سرخط خبرها :
سه شنبه 16 آذر 1395 / 12:43|کد خبر : 1283|گروه : سیاسی

رئيس دانشگاه پيام نور مركز سقز:

تحریم های آمریکا نشانه بدعهدی و دشمنی تاریخی استکبار با ایران است

تحریم های آمریکا نشانه بدعهدی و دشمنی تاریخی استکبار با ایران است

رئيس دانشگاه پيام نور مركز سقز ضمن محکوم کردن تحریم های اخیر امریکا علیه ایران، آن را نشانه بدعهدی و دشمنی تاریخی استکبار با ملت این مرز و بوم دانست.

به گزارش گولان سقز، مراسم روز دانشجو با حضور گسترده و پرشور دانشجویان، اساتید و كاركنان و مسئولین شهرستان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور مركز سقز برگزار شد.

در اين مراسم رئيس دانشگاه پيام نور مركز سقز با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجو  و شهیدان انقلاب اسلامی گفت: جنبش دانشجویی با آرمان های عدالت خواهی، استكبار ستيزي و حق طلبی عجین شده است

علیرضا شریفی با تحليل تاريخي حوادث 16 آذر سال 1332 و شهادت سه تن از دانشجويان بعلت روحيه حق طلبي، گفت: دانشجو مظهر بیداری، تفکر و عقلانیت در جامعه است و دانشجویان در تحولات کشور خصوصاً پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن نقش مهمی داشته اند.

شریفی ابراز داشت: در سایه امنیت پایدار فضای مناسبی برای فعالیت های مختلف دانشگاهیان فراهم شده، لذا باید از این فضا نهایت استفاده را برای پیشرفت کشور بکنیم.

وی ضمن محکوم کردن تحریم های اخیر امریکا علیه ایران، آن را نشانه بدعهدی و دشمنی تاریخی استکبار با ملت ایران دانست.

دکتر شریفی در پایان از حمایت های نماینده مجلس و فرماندار سقز و اقدامات شورای شهر و شهرداری برای عمران و توسعه این دانشگاه تشکر و قدردانی نمود.

سپس معاونت سیاسی و انتظامی فرماندار وِیژه شهرستان سقز با بیان اینکه دانشگاه مبداء تحولات و دانشجو پویاترین و بیدارترین قشر جامعه است، خاطرنشان ساخت: فضای دانشگاه، فضای نقادی و پرسشگری است و این فضای پویا می تواند بسترساز پیشرفت کشور باشد

کامل کریمیان با تاکید بر پاسخگویی مسئولان به مطالبات جامعه دانشجویی گفت: هویت دانشجویی بر مبنای عدالتخواهی، حق طلبی، استکبارستیزی، استبدادستیزی و استقلال خواهی شکل گرفته است

 وی با تحلیل روند تاریخی جنبش دانشجویی در ایران، افزود: دانشجویان با گفتمان سازی و ارائه راهکارها به روشنگری مسائل از جمله تحولات منطقه، تقویت منافع ملی، رفع تهدیدات، مقابله با رشد جریانات تکفیری، حاکم نمودن گفتمان توسعه و پیشرفت، کمک نمایند.

کریمیان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از فضای نقد و پرسشگری استقبال می کند، گفت: استفاده بهینه از پتانسیل های دانشجویی موجب امیدواری جامعه و توسعه کشور می شود.

سپس پیام نماینده سقز و بانه در مجلس در خصوص روز دانشجو با تکیه بر آرمان های ملی، اسلامی و انسانی دانشجویان، نقش دانشجویان در توسعه کشور، آرمان خواهی دانشجویان و... توسط آروین خرخره قرائت شد.

در ادامه اين مراسم مقاله دانشجويي توسط بهروز عبدی در رابطه با وظايف، جايگاه و مطالبات دانشجو در جامعه و همچنین تبیین ریشه های تاریخی 16 آذر قرائت شد.

سپس بيانيه پاياني مراسم نيز با تاكيد بر حق طلبی، ظلم ستيزي و استكبارستيزي دانشجويان و عزم راسخ جامعه دانشجویی برای حفظ استقلال، عزت و سرمایه های ملی این مرز و بوم، پیشرفت همه جانبه کشور، تبدیل شدن محیط دانشگاه ها به مرکز ثقل اندیشه ورزی و تولید فکر و ایده های راهبردی، توسعه فضای عمومی، تاکید بر تهیه و اجرایی نمودن نقشه راه توسعه علمی کشور، فراهم کردن فضای هموار اقتصادی، توسعه دانشگاه پیام نور- مرکز سقز و... توسط ندا صیادی قرائت شد.

اجرای مولودی خوانی و دف نوازی، اجرای تئاتر دانشجویی درخصوص مسائل و مشکلات اجتماعی و... از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پايان مراسم از 16 نفر از دانشجويان برتر درسی، فعالان فرهنگي، مدال آوران و قهرمانان ورزشي، انجمن های دانشجویی با دادن هدايا و لوح تقدير تجليل شد.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

روز دانشجواستكبارستيزيظلم ستیزیدانشجودانشجویانآمریکاتحریمایرانمراسم روز دانشجو در سقز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان