سرخط خبرها :
یکشنبه 26 دی 1395 / 13:06|کد خبر : 1385|گروه : سیاسی

چرا فرماندار مریوان رفت؟

چرا فرماندار مریوان رفت؟

مریوان یکی از مهمترین و حساس ترین و استراتژیک ترین شهرستان های کردستان که مدیریت در آن بسیار سخت تر از جاههای دیگر این استان است و مزیت آن نیز پخته شدن خامی کسانی است که با غرور و تکبر قصد خدمت به مردم را دارند.

به گزارش گولان سقز، محمد فلاحی فرماندار مریوان در هفته اول اردیبهشت ماه سال 93 بعد از گذشت قریب به یک سال از روی کار  آمدن دولت روحانی در شرایطی وارد شهرستان مرزی مریوان شد که وضعیت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی شهرستان نیازمند تغییری از جنس تدبیر و امید واقعی بود تا مردم شاهد بازگشت شادی، رونق اقتصادی، رفع بیکاری، استفاده از پتانسیل های بالقوه شهرستان و.... باشند.

 

اردیبهشت 93 آن مرد باتجربه رفت تا یک سیاستمدار با تجربه ای بیاید. مردم با همه شعارهای دولت یازدهم که امید و رفع مشکلات اقتصادی را انتظار داشتند هر روز به زندگی امیدوارتر می شدند.
 

در همان آغاز حضور فرماندار، شهردار مریوان با افزایش سرانه فضاهای سبز در گوشه و کنار شهر و حمایت های همه جانبه فرماندار از شهردار و شورای شهر، مردم را به آینده امیدوارتر کرده بود اما هر روز که از سیاست های دولت در کشور و کردستان می گذشت اقدامات مسئولین در شعارها خلاصه و دستاوردها هر روز کم رنگ تر می شد.

محمد فلاحی فرماندار سابق مریوان با رد انتقاد مردم و فعالان اجتماعی و سیاسی شهرستان، از دستاوردهای دولت در مریوان دفاع می کند و اقدامات همچون سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بحث کشاورزی، پیگیری بحث منطقه آزاد تجاری و صنعتی مریوان و بانه توسط دولت، آغاز عملیات پروژه حفر تونل باغان، گاز رسانی به 30 روستای دهستان کوماسی، انجام پروژه 'قله ایمام' مریوان، توسعه اقامتگاه های گردشگری، اجرای سیستم دفع فاضلاب 27 روستا و آغاز طرح هادی در 17 روستا، کانال آبرسانی کشاورزی و کانال آب شرب مریوان، انتقال فاضلاب هفت روستای حاشیه دریاچه زریبار به تصفیه خانه مرکزی و ... را از جمله اقدامات و دستاوردهای موفق دولت در شهرستان مرزی مریوان در سه سال اخیر می داند.


شرایط اقتصادی و بیکاری در شهری که یکی از بزرگترین مرزهای ترانزیتی کشور محسوب می شود شعارهای امیدوار کننده را برای مردم سخت تر می کرد.

بیکاری جامعه را فرا گرفته بود و مریوان بخاطر خودکشی هرزچندگاه جوانانش، تیتر اغلب رسانه های کشور می شد.

فلاحی اگر چه در هماهنگی و ایجاد انسجام اداری تا حدی موفق عمل کرد اما برخورد نامهربانانه با مردم و ارباب رجوع و عدم ارتباط درست با عامه مردم مدیریت 24 ساله وی را هر روز تیره و تار می کرد.


حاشیه های انتخابات مجلس با برخی افراد و نارضایتی نماینده سابق مردم مریوان و سروآباد در مبارزات انتخاباتی از فرماندار، عدم هماهنگی فلاحی با نماینده جدید، ایجاد شکاف بین دستگاههای اجرایی، ارتباط و هماهنگی دستگاهای اجرایی را روز به روز با حاشیه های روبه رو می کرد.

 

چرا فلاحی رفت؟
 

برخورد تند فلاحی با برخی از مدیران در جلسات رسمی و برکناری و جابجایی برخی دیگر از مسئولین و کارمندان قبل از انتخابات و بعد از آن و همچنین دفاع نکردن از  جابجایی برخی دیگر از مدیران شهرستان در این اواخر، هر روز فلاحی را تنهاتر می کرد.


اگر چه در این اواخر و با توجه به در پیش بودن پنجمین دوره انتخابات سال آینده شورای شهر و اختلافات مشهود بین فرماندار و نماینده برخی افراد و شخصیت های سیاسی را به فلاحی نزدیک کرده بود تا از شکاف موجود بین این دو ماهی خود را در انتخابات 96 و یا حتی انتخابات دوره یازدهم مجلس صید کنند اما با رفتن فلاحی شاهد چرخش 180 درجه ای این افراد به سوی نماینده و فرماندار جدید و احساس و تمایل آنها به نزدیکی بیشتر خواهیم بود تا همچنان امیدوار به گرفتن ماهی خود باشند.
 

فرماندار سابق مریوان اگر چه مدیر باسابقه وزارت کشوری بود و نزدیک به 7 سال از دولت احمدی نژاد در معاونت فرمانداری این شهرستان خدمت می کرد اما نکوهش و ذم مدیریت 8 سال دولت احمدی نژاد بدون در نظر گرفتن زمامداری خود در معاونت مدیریتی آن شهرستان، مردم را به اقدامات مسئولین دولت روحانی بی اعتمادتر و ناامیدتر می کرد.



چرا فلاحی رفت؟

 

چرا فلاحی رفت؟
 

بیکاری، نبود شغل و عدم پیشرفت پروژه های مهم و  چندین ساله دولت از جمله جاده و زیر ساخت های شهرستان، کشته شدن و مصدومیت تعداد زیادی از شهروندان و هموطنان و داغدار شدن خانواده های زیادی، بسته شدن چندین باره مرز، اعتراض چندین مرحله مردم در جلوی فرمانداری این شهرستان، بسته شدن مغازه ها، فلاحی را از مدیر خوب و باسابقه به رئیس بد در مدیریت شورای تأمین این شهرستان تبدیل و کارنامه او را سیاه تر کرد.

اعتراض و نارضایتی مردم و شعارهای مردمی در استعفای فرماندار، عدم تعامل درست با رسانه ها و جریان های اصلاح طلب واقعی شهرستان، فلاحی را از نظر جریان های سیاسی اصلاح طلب به عنوان یک مدیر و تکنوکرات که برای پروسه اصلاح طلبی بسیار خطرناک می دانستند تبدیل کرد و به گفته برخی دیگر عامل اختلاف جریان های همفکر وی در شهرستان بود.



چرا فلاحی رفت؟

 

تکنوکراتی که در انتخابات بیشتر از هر زمانی برای اصلاح طلبان پیر شهرستان بیشتر شناخته شد تا حدی که وی را فاقد تخصص، بینش و سابقه و شم سیاسی و فرهنگی خطاب کردند. و همین جریان اصلاح طلب منتقد از ظهور اصلاح طلبان دولتی و منفعت طلب در استان کردستان و به بیراه رفتن دولت روحانی سخن گفتند.

تغییر و تحول ماههای پایانی مدیران دولت یازدهم توسط مسئولین ارشد استان نه به جهت حل مشکلات مردم در این فاصله باقی مانده دولت است بلکه با هدف امیدوار نگه داشتن مردم و بدست آوردن حمایت مجدد آنها در انتخابات سال آینده است. مسئولین ارشد با درک این موضوع که وجود فلاحی با بیش از 24 سال خدمت دیگر نمی تواند نیازهای دولت روحانی را در شهرستان مرزی مریوان برآورد کند به همین دلیل وجود نیروی باسابقه را قربانی ناکارآمدی دولت در کردستان و عدم رضایت مردم از برنامه های دولت کردند.



چرا فلاحی رفت؟
 

محمد شفیعی فرماندار جدید با تفکرات و نگاه متفاوت به عنوان ناجی شهرستان و پایان بخش اختلافات موجود در آن و رفع مشکلات معیشتی مردم مأموریت داده شده تا کاری که فلاحی نتوانست برآورد کند توسط وی انجام و به پایان برسد.


مریوان یکی از مهمترین و حساس ترین و استراتژیک ترین شهرستان های کردستان که مدیریت در آن بسیار سخت تر از جاههای دیگر این استان است و مزیت آن نیز پخته شدن خامی کسانی است که با غرور و تکبر قصد خدمت به مردم را دارند.


منبع: زریوارخبر

انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

فرماندارمریوانچرا رفتفرماندار بانهتودیع و معارفه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان