سرخط خبرها :
یکشنبه 5 دی 1395 / 12:36|کد خبر : 1328|گروه : اقتصادی

سفر معاون وزیر صنعت به کردستان و قول‌ها و وعده‌هایی که داد

سفر معاون وزیر صنعت به کردستان و قول‌ها و وعده‌هایی که داد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به کردستان از واحدهای صنعتی استان بازدید کرد تا از نزديك با مشكلات واحدهای صنعتی آشنا شود.

به گزارش گولان سقز، علی یزدانی در این سفر در بازديد از كارخانه لامپ كم مصرف و لامپ‌های (ال ای دی) بانه با تاكيد بر ضرورت  حل مشكلات واحدهای توليدی گفت: با توجه به اراده نظام مقدس جمهوری اسلامی و جديت دولت در اجرای برنامه های كوتاه و بلند مدت ضرورت دارد تا تمام سازمانهای مرتبط با امر توسعه با نگاهی ويژه به حل مشكلات و مطالبات توليد كنندگان نگريسته و از تمام منبع به ويژه منابع بانكی برای كمك به واحدهای توليدی بهره گيرند.

 

بايد با تمام توان در راستای اجرای سياست‌های اقتصاد مقاومتی حركت كرد

 

يزدانی افزود: در شرايطی كه مقام معظم رهبری تاكيد ويژه بر اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان بهترين مدل برای اداره كشور و كاهش آسيبهای توسعه دارند بايد تمام وزارتخانه ها و ارگانهای كشور در اين راستا از هيچ تلاشي دريغ نكنند.

 

وی تصريح كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به ويژه سازمان صنايع كوچك و شهركهای صنعتی در اين راستا با تمام توان حركت می كند و از هيچ تلاشی دريغ نمی ورزد به طوری كه تا كنون اقدامات زيادی انجام داده و بسترهای لازم را تدارك ديده است.

 

سرمايه‌گذاران شهرك‌های صنعتی مشوق‌های ويژه می‌گيرند

 

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان صنايع كوچك و شهرك‌های صنعتی كشور ظهر امروز در ادامه بازديد از شهركهای صنعتی كردستان به منظور بررسی مشكلات واحدهای توليدی از شهرك صنعتی سقز بازديد و با مسئولين شهرستان و سرمايه گذاران و توليد كنندگان مستقر در اين شهرك بحث و تبادل نظر كرد.

 

يزدانی در اين ديدار با اشاره به نقش شهركهای صنعتی در روند توسعه و اشتغال كشور گفت: شهرك صنعتی سقز با هدف كمك به توسعه اين شهرستان و ايجاد اشتغال و توليد احداث شده و ما آماده هر نوع كمك و آسان كاری برای حمايت از سرمايه گذاران مايل به حضور در اين شهرستان هستيم.

 

وی افزود: تا كنون قراردادهای متعددی متقاضيان دريافت زمين در اين شهرك منعقد شده به طوری كه در حال حاضر 86 فقره قرار دا د منعقده تبديل به پروانه بهره برداری گشته و 75 درصد از واحدهای مستقر در اين شهرك مشغول فعاليت هستند.

 

يزدانی تصريح كرد: تعدادی از زمينهای واگذار شده در اين شهرك تبديل به انبار و كاربری های غير توليدی شده بود كه پس از پايش های انجام گرفته اقدامات قانونی در راستای بازپس گيری اين موارد انجام شد و نسبت به ابطال پروانه اين واحدها اقدامات لازم انجام پذيرفت.

 

اين مقام مسئول در خصوص امتيازات در نظر گرفته شده برای سرمايه گذاران در شهركهاي صنعتي اعلام كرد: در زمينه تشويق سرمايه گذاران برنامه های متعددی تدارك ديده شده است تا فعالان توليد و اشتغال با حداقل دغدغه خاطر فعاليت نمايند از جمله می توان به كاهش قيمت زمين، افزايش تعداد اقساط و حذف مقررات دست و پاگير اشاره نمود.

 

وی در مورد مشوقهای مربوط به بنگاههای كوچك راكد و داراي توليد زير ظرفيت اسمی گفت: در حوزه هايی مثل ماليات، ارزش افزوده، تسهيلات بانكی، بيمه تامين اجتماعی و صندوق ضمانت سرمايه گذاری اقدامات مناسبی انجام شده است. براي نمونه صندوق ضمانت سرمايه گذاری با نرخ بهره نصف نرخ نظام بانكی براي توليد كنندگان ضمانت نامه صادر می كند، هيچ بنگاهی بيش از يك هفته در صف انتظار صدور ضمانت نامه نمی مانند، براي خريد مواد اوليه بدون مراجع به نظام بانكی ضمانت نامه صادر می شود، موظف شدن سازمان مالياتی به صدور مفاصا حساب در مدت يك هفته و سيستم بانكی بايد بدون توجه به چك برگشتی و بدهی معوق به بنگاههای معرفی شده از سوی كارگروه رفع موانع توليد تسهيلات دهد.

 

شهرك صنعتی شماره 2 سقز به مساحت 98 هكتار احداث ‌می‌شود

 

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان صنايع كوچك و شهركهای صنعتی كشور در بازديد از شهرك صنعتی كريم‌آباد سقز خبر از احداث شهرك شماره 2 سقز داد و اعلام كرد: اين شهرك در زمینی به مساحت 98 هكتار احداث می گردد كه در حال حاضر 48 هكتار آن عملياتی شده و فاز آماده‌سازي در دست اجراست و به محض تملك 50 هكتار ديگر نيز عمليات اجرايی آغاز شده و در اختيار متقاضيان قرار می‌گيرد.

 

يزدانی افزود: اعتبارات لازم اين شهرك تدارك ديده شده و به محض تملك در اختيار استان قرار داده می شود.

 

بیگلری: مجلس از سرمايه‌گذاری در كردستان حمايت می‌كند

 

نماينده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در برنامه بازديد معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از منطقه ويژه اقتصادی بانه با اشاره به ظرفيت سرمايه گذاری در كردستان گفت: اين استان به علت داشتن پتانسيل‌های بزرگ توسعه به ويژه داشتن 200 كيلومتر مرز مشترك با عراق زمينه‌های زيادی برای حضور سرمايه‌گذاران دارد كه در اين راستا بانه از موقعيت بسيار خوبی برای سرمايه‌گذاری برخوردار می‌باشد.

 

محسن بيگلري افزود: دولت، مجلس و ساير منابع قدرت در ايران از سرمايه‌گذاری در عرصه اقتصادی به ويژه توليد و اشتغال حمايت كامل می‌كنند و حاضرند تا در اين حوزه تمام آسان‌كاري‌ها و حمايت‌ها را انجام دهند به طوری كه نمايندگان مردم كردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از حضور بخش بخصوصي در كردستان آمادگی خود را براي پيگيری تمام امور آنها اعلام می‌كنند.

 

وی ضمن تشكر از دولت به علت ايجاد زمينه‌های توسعه اقتصادی كردستان اظهار كرد: از تمام سرمايه‌گذاران كردستانی به خصوص مردم سقز و بانه دعوت می‌كنم تا با استفاده از زمينه‌های ايجاد شده در حوزه توسعه استان به رونق اقتصادی و ايجاد اشتغال اين منطقه كمك نمايند.

منبع: کردتودی

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

معاون وزیر صنعتتوسعه اقتصادیسرمایه گذاریوعده های وزیر صنعت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان