سرخط خبرها :
دوشنبه 13 مهر 1394 / 08:58|کد خبر : 148|گروه : اجتماعی

آتش نشان سقزی:

تحویل جسد سوخته یکی از قربانیان حادثه به خانواده اش از خاطرات تلخ من است

تحویل جسد سوخته یکی از قربانیان حادثه به خانواده اش از خاطرات تلخ من است

آتش نشان سقزی در گفتگو با گولان گفت: راننده بر اثر انفجار در 100متری محل وقوع حادثه پرت شده بود و شخصاً پیکر سوخته وی را به خانواده داغدار وی در اقلیم کردستان تحویل دادم که صحنه ای غیرقابل توصیف و تلخ بود.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، خیلی سخت است که آرامش خود را فدای آسایش دیگران کنی. خیلی ها این ادعای بزرگ را دارند اما وقت عمل که فرا می رسد، عده کمی از این آزمون سربلند بیرون می آیند.

به صدا در آمدن خط ۱۲۵و زنگ ایستگاه آتش نشانی، حکایت از اعلام حادثه غیر منتظره را می دهد.  ماموران آتش نشان به سرعت سوار خودروها می شوند و خودروها آژیرکشان به سرعت به محل حادثه  می روند، از ترافیک شهر عبور می کنند و به ازدحام جمعیت در صحنه حادثه می رسند، دود سیاه ناشی از شعله های آتش هشدار وقایع تلخ را می دهد ، آتش نشانان به سختی جمعیت را کنار می زنند و نزدیک محل می شوند اما کوچه های تنگ اجازه عبور خودروها را نمی دهد، آتش نشانان بدون کمترین وقفه، وسایل لازم را حمل و به سر صحنه می رسند، زبانه های آتش محیط را احاطه کرده و  اجازه نزدیک شدن را نمی دهند، اهالی می گویند گویا مرد مسن و کودکی درون این خانه هست،آتش نشانان با رعایت نکات ایمنی، خود را به آتش می زنند و...

این نمونه ای از سختی و از خود گذشتگی مردان آتش است که با خطر انداختن جان خود، در راه حفظ جان و آسایش ما می کوشند چرا که با علاقه و با هدف رضایت خدا و کمک به انسانها در سازمان مشغول به کار هستند.

روز آتش نشان را چند روزی است که سپری کردیم و خبرنگار ما به سراغ یکی از آتش نشانان سقزی رفته و از نزدیک با وی به گفتگو می پردازد.

***بیوگرافی شخصی و سابقه حضور در آتش نشانی خود را بیان کنید؟

رضا امین پور فرزند شهید رحمن امین پور هستم راننده وسیله سنگین ایستگاه شماره یک، 6سال سابقه کاری را در آتش نشانی سقز به عهده دارم.

 ***آیا میدانید چرا هفتم مهر ماه را روز آتش نشانی نامیده اند؟

به پاس جان فشانی های آتش نشانان در مهار آتش سوزی پالایشگاه نفت آبادان در سال  1359 این روز به نام روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

 

***چرا آتش‌نشاني را انتخاب كرديد؟

علاقه زيادی داشتم. آتش نشانان همیشه در حال آماده باش و با اتفاقات و موقعیت های غیرمنتظره روبرو هستند. برهمین اساس، احساس مسئولیت، ریسک و خطرپذیری بالا، عقلانیت، شجاعت، روحیه فداکاری و ایثار را می توان از ویژگی های انتخاب اینجانب برای این شغل مقدس دانست.

 از همه مهمتر بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای در دیدار مسئولان نظام‌ دوازدهم ماه مبارک رمضان‌ ۱۴۳۴"با چه سرعتی امدادرسانی میشود. این باور نکردنی است، اما واقعیت دارد"واقعاً تاثیر گذار بود و این نشان میدهد در سال همدلی دولت و ملت، مردم همیشه در کنار یکدیگر باشند.

 

***آیا تا به حال از شغلی که انتخاب کردید پشیمان شده اید؟

نه، هرچه با مشکلات مردم روبرو می شوم و توانسته ام آن را برطرف کنم به شغل خودم علاقه مندتر شده و شغلم رو خيلی دوست دارم.

 

***کار آتش نشاني چه احساسي به شما میدهد؟

کلاً کمک کردن احساس قشنگي داره، از اين که يک نفر رو نجات بدهم  يا مشکل آن را حل کنم احساس رضايت مي کنم.

 

***آقای امین پور از سختی و دشواری های شغلتون برای مخاطبان ما بگویید؟

هر شغل سختی ها و دشواری های خودش را دارد. میتوان اشاره کرد به رشادت شهید امید عباسی، این شهید عزیز با علم به اینکه اگر ماسک خود را به دختربچه بدهد جان خود را دقایقی دیگر از دست خواهد داد، این کار را کرد و به اسطوره تبدیل شد و این نمونه ای از ده ها فداکاری آتش نشانان فداکار است.

 

***قطعا خاطرهای تلخ و شیرین در این چند سال خدمت داشتید لطفاً اشاره ای بفرمایید؟

حوادث برای من شیرین نیست اما وقتی عملیات هایی که ختم به خیر می شود و می توانیم به همشهریان وهموطنانمان خدمت رسانی کنیم برایم بسیار شیرین است. با عشق، میل و رغبت به استقبال خطر می روم و خواهم رفت. اما گاهی اوقات علی رغم زحماتی که ما متحمل می شویم حادثه منجر به خسارات مالی، فوت و یا... شهروندان می شود که همواره جزء خاطرات تلخ ما می شود.

برخی از افراد در هنگام حادثه به جای فراهم کردن زمینه برای کمک هرچه سریع تر به مصدومان حوادث مختلف، به تلفن های همراه خود را بیرون آورده و شروع به فیلمبرداری می کنند و نسبت به جان هم نوع خود بی تفاوت هستند.

خاطره بسیار است اما به نظر خودم در یکی از حوادث که تانکر حمل سوخت کشور عراق در 30کیلومتری جاده سقز-سنندج بر اثر بی احتیاطی راننده دچار حریق شده بود و بعد از اتمام عملیات مهار توسط آتش‌نشانان به دنبال راننده می گشتیم که براثر انفجار در 100متری محل وقوع حادثه پرت شده بود و شخصاً پیکر سوخته وی را به خانواده داغدار وی در اقلیم کردستان تحویل دادم که صحنه ای غیرقابل توصیف و تلخ بود.

 

***آیا در سقز اجازه عبور به ماشین آتش نشانی جا افتاده است و مردم همکاری می کنند؟

بیشتر اوقات با آژیر و بوق و چراغ گردون از مردم التماس می کنیم راه را برای عبور باز کنند افرادی هستند که به این موضوع اهمیت می دهند اما افرادی هم هستند که حتی به مقابله با ما بر می خیزند و فکر می کنند در پیست مسابقه هستیم .

***چه انتظاری از خبرنگاران دارید؟

خبرنگاران نقش موثر و مهمی در آگاهی مردم و ارتقای سطح فرهنگ جامعه داشته و بازویی توانمند برای سازمان های خدمات رسان خواهند بود. حضور پررنگ اصحاب رسانه در حوادث می تواند زحمات و خدمات بی منت پرسنل خدوم سازمان آتش نشانی را به اطلاع شهروندان سقز برساند و عاملی باشد برای جلوگیری از حوادث مشابه.

***سخن پایانی؟

در پایان روزهای بی خطر و بی حادثه ای را برای شهروندان سقزی آرزو می نمایم و از حضرت سبحان کرامت و فضیلت توام با عزت و عظمت را برای تمامی همکارانم و مدیر عامل محترم سازمان آقای ایرج گیلاسی را خواستارم و برخود لازم میدانم از تلاش های خالصانه  و خدمات و توفیقات بی شمار شهردار محترم جناب آقای مهندس  نعمانی در جهت توسعه پایدار شهری باعث گردیده است که شهرداری از یک مجموعه صرفا خدماتی به یک نهاد فرهنگی -اجتماعی تبدیل گردد تقدیر و تشکر نمایم.

سایت گولان نیز از وقتی که برای انجام مصاحبه گذاشتید کمال تشکر را دارد، موفق و مؤید باشید.

انتهای خبر/



برچسب ها :

آتش نشانسقزحادثهرضا امین پور

نظرات کاربران :

elham [سه شنبه 14 مهر 1394 | 10:30] پاسخ

واقعا کارشون سخته بابه خطر انداختن جان خود دیگران رونجات میدن

بارزان [سه شنبه 14 مهر 1394 00:33] پاسخ

دست شما درد نکنه قشر زحمت کش شمایی که تاعمق چندین متری وارد میشید تاجان یکی رو نجات دهید حتما باید مسولین به فکر این عزیزان باشند

همکار [دوشنبه 13 مهر 1394 | 11:58] پاسخ

با سلام.مهر سال گذشته مجلس طرحی رو تصویب کرد تا سازمان های خدماتی شهرداری از پرداخت مالیات معاف بشن.خواهش میکنم این موضوع رو هم در کنار مشاغل سخت، البسه استحقاقی، شرایط محیط کار(تصویب شده در شهرداری از فروردین ٩٤) و همچنین کمک به بخش رفاهی و مسکن پرسنل پیگیری بفرمایید
خواهشا اگه مسئولی این حرفارو میخونه یه اطلاع رسانی کنه تا ما بدونیم دیده شدیم بلاخره

شهروند [دوشنبه 13 مهر 1394 | 14:02] پاسخ

فقط عشق خدمت به مردم .
ممنون از مصاحبه تون با این پرسنل آتش نشانی سقز
موفق باشند.
همکاران خودش را هم فراموش نکرده.
چندین بار ایشان را دیده ام در حین عملیات و صادقانه خدمت میکنند.
جا داره شهردار محترم افراد برتر را مورد تشویق قرار بدهند.

شیوا [دوشنبه 13 مهر 1394 | 12:17] پاسخ

ایشان فرزند شهید است و مشخص است به تمامی پرسنل ارادت خاصی دارد خوشحال میشوم مدیر سازمان آتش نشانی یک بیوگرافی از ایشان مطرح نمایند .عملکرد ایشان در آنجا چگونه است؟

عارف [دوشنبه 13 مهر 1394 | 23:36] پاسخ

موفق و سربلند باشید آقای امین پور
تشکر گولان بابت مصاحبه ات جرف نداره.
همه آتش نشانان جای احترام هستند .

نوید [سه شنبه 14 مهر 1394 | 12:41] پاسخ

بعنوان یک شهروند سقزی خیلی سپاسگذارم که برای شهرمان تلاش مینمایید .و زحمات شما جبران ناپذیر است.
امید به خدا حادثه ها کمتر شود با فرهنگ سازی مسولان.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان