سرخط خبرها :
شنبه 9 بهمن 1395 / 08:18|کد خبر : 1442|گروه : اجتماعی

رعایت نکردن قانون حرکت بین خطوط یکی از دلایل ترافیک است/ خودداری بازاریان از آوردن خودروی شخصی به محل کسب

رعایت نکردن قانون حرکت بین خطوط یکی از دلایل ترافیک است/ خودداری بازاریان از آوردن خودروی شخصی به محل کسب

مسؤول فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی شهرستان سقز گفت: یکی ازدلایل عمده ترافیک درشهرهای بزرگ رعایت نکردن قانون حرکت بین خطوط است.

هنری در گفتگو با خبرنگار گولان سقز اظهار داشت: این روزها در خیابانها که رانندگی می کنیمانگار قانون جدید وضع شده که همه ملزم به رعایت آن هستند. قانونی که می گوید هر جای خیابانی خالی بود سریع با رفتن به چپ و راست باید پر شود. یکی از دلایل عمده ترافیک در شهرهای بزرگ رعایت نکردن قانون حرکت بین خطوط است.

وی افزود: رعایت نکردن این قانون علاوه بر بوجود آوردن هرج ومرج دلیل عمده تصادفات رانندگی درون شهری نیزهست.

این مسؤول اضافه کرد: اینکه اغلب اوقات، اکثر رانندگان از ترافیک گله مند هستند و ابراز خستگی و سردرگمی می کنند، به همین موضوع برمیگردد. ماده119آیین نامه راهنمایی و رانندگی، اشاره می کند در راه هایی که خط کشی شده است وسایل نقلیه باید در مسیر بین خطوط حرکت کنتد و در صورت نیاز به خروح یا تغییرخط حرکت، با احتیاط کامل ابتدا راهنما زده و با این کار رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از قصد خودآگاه ساخته و سپس بارعایت حق تقدم، وارد خط عبوری دیگرشوند.

هنری خاطرنشان کرد: حال اگر رانندگان این تکلیف قانونی خودعمل نکنند، مشمول اعمال قانون می شوند. اما این اعمال قانون برای برخی چندان هم کارساز نبوده و این کمپین دست به حرکت جالبی زده و با ساختن هشتگ بین خطوط رانندگی رانندگی کنیم سعی برنهادینه کردن این قانون و ایجاد فرهنگ درست رانندگی دارند.

وی اظهار داشت: ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و کشتن انسانهای بیگناه را گناهی کببره میدانیم و همانطور که خداوند تبارک وتعالی در آیه 32 سوره مائده قرآن کریم فرموده اند هرکس نفسی راحیات بخشد انگارهمه انسانها را زنده نگه داشته، حال امید است با این فرهنگ آن عده راننده قانون گریزهم قانونمند شوند و کشته های حوادث رانندگی راکاهش دهیم.

سروان هنری گفت: ازهمه مسئولین هم انتظار داریم به امر فرهنگ سازی توجه ویژه ای داشته باشند تا با ارتقاء فرهنگ تراقیک کشته های حوادث رانندگی که بعد از بیمارهای قلبی عروقی دومین عامل مرگ میر می باشد را کاهش دهیم و در این زمینه همه باید احساس مسئولیت کنند.

هنری در پیامی به کسبه های بازار افزود: متاسفانه اکثر کسبه ها با خودرو شخصی خود به محل کسب می آیند و طول خیابان ها را با توقف خودروهای خود اشغال می کنند و چنانچه این موضوع را رعایت کنند و از خودروهای عمومی استفاده کنند یا اینکه خودروهای خود را در پارکینگ طبقاتی خیابان آزادی یا سایر پارکینگ ها متوقف کنند قطعا بار ترافیکی سطح شهرهم کاسته می شود.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

ترافیکقانون حرکت بین خطوطحوادثخودروکسبه و بازریانفرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگیقانون رانندگی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان