سرخط خبرها :
سه شنبه 7 دی 1395 / 08:10|کد خبر : 1332|گروه : اجتماعی

رئیس اتحادیه مصنوعات فلزی و غیرفلزی سقز؛

ساخت صنوف آلاینده سقز لنگ زمین است/ رکود کاری، حق بیمه و مالیات مهمترین مشکلات اتحادیه مصنوعات فلزی است

ساخت صنوف آلاینده سقز لنگ زمین است/ رکود کاری، حق بیمه و مالیات مهمترین مشکلات اتحادیه مصنوعات فلزی است

اتحادیه مصنوعات فلزی و غیرفلزی شهرستان سقز با داشتن بیش از 800 عضو دارای مجوز و ده ها عضو غیر رسمی دارای مسائل و مشکلات زیادی می باشد.

به گزارش گولان سقز، این صنف یکی از سخت ترین مشاغل جامعه را برگزیده است و گرمای تابستان و سرمای شدید زمستان را باید با تمام وجود حس کند تا بلکه لقمه نانی بدست آورد و خدمتی نیز به شهروندان بنماید، جهت بررسی مسائل و مشکلات این اتحادیه مصاحبه ای را با صدیق پورشامحمد رئیس اتجادیه انجام داده ایم که به شرح زیر از نظرتان می گذرد:


اتحادیه مصنوعات فلزی و غیرفلزی بیش از 800 عضو دارد


رئیس اتحادیه مصنوعات فلزی و غیرفلزی شهرستان سقز با بیان اینکه حدود 800 عضو این اتحادیه با مجوز رسمی و ده ها عضو بدون مجوز در زمینه های مختلف فعالیت می نماید، گفت: این اعضا در بخش های مختلف جوشکاری، کابینت کاری، آلومینیوم سازی، مبل سازی، درب و پنجره، کرکره سازی و... مشغول بکار می باشند.


صدیق پورشامحمد افزود: اعضای این اتحادیه در بخش های مختلف تولیدی، ساخت، تبدیلی، خدماتی و... مشغول خدمت به شهروندان می باشند که همگی از مشاغل سخت می باشند.

 


پیگیری ساخت شهرک صنوف آلاینده از سال 1387


در مورد اقدامات و پیگیری های انجام شده برای ساخت شهرک صنوف آلاینده برای این اتحادیه گفت: از سال 1387 تعاونی اعضای اتحادیه با حضور 450 نفر تشکیل شده و پیگیر ساخت صنوف آلاینده هستیم و همه ادارات نیز قول مساعد دادند، اما تاکنون به نتیجه نرسیده ایم.


ساخت صنوف آلاینده از ضروریات شهر سقز است


وی افزود: ساخت شهرک صنوف آلاینده از الزامات و ضروریات جدی برای اتحادیه مصنوعات فلزی و غیرفلزی می باشد و به رفاه و آسایش شهروندان، کاهش آلودگی های صوتی و زیست محیطی در سطح شهر، تقویت کارگاه های موجود، دسترسی مناسب تر شهروندان به صنایع مختلف و... می شود که در این راستا پیگیری های زیادی انجام دادیم و تاکنون چندین زمین را برای ساخت شهرک صنوف آلاینده درنظر گرفتیم که از جمله آن زمین جاده سقز- بانه بود که در مسیر سد چراغویس قرار داشت نهایتاً اداره امور آب مخالفت کرد و قضیه ناکام ماند.


پورشامحمد گفت: زمین دیگری نیز در کوه های نزدیک تاوه قران توسط فرمانداری و منابع طبیعی به ما پیشنهاد شد که بعلت وضعیت نامناسب توپوگرافی و هزینه بالای خاکبرداری، مورد قبول واقع نشد، لذا همچنان پیگیر و امیدواریم این اتحادیه بصورت مستقیم و یا با همکاری سرمایه گذاران و ادارات بتواند نسبت به ساخت شهرک صنوف آلاینده و مشاغل مزاحم و پر سرو صدا اقدام نمائیم.


رکود کاری، حق بیمه و مالیات مهمترین مشکلات اتحادیه مصنوعات سقز است
 

رئیس اتحادیه مصنوعات فلزی و غیرفلزی شهرستان سقز، مهمترین مشکل این اتحادیه را رکود کاری، حق بیمه و مالیات اعلام و در تشریح انها گفت: بدلیل شرایط خاص اقتصادی، کاهش ساخت و سازها، تغییر در شیوه مصالح و ابزارهای ساختمانی برخی صنف ها همچون صنف جوشکاری با رکود کاری و یا بیکاری پنهان و فصلی مواجه شده اند و افزایش دستمزدهای سالیانه نیز بنا به دستور اداره صنعت، معدن و تجارت بسیار پایین تر از تورم سالیانه می باشد.

این در حالی است که مالیات نسبت به سال های گذشته چند برابر شده و به انتقاد و اعتراض مغازه داران و اعضای صنف توجه خاصی نمی شود
پورشامحمد افزود: حق بیمه تامین اجتماعی بسیار بالاست  و موجب فشار بر اعضای صنف شده تا جایی که بسیاری از کارفرمایان مجبور به انحلال جواز کسب و یا انتقال آن بنام زنان می شوند و یا مجبور می شوند بدون جواز کار بکنند.


فکری به حال اجاره بها مغازه ها بشود


وی هزینه بالای اجاره مغازه ها را از دیگر مشکلات اصناف سقز خواند و گفت:  در این زمینه رویکرد و مقررات یکسانی وجود ندارد، که بنظر باید نظارت و کنترل بیشتری اعمال و از افزایش بی رویه ها اجاره ها جلوگیری شود.


این رئیس اتحادیه در مورد ارائه تسهیلات بانکی و اعتباری به اعضای صنف گفت: تسهیلات بسیار پایینی داده شده، اما این تهسیلات بعلت مقررات دست و پاگیر و نیز سقف کم نمی تواند موجب پویایی و تحول و حل مشکلات اعضا شود.


نگاه تسهیل گری و حمایتی مسئولان و درنظر گرفتن وضعیت مالی منطقه ضروریست


پورشامحمد با بیان اینکه مشکلات اعضای اتحادیه به کررات در جلسات مختلف مطرح و پیگیری شده، گفت: ادارات مربوطه اعلام می کنند که ما براساس قوانین و مقررات موجود عمل می کنیم و موظف به اجرا هستیم.


وی اظهار امیدواری کرد مسئولان شهرستان اقدام و تصمیمات جدی با دید مساعد در رابطه با ساخت شهرک صنوف آلاینده معمول نمایند، همچنین ادارات امور مالیاتی و تامین اجتماعی، شرایط اقتصادی و درآمدی اصناف منطقه را درنظر بگیرند و از افزایش بی رویه مالیات و حق بیمه خودداری کنند.


وی گفت: باید سیاست کلی همه ادارات و تشکل های مردمی در راستای حمایت از تولید، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و تسهیل گری در امورات مردم باشد، لذا تسهیل گری و نگاه حمایتی  برای حل مشکلات اعضای اتحادیه مصنوعات فلزی و غیرفلزی در این راستا ضروریست.


پورشامحمد همچنین با اشاره به راه اندازی رشته های کاربردی و فنی در دانشگاه ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سقز در سال های اخیر گفت:توسعه این رشته ها به توانمندسازی و تامین نیروهای متخصص و خلاق در عرصه مصنوعات فلزی و غیرفلزی شده و امید است این روند و دوره های آموزشی و توانمندسازی با همکاری اعضا و مراکز آموزشی و دانشگاهی افزایش یابد.

منبع: کردپرس

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان