سرخط خبرها :
یکشنبه 3 بهمن 1395 / 08:46|کد خبر : 1409|گروه : سیاسی

نقدی بر سفر استاندر کردستان به سقز؛

سفر کاری یا تبلیغاتی استاندار به سقز؟!/ بابا نان داد، کاش بابا ماهیگیری یاد می داد

سفر کاری یا تبلیغاتی استاندار به سقز؟!/ بابا نان داد، کاش بابا ماهیگیری یاد می داد

آقای زاهدی استاندار استان کردستان برای رسیدن به رشد اقتصادی و جامعه‌ای توسعه یافته نیازی به پول تو جیبی دادن به افراد نیست بلکه بجای آن باید زیر ساخت ها و زمینه های آموزشی و فرهنگی یک جامعه را مستحکم کرد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، هفته گذشته استاندار استان کردستان با هیات همراه خود به شهرستان سقز آمدند تا شخصاً در آخرین ماه های دولت تدبیر و امید بفکر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باشند تا با این کار شور و نشاط را در بین مردم منطقه برای حضور در انتخابات ایجاد کنند.

زاهدی آیا توزیع کارت هدیه 200 هزار تومانی به سرپرستان 23 خانوار روستایی بخش سرشیو و 3 روستاى بخش امام در شهرستان سقز مغایرتی با ضرورت توجه به توسعه مناطق روستایی ندارد که یکی از شعار های دولت تدبیر و امید بود؟

واقعیت ها را باید پذیرفت جناب استاندار که استان کردستان به لحاظ زیر ساخت های فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و اقتصادی دچار مشکلات جدی است و کاش بجای اینکه دولت بابت سوختی که وارد یا خارج می شود هزینه آن را اول بصورت نقدی پرداخت نمی کرد بلکه بجای آن جاده سقز مریوان که بیش از دو دهه از فعالیت جاده سازی آن گذشته، اما هنوز همچنانکه خود شما شاهد بودید چند کیلومتر خاکی دارد و به جاده ابریشم یا جاده عهد عتیق شهرت پیدا کرده است. اکثریت جاده های روستایی این مسیر هنوز خاکی هستند و پایه ستون های پل ارتباطی روستاى مولانا آباد به روستاى درویان از سال 1374 ریخته شده و هنوز دست نخورده باقی مانده یا جاده روستاى "کمره سیاوه"  در مسیر سقز مریوان بدلیل نداشتن یک پل بر روی رودخانه با اینکه باکس های پل از سال 93 در محل احداث پل الان به گل نشسته در فصل زمستان و فصل بارش بدلیل بالا آمدن آب رودخانه اهالی این روستا دور دنیا را باید بزنند و از مسیر خورخوره که بسیار دورتر هم هست رفت و آمد کنند.

 کاش دولتمردان بجای این بذل و بخشش بفکر یک درمانگاه بودند تا مردم منطقه حداقل مجبور نباشند برای بسیاری از بیماری ها به سقز مراجعه کنند.

با توجه به اینکه در عصر ارتباطات بسر می بریم و یکی از شعار های آقای روحانی دولت الکترونیک بود اما گویا این صنعت از این دیار رخت بر بسته و شبکه مخابراتی همچنان در بیشتر این مناطق آنتن دهی مناسبی ندارد در صورتی که  در جاده های شمال کشور از جمله جاده هراز و جاده چالوس که کوهستانی و اتفاقا صعب‌العبورتر هم هستند شبکه مخابراتی و آنتن دهی به راحتی و بدون ایجاد اختلال در شبکه امکان پذیر می باشد.

هر چند که نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان های سقز و بانه برای بازگشایی  و تردد مسافر مرز سیرانبند پیگیری ها و تلاش های بسیاری کردند در اوائل مردادماه سال 95 استاندار استان کردستان خبر بازگشایی مرز سیرانبند را بصورت رسمی اعلام کردند. هرچند که قرار بود تردد مسافرین از مرز سیرانبند بلامانع باشد اما عملاً این تردد تا به امروز صورت نگرفته بلکه صادرات و واردات کالا در آن انجام می گیرد. چنانچه معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در جلسه تودیع و معارفه فرماندار شهرستان بانه اعلام کرد بزودی نشستی با استاندار سلیمانیه برقرار خواهد شد تا تردد مسافرین بین دو کشور از مرز سیرانبند امکان پذیر باشد.

 واقعیت امر این است که بازارچه مرزی سیف که یکی از قدیمی ترین محل های داد و ستد کالا بین دو کشور بود چندین سال است که بسته شده هر چند که بیگلری نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان های سقز _بانه و آقای زاهدی استاندار استان  خبر از نشست جدیدی با مسئولین آذربایجان غربی  دادند اما باید پذیرفت که آذربایجان غربی به این سادگی حاضر نیست این مرز استان کردستان بازگشایی شود.

شاید بیان کردن واقعیت ها سخت و دشوار باشد اما آقای زاهدی هتل کورد (چهار ستاره) بیش از یک ماه و استخر آن بیش از دو ماه است که راه اندازی شده است. واقعاً باید به صاحب هتل کورد دستمریزاد گفت که حداقل این استخر را ساخت تا جوانان، دوستداران ورزش شنا و افرادی که به آب درمانی نیاز دارند به شهرستان بوکان در آذربایجان غربی دیگر نروند. در حالی که سقز دومین شهر استان کردستان می باشد اما بدلیل بی توجهی یا عدم مدیریت صحیح  استخر شهید کاظمی (کاوه) بیش از 2 سال است که بسته شده بود، تازه چند ماه پیش با عنایت حضرتعالی و تخصیص بودجه مناسب برای بازسازی آن اقدام کردید تا استخر افسانه‌ای سقز دوباره احیاء شود.

کارخانه تولید آرد سهند با سرمایه‌گذاری برادران "مؤیدی"  با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته شده بدون اینکه تسهیلات دولتی دریافت کرده باشد از یک ماه پیش شروع به تولید آرد کرده است.

آقای زاهدی آیا افتتاحیه هتل کورد و کارخانه تولید آرد سهند که قبلاً شروع به کار کرده بودند بصورت نمادین انجام گرفت تا از آن بعنوان برگ زرین دولت تدبیر و امید نامبرده شود!!؟؟

کاش آقای زاهدی بجای این بازدیدها بعنوان نماینده عالی دولت جلسه شورای اداری تشکیل می دادید تا وضعیت و تکلیف 295 هکتار زمین الحاقی به طرح تفصیلی سقز که برای تصویب شدن آن در وزارت راه و شهرسازی بیگلری نماینده مجلس زحمات زیادی کشید به کجا رسیده است؟؟؟

بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و کمیته راهبردی استان چرا هنوز این طرح در استانداری استان کردستان راکت مانده و رویکردی قانونمند به خود نگرفته است؟؟؟ در صورتیکه محدوده 433 هکتار الحاقی در شهرستان بانه بعد از اقدامات قانونی این پروسه خدمات رسانی قانونمند و در حال اجرای شدن آن می باشند!!!

 تعاونی های زیادی از جمله: جهاد استان، جهاد شهرستان، فرهنگیان، روحانیون، شهرداری، دادگستری، تامین اجتماعی، کارگران و... در این راستا با عضو گیری سرمایه‌گذاری کرده اند و چشم به راه الحاق و تاییدیه رسمی آن از سوی استانداری هستند.

آقای زاهدی همچنانکه در این سفر یک روزه کارت 200 هزار تومانی به سرپرستان خانوار های مرزنشین هدیه دادید به همان اندازه بفکر بچه های روستای دهستان ترجان از توابع بخش مرکزی شهرستان سقز بودید بدلیل اینکه طبق نظام آموزشی باید حداقل 60 نفر دانش آموز دوره دوم در یک روستا یا مرکزیت دهستان وجود داشته باشد تا نظام آموزشی بتواند امکانات تحصیلی را برای آنها فراهم نماید.

امسال طبق درخواست کتبی دهیار و صورت جلسه شورای روستاى ترجان خواهان بازگشایی مدرسه دوره دوم تحصیلی با 21 نفر دانش آموز در این روستا شدند با توجه به مکاتبات زیاد و پیگیری های مداوم آموزش و پرورش شهرستان سقز با اداره کل استان کردستان متاسفانه در جواب یکی از نامه ها تقاضاهایی عنوان شده است که به هیچ وجه برپایی دوره دوم تحصیلی در دهستان ترجان عملی نخواهد شد چرا که:

  1. تاسیس مدرسه شبانه‌روزی کمتر از 80 نفر امکان پذیر نیست 2- سازماندهی مجدد نیروها بعد از گذشت یک ماه تحصیلی 3- استفاده از نیروهای خرید خدماتی و بسته های حمایتی (استفاده از ظرفیت مدارس غیر دولتی جهت تامین نیرو در روستاى ترجان) 5- حداقل 60 نفر دانش آموز باید حضور داشته باشند.

این جواب شرط غیر ممکن است. با توجه به اینکه طی آخرین مکاتبه‌ای که معاونت آموزشی شهرستان سقز با مدیر کل در استان داشتند شرایط سخت این روستا از جمله: ناهمواری و خطرات احتمالی جاده ای در فصل زمستان و فاصله زیادی و دوری از روستاى قهراباد سفلی برای دانش آموزان امکان پذیر نیست به آن اشاره نمودند.

واقعیت این است که قوانین آموزشی باید در این مواقع استثنایی هم وجود داشته باشد؛ در غیر اینصورت اتفاقی که دور از انتظار نظام آموزشی بود افتاد و باعث ترک تحصیل کردن این 30 نفر دانش آموز در روستاى ترجان شد.

حقیقتا باید اذعان داشت سفر یک روزه استاندار استان کردستان به شهرستان سقز صرفاً به یک مانور در راستای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شبیه بود تا سفری جهت رفع مشکلات و مسائل مربوط به زیر ساخت های فرهنگی، ورزشی، صنعتی، کشاورزی، دامداری و.....

آقای زاهدی استاندار استان کردستان برای رسیدن به رشد اقتصادی و جامعه‌ای توسعه یافته نیازی به پول تو جیبی دادن به افراد نیست بلکه بجای آن باید زیر ساخت ها و زمینه های آموزشی و فرهنگی یک جامعه را مستحکم کرد.

ضرب المثلی ژاپنی در این راستا هست که می گوید: بابا ماهیگیری یاد داد تا استقلال مالی پیدا کنم نه اینکه چشمانم منتظر کمک کردن از دست دیگران باشد.

 

انتهای پیام/ آراس قربانی پور

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز

 



برچسب ها :

سفر استاندارسفر تبلیغاتیانتخاباتدولت تدبیر و امیدماهیگیریسفر کاریزاهدیپول تو جیبی

نظرات کاربران :

شیرکو حمە علی پور [یکشنبه 3 بهمن 1395 | 12:22] پاسخ

ممنون از آقای آراس قربانی پور که انتقاد خود را خیلی روشن همراه با جزئیات فرمودند،،در ادامه نقد ایشان بنده بعنوان یک شهروند با ید عرض کنم که سفر استاندار محترم به سقز عملا هیچ دست آوردی نداشت، ای کاش بجای افتتاح دوباره هتل کورد و کارخانه آرد ودادن کارت هدیه که بیشتر خاطرات دولت قبلی را ذهنمان زنده میکند،اقدام به تاسیس دانشکده پرستاری مینمودند که مدت سه سال است نماینده شهرمان دستور تاسیس آنرا گرفته اند ولی چون مسولان شهرمان کوتاهی نمودند هنوز ساختمان و مکانی برای آن اختیار نشده،در حالیکه چندین ساختمان دولتی در این شهر وجود دارد که بلا استفاده مانده ،جناب استاندار محترم به نظر بنده در سفر حضرتعالی به سقز اگر فقط این یک گزینه یعنی دانشکده پرستاری را تاسیس مینمودید باور بفرمایید به اندازه دهها طرح دیگر در دل مردمان این شهر باقی میماند ،،البته هرچند کل زحمات گرفتن مجوز این طرح را جناب مهندس بیگلری کشیدند اما با دستور تاسیس و اختیار مکان مناسب قطعا در ذهن مردم بنام سفر استاندار نقش می بست،،،

امید [یکشنبه 24 بهمن 1395 | 11:49] پاسخ

با 200 هزار تومنی كه استاندار حاتم بخشی فرمودن در این فصل سرما میشه 100 كیلو سیب زمینی خرید. یعنی اگه خانوار یه كم مدیریت مصرف این یه گونی سیب زمینی رو بكنند احتمالا تا بهار و روز انتخابات شكم گرسنه اونا رو سیر نگه میداره. اینو بهش میگن تدبیر یعنی قبلاً گونی سیب زمینی میدان جنجال به پا می شد اما حالا خیلی شیك و مجلسی پولشو میدم آب از آب هم نكون نمی خوره.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان