سرخط خبرها :
دوشنبه 29 آذر 1395 / 08:52|کد خبر : 1317|گروه : اجتماعی

گزارش اختصاصی/

تعطیلی مدارس سقز شامل تاکسی ها هم شد!/ سریال تکراری آب رفتن تاکسی ها در روزهای برفی

تعطیلی مدارس سقز شامل تاکسی ها هم شد!/ سریال تکراری آب رفتن تاکسی ها در روزهای برفی

امروز صبح در حالی پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی سطح شهرستان تعطیل اعلام شد انگار این تعطیلی نیز شامل بیشتر رانندگان تاکسی و آژانس سقز شد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، شمارش معکوس آخرین روزهای پاییز شروع شده و این در حالی است که اکثر شهرها و استانهای کشور رخت سفید برتن کرده اند.  

از روز گذشته یعنی 28 آذرماه بارش برف در کردستان و سایر استانها شروع شده است و طبق اعلام اداره هواشناسی احتمال کولاک طی سه روز آینده در گردنه ها وجود دارد.


هوای سرد، بارش برف و باران، خیابان‌های آب‌گرفته و تاکسی‌های خالی که فقط دربست می‌روند سریال تکراری هرسال در آغاز فصل سرما است. امروز صبح در حالی پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی سطح شهرستان تعطیل اعلام شد انگار این تعطیلی نیز شامل بیشتر رانندگان تاکسی و آژانس سقز شد و با دیدن صف های طولانی مسافران در برخی از مسیرها خصوصا مناطق حاشیه این گفته را می توان اثبات کرد و پس از 20 دقیقه آخر سر باید دست به دامان ماشین های شخصی شد تا زودتر به کار و زندگی خود رسید.


با شروع فصل سرما و بارش باران به‌ویژه برف و اوایل صبح، معضل دربستی شدن تاکسی‌ها از سروکله اعصاب مسافران بالا می‌رود و متأسفانه در این میان وجدان برخی از راننده تاکسی‌ها نیز یخ می‌زند به‌طوری‌که شهروندان برای زیر بار نرفتن قیمت دربستی مجبور به تحمل سرما در صف‌های طولانی می‌شوند.


این در حالی است که در روزهای عادی تاکسی‌ها در مسیرهای مشخص‌شده حضور دارند و اقدام به‌جا به‌جایی مسافران می‌کنند و با دیدن مسافرکشی ماشین های شخصی فورا واکنش نشان می دهند اما به ‌محض آغاز بارش برف و باران تاکسی‌ تبدیل به کیمیا شده و قانون نانوشته «دربستی» اجرا می‌شود.


در چنین روزهایی که تاکسی های شهر گم می شوند شاید برخی پیشنهاد کنند که مردم برای اینکه به مقصد برسند از آژانس استفاده کنند اما آیا امکان استفاده از آژانس برای همه ی شهروندان وجود دارد؟ با توجه به اینکه اغلب شهروندان گرفتار در صف های طولانی تاکسی، دانش آموز، دانشجو، کارمند و کارگر هستند آیا این اقشار توان پرداخت هزینه های سنگین رفت و آمد به صورت دربست  را دارند؟ 


جالب است بدانیم یکی از رانندگان سطح شهر درصحبت هایی با مسافران و خبرنگار ما در تاکسی خود میگفت:« نمی‌دانم چرا مردم همه‌جا خرج می‌کنند ولی برای پرداخت کرایه تاکسی و دربستی مقاومت می‌کنند. ما هم زندگی و خرج داریم وقتی در هوای سرد و برفی برای لقمه‌ای نان از خانه بیرون می‌رویم. تازه امروزه کرایه ماشین از همه چیز مفت تر و ارزانتر است.»


طبق قوانین راننده‌های تاکسی مجاز به این کار نبوده و در صورت تخطی در این زمینه قطعاً باید با آن‌ها برخورد شود و بنابراین شایسته است مسئولان دست اندرکار برای رفع مشکلات شهروندان به صورت مقطعی هم که شده، چاره ای عاجل بیندیشند و با افزایش نظارت بر وضعیت تاکسی ها، بخشی از این معضلات را کاهش دهند.
 

انتهای پیام/
  

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

تاکسیکم کاری تاکسی هادربستوضعیت تاکسی هاکاهش تاکسی ها در روزهای برفیبارش برف و بارانمدارس سقز

نظرات کاربران :

تاکسیران [دوشنبه 29 آذر 1395 | 14:40] پاسخ

خب چرا روزهای دیگه اکثر مردم با ماشین شخصی میان بیرون ولی روزهایی که هوا نامساعد باشه ازترس کثیف شدن وگیر کردن ماشیناشون رونمیارند،،هیچکی جرات نمیکنه روزهای دیگه بگه چرا همه با ماشین شخصی میان بیرون ومسافر واسه تاکسیهایی که از دم قسط میدن نیست دیوار از دیوار تاکسیدار کوتاهتر نیست واقعا

همشهری [دوشنبه 29 آذر 1395 | 20:16]

سلام برادر تاکسیران منی که ماشین شخصی ندارم چیکار کنم؟؟
لطفا یه خورده منصف باشید...

آرمان ع [سه شنبه 30 آذر 1395 | 07:57]

باسلام واحترام به نظر همگی؛ در ارتباط با ماشین شخصی باید عرض کنم که نسبت به سالهای پیش این روند روبه اصلاح است و بانوان و افراد کم سن و سال به تنهایی سوار ماشین شخصی نمی شوند ، مگر شبها یا وقتایی که رانندگان محترم تاکسی به صرف نهار یا شام بروند این روند روبه افزایش است،آنهم برای عده ای از شهروندان لیکن شما خودتان پاسخ دهید که باتوجه به ممنوعیت تان در ارتباط با دربستی آیا در ظهر یا ساعات آخر وقت ادارای یا نزدیکای غروب که اوج پیک ترافیک و شلوغی در شهر است اگر نیاز به دربستی داشتیم چکارکنیم؟ شما رانندگان که در اون اوقات به هیچ وجه دربستی نمی برید و یا اگر ببرید چند نفر هم بین راهی سوار می کنید ، می ماند آژانس و ماشین های شخصی و چون آژانس تعدادشان کم می باشد الزاما باید از ماشین شخصی استفاده کنیم ؛ در ثانی اگر اتحادیه شما تاکسی داران و گشت های نامحسوس ازتون حمایت کنداین مشکلات هم مرتفع خواهد شد ثالثا و مهمتر از همه شما و همه ما در هر شغل و منصبی که باشیم باید وجدان خود را قاضی کنیم، اگر من و شما خودمان را اصلاح نکنیم یا تابع قانون و نظم و مقررات نباشیم قطعا ((ما)) تحقق نمی یابد لذا باید فرهنگ سازی شود قطعا شما و امثالهم اگر در روزهای برفی در ایستگاه ها توقف کنید مطمئن باشید که مردم هم چشم دارند و با توجه به درآمد و وضعیت جیب شان به شما اطمینان می دهم هیچ احدی دوست ندارد دربستی تقاضا کند به استثنای تعدادی اندک از شهروندان که مجبورا ، بهرحال بنده به نوبه خود به همه رانندگان تاکسی خسته نباشید عرض می کنم و برایتان صبر و شکیبایی در این حرفه سخت و طاقت فرسا را آرزومندم.......

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان