سرخط خبرها :
شنبه 20 خرداد 1396 / 13:14|کد خبر : 1861|گروه : پزشکی

گفتگوی اختصاصی/ تدابیر افطار تا سحر؛

روزه داران از مصرف آب و مایعات زیاد در فاصله افطار تا سحر پرهیز کنند

روزه داران از مصرف آب و مایعات زیاد در فاصله افطار تا سحر پرهیز کنند

کارشناس ارشد گیاهان دارویی، ادویه ای و نوشابه ای در سقز به اقدام ناصحیح مصرف زیاد آب و سایر مایعات در فاصله افطار تا سحر اشاره کرد و گفت: بدن ما به این حجم کثیر مایعات نیاری ندارد و فقط بار کلیه ها را افزوده و به سیستم گردش خون نیز زحمات مضاعفی تحمیل می شود.

کیوان بهرامی در گفتگو با خبرنگار گولان سقز در رابطه با تدابیر خوردنی ها و نوشیدنی های افطار تا سحر بر مصرف میوه و سبزیجات تازه ، مصرف تنقلات سالم مانند گردو، پسته و ... تاکید کرد.

بهرامی نوشیدن شربت خاکشیر، شربت بیدمشک با گلاب را در حد اعتدال مناسب دانست و اضافه کرد: شربت آبلیمو، آب زرشک، سرکه ی انگبین ، عرق کاسنی با عسل نیز  بیشتر برای افراد گرم مزاج مناسب است.

وی بر عدم مصرف غذاهای نامناسب و تنقلات کاذب تاکید کرد و گفت: در صورت مصرف غذاهای نامناسب، مصرف ملطفات از جمله دم کرده ی آویشن شیرازی و دم کرده ی دارچین توصیه می شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: میوه هایی همچون هندوانه، خربزه، طالبی، گرمک و ... دو ساعت بعد از افطار باید میل شود.

او افزود: از دیگر اقدامات ناصحیح  مصرف زیاد آب و سایر مایعات در فاصله افطار تا سحر است۔ بدن ما به این حجم کثیر مایعات نیاری ندارد. فقط بار کلیه ها را افزوده و به سیستم گردش خون نیز زحمات مضاعفی تحمیل می گردد. بدن ما آب مورد نیاز خود را از تمام مواد غذایی کسب می کند و برخلاف برخی حیوانات سیستم ذخیره آب ندارد. البته مصرف مواد لعاب دار مثل نوشیدن شربت خاکشیر و همچنین مصرف متعادل سبزیحات و میوه جات تازه و همچنین آبمیوه طبیعی موجب کاهش شدت عطش می شوند و از سویی دیگر منابع مفیدی برای تامین ویتامینها و املاح نیز هستند مصرف زیاد مایعات موجب احساس سنگینی، کسالت، ضعف معده و سو  هضم می شود.

 بهرامی یادآور شد: در افرادی که شام و افطار را همزمان مصرف می کنند مصرف تنقلات سالم مانند مغزها و همچنین میوه ها در پایان شب و با فاصله از زمان خواب توصیه می شود. همچنین می توان مصرف میوه و مایعات مناسب از نظر کمی و کیفی و مزاجی با فاصله از زمان افطار و خواب شب را برای افراد سالم توصیه نمود که ضمن کمک به رفع عطش در بهبود هضم و رفع یبوست نیز مفیدند و منبع مناسبی از املاح و ویتامین ها را نیز در اختیار بدن قرار می دھند.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

تدابیر افطار تا سحرافطاریسحریمایعاتشربتنوشیدنی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان