سرخط خبرها :
چهارشنبه 15 مهر 1394 / 19:57|کد خبر : 153|گروه : اجتماعی

یادداشت/

حجاب را در ویترین زندگیمان جای دهیم

حجاب را در ویترین زندگیمان جای دهیم

من شهروندی سقزی از پشت ویترین زندگی به حجاب شهرم می نگرم . اکنون در آرزوی فردایی قشنگ هستم در آرزوی اینکه فردا در همینجا پشت ویترین، حجاب زنان مدال افتخار به گردن اویزد و شرف و غیرت مردان با هیچ پول و معیاری قابل خرید نباشد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، من شهروندی سقزی از پشت ویترین زندگی به حجاب شهرم می نگرم.

می نگرم و می بینم دستان کودکی را در دستان مادرش که نگاهش میان هزاران عابر که هر کدام شخصیتی گوناگون و تا حدی غریبانه داشتن می چرخید.

 

نگاه های معصومانه ی آن کودک را در حین کنجکاوی اش دنبال کردم زیرا ذهنش از چیزهایی که در دیدش بود پر می شد در حافظه اش ثبت می شد و به راه های تقلید می اندیشید.

 

به زنی که موهای زرد رنگ را از لابه لای شالی که تنها برای رفع حکم حجاب بر سر داشت نگریستم.

 

نگاهم به آن طرف تر جلب شد به دختری که پوشش آن قدر زننده بود که هزاران نگاه نامحرم را به خود جذب می کرد به عبارتی زمینه ی گناه را برای هزاران نفر فراهم می ساخت ظاهرش به گونه ای بود که حتی توصیفش نیز مرا به شرم وا میدارد.

 

آری باید شرم کرد...

 

شرم از راهی که توسط یک بیگانه اندیش طی می شود و سرانجام به ناکجاآباد ختم می شود. شرم از درسی که توسط معلمی داده می شود که ظاهرش بیشتر از تخته وایت برد مورد توجه قرار می گرفت و واقعاً تاسف بر انگیز است آنچه از معلم یاد می گیریم آنچه شود که در طرز پوشش مشاهده کردیم.

 

شرم از همان کودکی که رفتارهای زن، دختر و امثال های آن ها را تقلید و در آینده نه چندان دور به تصویر می کشاند.

 

بله ! من شهروند چنین شهری هستم.

 

شهری که حجاب در زنانش فقط در پوشش به اصطلاح حجاب در قالب لباس هایی پاره و نازک و به دور از شأن مسلمانیت منتهی می شود.

 

و اما از لباس ها و شخصیت های مردان و پسران جوان بگویم؛ پسرانی که باید تنهایشان سپر حفاظت از ناموسشان باشد با آرایش های گوناگون که جنسیت مذکربودنشان را زیر سوال خواهد برد، به نمایش می گذارند و همچنین مردانی که غیرت آن ها می بایست تن همسران و زن هایشان را به لرزه بکشاند در بی مسئولیتی، بی توجهی و فاجعه ای باور نکردنی خلاصه می شود.

 

زیستگاه من کردستان در گوشه ای از ایران و زیر سقفی به نام سقز است.

 

 من همان شهروند سقزی از این حوالی پیغامی برای دیگر نقاط می فرستم از سقز به تهران، از سقز به اصفهان، از سقز به همدان و از سقز به تمامی شهر های ایران، ای مردم به گوش باشید که قیامت نیز نزدیک است در آنجا حاکمی است که اگر حکم کند همه ی ما محکومیم. آن حاکم را همان بنیانگزار حجاب و صادره ی فرمان پیروی از آن را ، در قیامت ملاقات خواهی کرد . آن گاه فرصتی برایپ شیمانی نخواهی داشت.

 

آن گاه که دلیل رفتار غیر منطقت را ازت جویا می شوند، با کدام حیا سر بالا می بری و جواب خواهی داد ؟

 

چگونه توجیه می کنی خنده های فریب دهنده ات را ؟

 

چگونه می پوشانی خطای غافل بودن از پوشش تنت را ؟

 

خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و چه قدر زیباتر می شوند دختران امروز، همان مادران فردا اگر ظاهر خود را از همین آلان چنان تنظیم کنند که حجاب شان سبب سربلندی دنیا و قیامت شود و از آن زیبا تر جمال پسران است و چه خوب می شود پسرانمان در کمال عاقلیت باری دیگر به کرده های خود بیاندیشند تا شاید شرف و غیرتی را که از قلم انداخته اند اکنون سر تیتر زندگی قرار داده و در اوج خدا پسندانه برادری و همبستگی را رواج دهند.

 

وای بر روزی که ...نه! وای بر امروز، چرا که زن و مرد جایگاه خود را از دست داده اند!!! آنچه در ظاهر می بینیم بر گرفته از عقایدی است که باطن تایید کرده است.

 

ای خواهر های من آیا مگر قصد زیبا جلوه دادن خود را ندارید ؟ قطعاً گویید آری .پس بگو زیبا برای چه کسی ؟ محرمت یا نامحرم های کمین کرده در اطرافت؟ خودت یا خدایت؟ اگر جواب این پرسش را درونی درک کنی خواهی فهمید که زیباییت در حجابی کامل و پوشیده تو را به زندگی زیبا نیز خواهد کشاند.

 

چگونه؟ به طوری که اگر ظاهر هوس اندود تو پوشیده شود دیگر هیچ نگاه کثیفی به دنبال نخواهی داشت. چشم هزاران مرد فریب خورده پاک می ماند و این گونه است که تغییر ظاهر تو به طرف حجاب چنین تحولی را در زندگی جامعه ات ایجاد می کند.

 

من شهروندی سقزی، اکنون در آرزوی فردایی قشنگ هستم در آرزوی اینکه فردا در همینجا پشت ویترین، حجاب زنان مدال افتخار به گردن اویزد و شرف و غیرت مردان با هیچ پول و معیاری قابل خرید نباشد.

 

من شهروندی سقزی بچه های معصوم را به معلمانی می سپارم که درس دین و نمای مسلمانیت رابا طرز پوشش خود به آن ها یاد دهد و امیدوارم روز اعلام نتیجه ی نهایی شاهد رتبه اول شدن حجاب تمامیشان باشم...آمین.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

حجابویترینزندگیسقز

نظرات کاربران :

امید [شنبه 18 مهر 1394 | 19:05] پاسخ

ببخشید ایا عکس مربوط به سقز است؟؟!!

پاسخ مدیریت :
باسلام___خیر مربوط به سقز نیست.

محمدی [شنبه 25 مهر 1394 | 10:40] پاسخ

دعایتان مستجاب و راه اخلاق و ایمان مستدام

سیما [یکشنبه 22 بهمن 1396 | 23:37] پاسخ

واقعا ایول به فرهنگ و ادبیادتون گزارش فوق العاده ی بود

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان