سرخط خبرها :
یکشنبه 5 دی 1395 / 09:41|کد خبر : 1330|گروه : اجتماعی

گزارش اختصاصی/

از کوچه پس کوچه های غربت تا آشیانه خالی بانوی سالمند در سقز + عکس

از کوچه پس کوچه های غربت تا آشیانه خالی بانوی سالمند در سقز + عکس

داستان زندگی غم انگیز شادروان رقیه رستگار (سالمند سرای مهر سقز) تلنگری به افرادی است که دوران کودکی خود را فراموش کرده اند که چطور در دامن پدر و مادر خویش بزرگ شده اند. مادری که 9 ماه درد و رنج بارداری را تحمل کرده تا جگر گوشه اش را بدنیا آورد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، هفته گذشته بانوی سالمند رقیه رستگار فرزند حاج میر از حسین رستگار معروف به (مسگر) در سن 93 سالگی در سرای سالمندان سقز دیده از جهان فرو بست و داغ بزرگی بر جا گذاشت.

شادروان رقیه رستگار دارای خانواده ای اصیل و نامدار در همدان بود و برادر های وی در بازار اصلی از سرشناس های کسبه به شمار می امدند اما متاسفانه در بسیاری از خانواده مهر و محبت رخت بر بسته تا جاییکه پاره تن و همخون خویش را به دست فراموشی می سپارند و بدون اینکه به عواقب و فشارهای روحی، روانی و احساسات ان توجه داشته باشند.

شادروان رستگار در سال 1363 از بهزیستی استان همدان به بهزیستی کردستان انتقال داده شد و از همان سال در سرای سالمندان سنندج نگهداری شد افرادی که در ان سالها به سرای سالمندان می رفتند به یاد دارند که شادروان دارای حافظه بسیاری قوی بوده و اکثر اشعار باباطاهر را از حفظ بوده و آنرا برای ملاقات کننده گان با صدای دلنشین خود می خواند تا غم دوری از خانواده خود را با این اشعار بدست فراموشی بسپارد.

 در سال 1390 شادروان رستگار به بهزیستی سقز انتقال داده شد وتا پایان عمر در سرای سالمندان در سن 93 سالگی به دیدار باقی شتافت و در آرامستان آیچی قطعه سالمندان به خاک سپرده شد.

داستان زندگی غم انگیز شادروان رقیه رستگار تلنگری به افرادی است که دوران کودکی خود را فراموش کرده اند که چطور در دامن پدر و مادر خویش بزرگ شده اند. مادری که 9 ماه درد و رنج بارداری را تحمل کرده تا جگر گوشه اش را بدنیا آورد.

 مادری که شبها با لالایی خواندن خود بخواب نمی رفت تا بچه خود را به خواباند. با خون دل خوردن و از خودگذشتگی تا باغث پیشرفت و ترقی فرزندش باشد؛ فرزندی که بجای جبران در نهایت او را تحویل سرای سالمندان خواهد داد و بطور کامل قطعه رابطه می کند.

 بیاییم برای اینکه خود دچار چنین مشکلاتی نباشیم به سرمایه های که تمام طول عمر و جوانی خود را به پای ما گذاشتند تا ما زندگی شرافتمندانه ای داشته باشیم. سالمندان این تجربه های گرانمایه بیشتر از هر چیزی نیازمند به محبت انسانها هستند و آنها را به دست فراموشی نسپاریم چرا که هیچ کس ماندنی نیست و روزی از دنیا خواهد رفت پس برای توشه آخرت خویش به رضایت والدین نیاز داریم.

عکسهایی از مراسم خاکسپاری بانو رقیه رستگار

سالمند غریب، سرای سالمندان، مرگ بانوی سالمند، سالمند غیربومی، مادر، داستان غم انگیز، زندگی سالمندان، سرای سالمندان مهر سقز

***

سالمند غریب، سرای سالمندان، مرگ بانوی سالمند، سالمند غیربومی، مادر، داستان غم انگیز، زندگی سالمندان، سرای سالمندان مهر سقز ***

سالمند غریب، سرای سالمندان، مرگ بانوی سالمند، سالمند غیربومی، مادر، داستان غم انگیز، زندگی سالمندان، سرای سالمندان مهر سقز ***

سالمند غریب، سرای سالمندان، مرگ بانوی سالمند، سالمند غیربومی، مادر، داستان غم انگیز، زندگی سالمندان، سرای سالمندان مهر سقز

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

سالمند غریبسرای سالمندانمرگ بانوی سالمندسالمند غیربومیمادرداستان غم انگیززندگی سالمندانسرای سالمندان مهر سقز

نظرات کاربران :

امامی [یکشنبه 5 دی 1395 | 23:30] پاسخ

چقدر در تنهایی زیست و چه اندازه در سکوت پرواز کرد
روحش شاد!!" خیلی متأثر شدم

محمد [سه شنبه 7 دی 1395 | 21:27] پاسخ

برای شادی مرحومه بفرستید صلوات وبخوانید فاتحه

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان