سرخط خبرها :
سه شنبه 23 آذر 1395 / 08:46|کد خبر : 1304|گروه : اجتماعی

دفن زباله های سقز در روستای بدر آباد / کابوس های زندگی درکنار زباله + عکس

دفن زباله های سقز در روستای بدر آباد /  کابوس های زندگی درکنار زباله + عکس

توجه به محیط زیست و حفظ سلامتی انسان و کلیه موجودات کره زمین یکی از اصول اساسی در بقای زندگی است که باید سازمانها، نهادها، افراد و... در برقراری این اصل حیاتی تلاشی مضاعفی انجام دهند ...

به گزارش خبرنگار گولان سقز، توجه به محیط زیست و حفظ سلامتی انسان و کلیه موجودات کره زمین یکی از اصول اساسی در بقای زندگی است که باید سازمانها، نهادها، افراد و... در برقراری این اصل حیاتی تلاشی مضاعفی انجام دهند. در همین راستا ضوابط محیط زیست به استناد ماده 12 فانون و ماده 23 آیین نامه اجرایی مدیریت پسماندها و به منظور کاهش اثرات مخرب زیست محیطی فعالیت‌ها، مکانها و تاسیسات مرتبط با پردازش و دفع پسماندهای عادی در 34 ماده تهیه و تدوین شده است.


در همین راستا محل دفن زباله های شهر سقز تقریبا در 8 کیلومتری شهر و کنار روستاى "بدرآباد"  واقع شده است.


باید اذعان داشت طبق ماده 27 دفع پسماند که باید حداقل 1 کیلومتر با مناطق مسکونی، بیمارستانی، آموزشی، زیارتی، تجارتی و صنعتی فاصله داشته باشد. اما این ماده قانونی در مورد روستاى بدرآباد و اصلاً رعایت نشده است و 35 سال کما فی السابق این مکان هنوز محل دفع پسماندهای شهری می باشد در حالیکه این مکان کاملاً اشباع‌شده و بر خلاف ماده 17 دفع پسماند که محل دفن باید به اندازه ای باشد که دوره دفن حداقل 10 سال را پوشش دهد هنوز دفع زباله های شهری در این مکان انجام میگیرد.

 

در همین راستا شهرداری سقز در سال 94 برای تغییر مکان دفع پسماند 5 منطقه را به مؤسسه بازیافت مواد جامد استان کردستان که توسط یک تیم هیات علمی دانشگاهی تشکیل شده است معرفی نموده که "تاوه قه ران" را بعنوانعمناسب ترین منطقه انتخاب می کنند اما متاسفانه سازمان محیط زیست هیچگونه اقدامی جهت این تغییر مکانی انجام نداده است در صورتیکه طبق قوانین تعریف شده و ضوابط محیط زیست این منطقه هیچگونه منافاتی با آن ندارد.


 در حالیکه رویکرد شهرداری سقز تفکیک زباله در مبدا است و اقدامات و زمینه های لازم را شروع کرده است و باید این مهم را به فال نیک گرفت. واقعیت امر این است  به لحاظ زیبایی شناختی منطقه "بدرآباد" کاملاً دستخوش تغییر بوده و زمینهای کشاورزی در مسیر بادهای غالب قرار گرفته و کیسه های پلاستیکی در آنها جمع آوری می شود که محل دفع طبق قانون نباید در بالادست مناطق جمعیتی واقع شود.

 


با توجه به اینکه سازمان محیط زیست زیر نظر نهاد رییس جمهوری است مردم کردستان بخصوص شهرستان سقز این توقع و خواسته را دارند که دولت تدبیر و امید برای رفع این معضل اساسى چاره ای بیندیشند واقعاً روستانشینان، روستاى "بدرآباد" حق این همه بی قانونی که بر آنها حاکم شده است را ندارند تمام مواد قانونی دفع پسماندهای ناقض این منطقه است.

 


 مردم چشم انتظار هستند تا به گفته های مقام معظم رهبری که سال اقدام و عمل است دولت جامه عمل بپوشاند. دولت تدبیر برای مردم روستاى "بدرآباد" هم تدبیری اتخاذ نماید.

 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

روستای بدرآبادکابوسزبالهدفن زبانهتدبیر دولتمحیط زیستکابوس های زندگی در کنار زباله

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان