سرخط خبرها :
دوشنبه 18 بهمن 1395 / 13:49|کد خبر : 1487|گروه : اجتماعی

توصیه هایی برای محافظت در برابر بدافزارهای تلفن همراه/

دزدیده شدن و یا گم کردن گوشی صرفاً از دست دادن یک دستگاه فیزیکی نیست

دزدیده شدن و یا گم کردن گوشی صرفاً از دست دادن یک دستگاه فیزیکی نیست

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز گفت: امروزه، بیشتر افراد حساب‌های کاربری شخصی و/یا کاری و سایر سرویس‌های حیاتی خود را در دستگاه‌های تلفن همراه خود نگهداری می کنند.

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار گولان  اظهار داشت: برای محافظت در برابر بدافزارهای تلفن همراه توصیه‌هایی وجود دارد. 

سروان صابری گنجی گفت: امروزه، بیشتر افراد حساب‌های کاربری شخصی و/یا کاری و سایر سرویس‌های حیاتی خود را در دستگاه‌های تلفن همراه خود نگهداری می کنند. این کار بدین معنی است که اگر دستگاه شما گم یا دزدیده شود، زیان‌هایی که خواهید دید صرفاً از دست دادن یک دستگاه فیزیکی نیست.
صابری افزود: اگرچه نگرانی‌هایی درباره حملات آنلاین وجود دارد، اما ساده‌ترین راه برای ورود بدافزارها به دستگاه، دراختیار گرفتن آن و نصب دستی بدافزار است. به عبارتی دیگر، در ابتدا امنیت فیزیکی دستگاه خود را حفظ کنید. برای امن کردن دستگاه چند کار زیر را انجام دهید.


1- دستگاه را قفل کنید


قفل کردن دستگاه از دستکاری تنظیمات و نصب برنامه‌ها (مانند جاسوس افزارها یا ابزارهای مانیتورینگ) توسط افراد غیرمجاز جلوگیری می‌کند. برای تاثیر بهتر قفل کردن، مطمئن شوید که کلمه عبور/کدعبور/الگو  یکتا هستند و ترجیحاً شما می‌توانید آنرا به خاطر بسپارید ولی شخص دیگری نمی‌تواند آنرا حدس بزند.
 
2- از برنامه‌های محافظت در برابر دزدی استفاده کنید


اگر مشخص شد که گوشی دزدیده شده شما بر نخواهد گشت، می‌توانید از برنامه‌های محافظت در برابر دزدی - که نوعاً امکان از راه دور پاک کردن داده درون گوشی را به شما می‌دهند- استفاده کنید.


برخی از راه حل‌های ضد دزدی، برای کمک در مکان یابی دستگاه شامل ویژگی‌هایی مانند نگاشت مکان یا به صدا در آمدن هشدار هستند تا به شما در یافتن دستگاه کمک کنند.


زمان دانلود برنامه‌های کاربردی


زمانی که امنیت فیزیکی دستگاه شما تامین شد، می‌توانید هنگام دانلود برنامه‌ها، سه مرحله زیر را انجام دهید.


3- برنامه‌ها را فقط از مکان‌های معتبر دانلود کنید


به صورت پیش فرض، نصب برنامه از هر منبعی غیر از play store در دستگاه‌های آندرویدی امکان پذیر نمی‌باشد. این مورد را از طریق منوی
تنظیمات>برنامه های کاربردی>منابع ناشناخته (setting > applications > unknown sources)
چک کنید. اگر گزینه مربوط علامت خورده باشد برنامه‌های غیر play store هم می‌توانند نصب شود. توصیه بر نصب نرم افزارها از مکان‌های معتبر است.

4- درخواست‌های مجوز برنامه‌ها را چک کنید


فهرست مجوزهای درخواست شده برای دسترسی برنامه را در زمان دانلود برنامه‌ها بخوانید.


اگر درخواست‌های دسترسی به نظرتان دسترسی‌های ویژه یا غیرمرتبطی را می‌خواهد، حتماً علت این دسترسی‌ها را به طریقی از تولیدکننده نرم افزار بپرسید چرا که معمولاً تولیدکنندگان قابل اعتماد چرایی نیاز به چنین دسترسی‌هایی را توضیح داده اند. اگر علت این امر برای شما قانع کننده بود ممکن است دانلود app را انتخاب کنید.


5- برنامه‌ها را با آنتی ویروس تحت تلفن همراه اسکن کنید.


پس از دانلود برنامه‌ها روی دستگاه خود، از آنتی ویروس تحت تلفن همراه قابل اعتمادی برای اسکن برنامه استفاده کنید.


مسدود کردن سرویس‌های ناخواسته


مکانیزم‌های اخذ سود بیشتر از طریق بدافزارهای تلفن همراه، می‌تواند با استفاده از ارسال پیامک‌های ارزش افزوده، متصل کردن کاربر به سرویس‌های ارزش افزوده با نرخ متفاوت، یا اجبار دستگاه به برقراری تماس‌ با سرویس‌های با نرخ متفاوت باشد. مسدود کردن تماس‌ها یا پیام‌های ارزش افزوده راهی برای کاهش ضررهای مالی حتی در صورت نصب شدن بدافزار است. برای مسدود کردن سرویس‌های ناخواسته، کار زیر را انجام دهید.

6- روی سرویس تماس یا پیامک محدودیت تنظیم کنید.


بیشتر اپراتورها به کاربران خود امکان تنظیم کردن یکسری محدودیت‌ها روی سرویس تماس یا پیامک را می‌دهند تا کاربر بتواند ارسال تماس‌ها یا پیام‌های ناخواسته را مسدود کند.


به این نوع تنظیم محدودیت “call or SMS barring service” یا “premium-rate blocking” گفته می‌شود. نحوه تنظیم این نوع محدودیت را از اپراتور تلفن همراه خود بپرسید. برخی سرویس‌ها هم شماره PIN یا روش دیگری را برای حذف داوطلبانه این محدودیت فراهم می‌کنند.


زمان آنلاین بودن


با توجه به اینکه امروزه کاربران علاقمند به مرور سایت‌ها از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود هستند، سایت‌های مخربی مشاهده شده که به این دستگاه‌ها آسیب وارد کرده است. برای محافظت در برابر این آسیب کار زیر را انجام دهید.
7- از امکانات محافظت مرور وب، استفاده کنید.


برای اینکه هنگام "گشت و گذار در اینترنت" به سایت‌های مخرب وارد نشوید، از امکانات محافظت مرور وب (که بیشتر ضدویروس‌ها آنرا دارند) برای بلوکه کردن سایت‌های مخرب شناخته شده استفاده کنید.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

پلیس فتاگوشی هوشمندویروسسایتدستگاه تلفندزدیدن گوشیگم کردن گوشی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان