است و فیلم پخش شده جنب اداره قبلی تامین اجتماعی سقز هم  مربوط به سگ گرگ (گرگی) است.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده حیوان های وحشی با حفظ آرامش به شماره 36222766 اداره حفاظت محیط زیست سقز زنگ بزنند.

در حقیقت با درج این خبر کذب، رسالت واقعی اصحاب رسانه نمود واقعی پیدا میکند و بیانگر این واقعیت است که نباید هر خبر، عکس و یا مطلبی را که واقعیت ندارد و یا مخالف قوانین مطبوعات می باشد چاپ یا منتشر کرد.

نشر اکاذیب به معنای انتشار و اشاعه اخبار دروغ و وقایع خلاف واقع به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی است. هر کس به قصد ضرر زدن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی اقدام به بیان اکاذیب کند، مجرم محسوب می‌شود.

نشر اکاذیب یا اشاعه اکاذیب برگرفته از متن ماده 698 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی و شامل هر دو مصداق اعمال مجرمانه جرم یعنی اظهار اکاذیب و جرم انتساب اعمال خلاف حقیقت به دیگران است.

امیدوارم همکاران رسانه‌ای فارغ از هر گونه استفاده ابزاری جهت بالا بردن مخاطبین،اخبار و مطالب خود را از منابع موثق و مورد اطمینان به دست آورده و آن را صرفاً جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی عمومی منتشر کنند نه اینکه بفکر بالابردن ممبرهای تلگرامی خود باشند.

گرگ ها هم با محبت حتی رام می شوند، اما افسوس انسان تنها حیوانی است که با محبت هار می شود.

یادداشت از: آراس قربانی پور 

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

گرگحمله گرگ به انساناصحاب رسانهگرگ در سقزمحیط زیستحیوانات وحشیکولاکگرگ گرسنه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان