سرخط خبرها :
چهارشنبه 15 دی 1395 / 12:35|کد خبر : 1359|گروه : اجتماعی

چرا فرماندار مریوان از سرباز فداکار عیادت نکرد!؟

چرا فرماندار مریوان از سرباز فداکار عیادت نکرد!؟

محمد باختر که در پادگان عجب شیر، پس از نجات سگ گرفتار در سیم خاردار بر اثر انفجار مین پای خود را از دست داده بود و به عنوان سرباز فداکار مورد تقدیر و استقبال مردم و مسئولین قرار گرفت.

به گزارش گولان سقز،انسان موجودی اجتماعی است و بسیاری از فعالیت‌ها و مناسبات انسانی به صورت جمعی و گروهی صورت می‌پذیرند. در دین اسلام نیز به وحدت در بین مسلمین توصیه‌های زیادی شده است. از نماز جماعت گرفته تا شرکت در حج و سایر امور پسندیده. یکی دیگر از توصیه‌های دین اسلام که مورد تأکید اکثر پزشکان و جامعه‌شناسان و روان‌شناسان نیز است، عیادت از بیمار و تنها نگذاشتن فرد به هنگام بیماری است که نشان از جمعی بودن روحیات افراد در موقعیت‌ها و شرایط گوناگون دارد.
 

اواخر آذر ماه سالجاری "محمد باختر"، سرباز اهل مریوان که در پادگان عجب شیر مشغول انجام خدمت وظیفه سربازی است، که در حین تلاش برای نجات سگ گرفتار شده در سیم خاردار اطراف پادگان، به علت انفجار مین پایش را از دست داد.
 

موج خبری این اتفاق و فداکاری سرباز مریوانی در اغلب رسانه های کشور به عنوان اقدام فداکارانه و قابل تقدیر جوان مریوانی منعکس شد. شامگاه دوشنبه 6 دی سال جاری اقشار مختلف مردم مریوان با شنیدن خبر بازگشت این سرباز چندین ساعت در صف های طولانی منتظر بازگشت وی بودند و با خود دسته های گل، بنرها و پارچه نوشته هایی به همراه داشتند.

چرا فرماندار از سرباز فداکار مریوانی عیادت نکرد؟

روی دست نوشته ها و پارچه نوشته های مردم مریوان در این آیین استقبال با زبان های کُردی و فارسی نوشته شده بود: "سفیر مهربانی خوش آمدی"، "قهرمان تو مهربانی را تفسیری دیگر کردی" و " پای قطع شده تو، میله پرچم دوستداران محیط زیست برای همیشه خواهد بود" از این سرباز فداکار استقبال کردند.

در همان روزهای اولیه این حادثه کمال راست خانه جوان مریوانی با شعار پشتیبانی از محیط زیست و همدردی با همشهری سرباز خود از مریوان با دوچرخه عازم تبریز شد.
 

 در روز های اخیر تعداد زیادی از مردم، فرمانده هان نظامی ارتش مریوان، مسئولین دستگاههای اجرایی، اساتید دانشگاه و اقشار مختلف مردم از این جوان فداکار مریوانی عیادت کردند و از اقدام فداکارانه وی تقدیر و تشکر کردند اما با گذشت بیش از 8 روز از بازگشت محمد باختر از بیمارستان " محمد فلاحی" فرماندار مریوان از سرباز فداکار مریوانی عیادت نکرده است.

 

چرا فرماندار از سرباز فداکار مریوانی عیادت نکرد؟

 

پدر محمد باختر مبنی بر اینکه آیا فرماندار شهرستان مریوان به عیادت محمد آمده است، گفت: فرماندار مریوان تاکنون به عیادت محمد نیامده است. از محمد فلاحی فرماندار مریوان انتظار می رفت در تکمیل اقدام معصومه ابتکار در قول استخدام محمد باختر در محیط زیست این شهرستان به عیادت این سرباز فداکار می رفت و از اقدام پسندیده این سرباز فداکار تقدیر می کرد.

هر چند ممکن است محمد باختر و خانواده وی از فرماندار مریوان انتظار عیادت را این این سرباز فداکار و افتخاری ملی نداشته باشند اما فرماندار شهرستان می بایست به این نکته توجه می کرد و با دلجویی و تقدیر از این سرباز پیش قدم می شد . 


 انسان موجودی اجتماعی است و بسیاری از فعالیت‌ها و مناسبات انسانی به صورت جمعی و گروهی صورت می‌پذیرند. عیادت از سرباز فداکار بعد از قطع شدن پای وی و دلداری دادند آن از سوی مسئولین و مقام عالی دولت در شهرستان کار پسندیده و قابل احترامی است که انتظار می رفت فرماندار مریوان پیش قدم می شد، اما...؟!!
 

در اشعار و متون کهن فارسی هم بارها از لذت عیادت یاد شده و این بیت مشهور سعدی که «گر طبیبانه بیایی به سر بالینم به دو عالم ندهم لذت بیماری را». هنوز برای خریدن یک دسته گل زیبا، یک جعبه شیرینی و چند کمپوت برای عیادت از افتخار مریوان، سرباز فداکار مریوانی دیر نیست.
 

چرا فرماندار از سرباز فداکار مریوانی عیادت نکرد؟

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

سرباز فداکار مریوانیاستقبالسرباز فداکارمحمد باخترفرماندار مریوان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان