سرخط خبرها :
پنجشنبه 9 دی 1395 / 14:30|کد خبر : 1343|گروه : سیاسی

آنچه که در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

از عزل و نصب مدیران تا آمار بیکاری در سقز/ فرماندار سقز جابجایی خود را تکذیب کرد/ نقش اصحاب رسانه در توسعه جامعه غیرقابل انکار است

از عزل و نصب مدیران تا آمار بیکاری در سقز/ فرماندار سقز جابجایی خود را تکذیب کرد/ نقش اصحاب رسانه در توسعه جامعه غیرقابل انکار است

فرماندار ویژه سقز در نشست با خبرنگاران جابجایی خود از این شهرستان را تکذیب کرد و از تغییرات دیگر فرمانداران استان اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، علی اکبر ورمقانی شامگاه روز سه شنبه در یک نشست خبری در دفتر وی برگزار شد، از زحمات شبانه روزی آنها تقدیر و تشکر کرد.

ورمقانی با بیان اینکه نقش خبرنگار در توسعه جامعه غیر قابل انکار است، افزود: چشم تیزبین این عزیزان هیچگاه گم نخواهد شد که با خبر و تحلیل های خود می توانند نقشی اساسی در راستای رفع مشکلات و پیشرفت شهرستان داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت سیاست های کلی را دنبال می کند، گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه های اصلی  دولت تدبیر و است.

وی به ادامه  اولویت های کاری دولت اشاره کرد و تشریح کرد: توجه به ظرفیت های اقتصاد مقاومتی برای اشتغال، تکریم ارباب رجوع، جلب مشارکت های سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی، رفع مشکلات شهرک صنعتی و... از اهم این برنامه می باشد.

50  درصد از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی غیر فعال می باشد

ورمقانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شهرک صنعتی گفت: در حال حاضر 50 درصد از واحدهای تولیدی آن غیرفعال می باشد و برای فعال سازی دیگر مراکز تولیدی، صنعتی تلاش انجام شده است و امیدواریم این مرکز هر چه زودتر در عرصه خود به فعالیت ادامه دهند.

وی به اتمام پروژه هایی نظیر سد چراغ ویس، کنارگذر اشاره کرد و افزود: بیمارستان نیز در سال 96 به سرانجام خواهد رسید و پروژه های جدیدی چون ره اندازی خط راه آهن ، کارخانه پتروشیمی در صاحب و تدوین چشم انداز توسعه شهرستان در دست اجرا می باشد.

ورمقانی با بیان اینکه هم اکنون دیوار کشی زمین های پتروشیمی به اتمام رسیده است اعلام کرد: منتظر حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کلنگ زنی آن می باشیم.

* آمار بیکاری سقز که در برنامه گفتگو از شبکه استانی اعلام کردید بیش از 25 درصد بود آیا واقعیت آمار بیکاری فراتر از این نمی باشد؟

فرماندار سقز در ادامه آمار واقعی بیکاری این شهرستان را 25 تا 30 در صد عنوان کرد و ضمن اشاره به بازارچه سیف گفت: انشاالله این مهم با همکاری سپاه بیت المقدس و سردار رجبی حل خواهد شد و به بازگشایی آن خوش بین هستم.

* آیا عزل مشاوران فرماندار تصمیمی ارادی بود؟

ورمقانی در پاسخ به نقد یکی از خبرنگاران در خصوص عزل مشاورانی که برخی از آنان حتی سه ماه از صدور حکمشان نگذشته بود، گفت: احساس کردم که انتخاب 10 مشاور در حق مردم سقز ظلم است. این یک تصمیم ارادی و غیرتحمیلی بود و نخواستم که تعداد مشاوران خود را به چند نفر خاص محدود کنم.

 *آیا عزل و نصب مدیران  ادارات در کمتر از 7 ماه یک برنامه هدفمند دولتی بود یا نه واقعا به تغییرات نیاز داشتیم؟

ورمقانی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: اکثر این کارها مفید بوده و هم اکنون تحرک و شتاب بخشی به امورات در این ادارات بیشتر شده است در ضمن اگر این عملکردها ضعیف تر می شد جای سوال باقی می ماند!! لذا معتقدم که این تغییرات مثبت بوده است.

* آیا برای تغییر مکان جمعه بازار از محل کنونی برنامه‌ریزی انجام گرفته است؟

ورمقانی گفت: عزم برای نقل مکان جمعه بازار جزم شدت است.

 در ادامه به شلوغی و ترافیک عظیم  محل جمعه بازار کنونی در بلوار شورا اشاره کرد و گفت: به زودی این مشکل نیز مرتفع خواهد شد و در جاده مریوان یا روبروی پادگان حنظله جانمایی خواهد شد.

* دولت برای انتقال پسماند زباله های شهری تدبیری اتخاذ کرده است؟

این مسئول شهرستانی به مشکل دفع زباله شهری و مردم روستای بدرآباد پرداخت و افزود: از همین جا قول صددرصد خواهم داد تا 15 خرداد 96 این مهم نیز حل و دفع آن به محل جدید منتقل خواهد شد.

*فرماندار سقز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران جابجایی خود را تکذیب کرد

وی درخصوص تغییر فرمانداران و آمدن فرماندار مریوان به سقز گفت: معاون سیاسی استانداری در نشست با فعالین سیاسی شهرستان صراحتا اعلام کردند که بنده در این شهرستان ماندگارم و هر گونه خبری را در این باره تکذیب می کنم و از تغییرات در دیگر شهرستانها اطلاعی ندارم.

 

*آیا جاده های روستایی بعد از 3 دهه پیروزی انقلاب باید خاکی و صعب‌العبور باشند؟

ورمقانی در مورد وضعیت جاده ها اظهار داشت: خوشبختانه در این سالها اقدامات خوبی انجام گرفته  که امسال بیش از 60 کیلومتر حاده روستایی آسفالت شده است و این بدان معنا نیست که دولت در ادوار گذشته بیشتر یا کمتر فعالیت کرده  واقعیت امر این است که مناطق بین شهری  و روستایی بدلیل کوهستانی بودن نیاز به زیرساخت های بیشتری دارد.

در پایان این نشست بر حضور و بازدید فرماندار و مسئولان شهرستانی از روستاها، کاهش خام فروشی معادن، جلوگیری از برداشت بی رویه و غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه، تقویت فیبرهای نوری جهت آنتن دهی شبکه های مخابراتی و تلفن همراه در مناطق روستایی، تکریم ارباب رجوع، آسفالت راه های روستایی، نظارت بیشتر بر مدیران ادارات دولتی، پاسخگویی مسئولان به خبرنگاران تاکید شد.

نشست خبری، عزل و نصب، مدیر، خبرنگاران، آمار بیکاری، فرماندار سقز، تکذیب، اصحاب رسانه، توسعه جامعه

انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

نشست خبریعزل و نصبمدیرخبرنگارانآمار بیکاریفرماندار سقزتکذیباصحاب رسانهتوسعه جامعه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان